חושבים מחוץ לאריזה

08/12/2022 י"ד כסלו תשפ"ג

שבוע איכות הסביבה העירוני חוזר בחמשוש ירוק במיוחד, 8-10.12.22, בשורה של אירועים חינוכיים וסביבתיים ברחבי העיר, בהובלת מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שפ"ע, מרביתם ללא תשלום ועם הרבה אהבה לכדור הארץ.

מה בתכנית? ביום חמישי 8.12.22 תתקיים הצגת ילדים בספריית כרמים, "המסע לארץ החפצים האבודים" המעודדת את עיקרון השימוש החוזר. ההצגה תתחיל בשעה 17:00 ומותאמת לילדים בגיל ארבע ומעלה.

עוד ביום חמישי, המופע "צלילים מחצר הגרוטאות", מופע מוזיקלי המפגיש מוסיקה מרחבי העולם עם נושא המיחזור ושמירה על הסביבה. בסיום המופע, סדנת יצירה של הכנת כלי נגינה מחומרים ממוחזרים. האירוע יתקיים בבית יד לבנים בשעה 17:00.

חוץ מהצגות ילדים יתקיימו בנוסף ביום חמישי סדנת קולינריה חורפית כתומה במהלכה תיערך ההדרכה על מחזור האריזות לפחים הכתומים בסוף השימוש. מחיר כרטיס 35 שקלים, בשעה 20:00 ברב תחומיקס רחוב בנימין 51. בשעה 20:30 במרכז הרב תחומי תתקיים הרצאתה של החזאית ומגישת האקטואליה שרון וכסלר, על ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים.

ממשיכים ליום שישי 9.12.22 בו יתקיים שוק איכרים, יריד פריטי יד שנייה ופעילות פופ אפ חדשנית להסברה על מחזור פסולת אלקטרונית. האירוע יתקיים במרכז לב רעות משעה 8:30 עד 13:30, כאשר בשעה 10:30 יעלה המופע של להקת הכפות הלוהטות – מסע מוזיקלי על קיימות, מוזיקה ויצירתיות.

למי שתמיד רצה להכין קומפוסט ביתי ולא העז לעשות את זה, זו ההזדמנות. סדנה על הכנת הקומפוסט שמהווה פיתרון פשוט, זול ויעיל לטיפול במגוון הפסולת תתקיים ביום שישי בשעה 10:00 בחווה האקולוגית חווה ואדם.

ביום שבת 10.12.22 יפתח מוזיאון מורשת החשמונאים את שעריו בשעה 11:45 למופע מיוחד של "ד"ר מולקולה שומר על הסביבה", שיערוך תחרויות מיחזור, יכין עם הילדים תזמורת זבל קצבית ועוד הפתעות. בנוסף בשעה 10:30 במוזיאון, תיערך פעילות לילדים להכנת שקיות ריחניות ומובייל מהטבע, בה יתרגלו יצירתיות ושימוש בצמחים שונים מהטבע.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "התחום הסביבתי תופס מימד משמעותי יותר ויותר בחיינו. שבוע איכות הסביבה המסורתי שמבקש להעלות את המודעות לשמירה על הסביבה משתלב במארג הפעילויות העירוניות בתחום שהשנה האיצו במיוחד עם הכנסת לימודי סביבה לגני הילדים ולבתי הספר היסודיים בעיר. השנה הפעילויות מתמקדות במודעות להפרדת פסולת בכלל ולהפרדת האריזות בפחים הכתומים שהוצבו בכל רחבי העיר לאחרונה, על מנת להשריש את המודעות והאחריות של כל אחת ואחד מתושבי העיר לסביבה בה אנו חיים".

לפרטים והרשמה – היכנסו לדף האירועים של סופשבוע איכות וסביבה

פעילות סביבתית בעירפעילות סביבתית בעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד