פסטיבל 'סרטים במגפיים'

14/02/2023 כ"ג שבט תשפ"ג

פסטיבל "סרטים במגפיים" חוזר בפעם השלישית לעיר, בין התאריכים .14.2-11.2/23 בשעה 20:00 בכל יום, בהובלת אגף תרבות ואירועים. הפסטיבל, שהפך כבר למותג של סרטי איכות דוקומנטריים של תעשיית הקולנוע הישראלית, ישים זרקור הפעם על גיבורי התרבות הישראליים.

כמו תמיד, בסיומה של כל הקרנת סרט יוכל הקהל ליהנות משיח מעניין עם היוצרים/המפיקים/הגיבורים עצמם, שיאפשר לשאול שאלות, להכיר ולהתבונן באופן מעמיק יותר על הסרט שצפו בו. השיח יהיה מונחה על ידי טלי שמיר ורצברגר, תחקירנית ויועצת תוכן דוקומנטרי ומרצה במכללת "ספיר".

הפסטיבל ייפתח, כאמור, ב-11.2.23 בסרט "הצ'ופצ'יק של הקומקום" - החיים על פי הגשש החיוור. פרק שני בסדרה. שלישיית "הגשש החיוור", שכללה את גברי בנאי, שייקה לוי וישראל פוליאקוב, הייתה הרכב הבידור המצליח והמשפיע ביותר בישראל, שגם נתפסה, לאורך 37 שנותיה, כאחד מסמלי הישראליות.

הסדרה "הצ'ופצ'יק של הקומקום" בודקת את מרכיביה של אותה ישראליות, דרך היצירה הגששית: המערכונים, סרטי הקולנוע, הפרסומות ועוד. היא עושה זאת דרך בחינת התופעות המרכזיות בחברה הישראלית, שהגששים הרבו לעסוק בהן, כמו הפראייר והתחמן, מזרחים-אשכנזים, יחסי גברים ונשים או קדושת הבטחוניזם.

הסדרה, שבה מרואיינים בנוסף לגששים ולבני משפחתם גם אורנה בנאי, ירון לונדון, נעם סמל, תם אהרון, צביקה הדר, מולי שגב ואחרים, גם חוקרת כיצד הישראליות שאותה ייצגו הגששים השתנתה בחלוף הזמן. בתום ההקרנה יתקיים מפגש עם עורך התוכן שי להב.

ב-12.2.23 יוקרן הסרט "מה קורה לי בזמן האחרון". "כבר מאוחר, יונתן ומיכלי", שרה רבקה מיכאלי לילדיה את שיר הערש שכתבה לה נעמי שמר, חברתה הטובה. היום, יונתן ומיכלי כבר ילדים גדולים עם ילדים משל עצמם ובני זוג, וגרים בארה"ב. רבקה, הילדה מירושלים, שעלתה על הבמה בגיל 11 והפכה לאגדת תרבות שמוכרת בכל בית בישראל, נוסעת לבקר את ילדיה ונכדיה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה – על הקו בין משפחתה שהכתה שורש בארץ נכר, לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת – רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם רבקה מיכאלי ועורך הסרט נעם עמית.

ב-13.2.23 יוקרן הסרט "אנחנו לא ניפרד לעולם". בסרט יוצא דופן, מצחיק ומרגש, חוזר יהודה ברקן לספר בפעם האחרונה את סיפור עלייתו ונפילתו של אחד האנשים החזקים בתעשיית הקולנוע. לצד חומרי ארכיון שטרם נראו יסופר כיצד החליט ברקן לנצח את המערכת בדרכו. מתפקידים ראשונים ב"הוא הלך בשדות" ו"לופו", לסרטי הבורקס, סרטי המתיחות השנויים במחלוקת, מלודרמות כמו "אבא גנוב" ועד חזרתו בתשובה.

כשנכשל בחייו האישים (נישואין שהתפרקו, בת בברזיל שלא הכיר) דאג לכתוב "סוף הוליוודי" למשברים שפקדו אותו ולצלם אותם כסצנות בסרטיו. כשהיה בשיא כוחו, החליט שהוא חזק מספיק כדי "להמר על כל הקופה" והתרסק. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אלון גור אריה.

ב-14.2.23 יוקרן הסרט "אולסי". שנות ה-70 היו נקודת מפנה בהיסטוריה הישראלית. התמימות התחלפה בידיעה שאנחנו מדינה חזקה, בוגרת, שמסוגלת להגיע להישגים בספורט ובתרבות. זכור בתקופה הזו אמריקאי אחד שהגיע לארץ והפך מדינה שלמה - אולסי פרי. הוא היה בעיני רבים השחור המפורסם הראשון בישראל והאהבה הייתה ממבט ראשון.

הרומן המתוקשר בינו לבין דוגמנית העל הבינלאומית תמי בן עמי היה הסיפור הגדול שכולם דיברו עליו. מכבי תל אביב, הפכה לקבוצה של המדינה. אולסי התגייר, והפך לאלישע בן אברהם. הוא גם הפך לגיבור הבלתי מעורער, לא רק בספורט, אלא בעולם התרבות, ובחיי הלילה התל אביביים. כולם עקבו אחריו וחיבקו אותו. עד לאותו היום, בו נפל, התרסק ונעלם. שנים אחרי, חוזר הבמאי עם אולסי פרי ליום ההוא. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם מפיק הסרט אסף שאול והכדורסלן טל ברודי.
מחיר כרטיס לסרט: 30 ₪. הפסטיבל ייערך באודיטוריום רח' מרווה 2 – כניסה מרח' צאלון.

רכישת כרטיסים לחצו כאן

מתוך הסדרה הצ'ופצ'יק של הקומקוםמתוך הסדרה הצ'ופצ'יק של הקומקום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד