קונים קרוב לבית

28/04/2020 ד' אייר תש"פ

משרד הפנים, עדכן ביום שלישי, 21.4.20, על כך שאושרו תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 2), התש"ף-2020.

זאת בהמשך להחלטת משרדי הפנים, האוצר ומרכז השלטון המקומי מתחילת חודש אפריל בדבר תכנית סיוע כלכלית לעסקים על רקע משבר נגיף הקורונה, במסגרתה יינתנו 3 חודשי פטור מתשלום הארנונה לעסקים. כזכור, זהו המתווה הסופי שאושר לאחר דיונים רבים בנושא בין משרדי הממשלה והשלטון המקומי.

על פי ההחלטה בעלי העסקים, הנמצאים בתקנות יזכו לפטור מתשלום הארנונה לעסקים לחודשים מרץ, אפריל ומאי. בעירייה הדגישו כי בהתאם לכך, בעל עסק, שנגבה ממנו תשלום בחודשים מרץ ואפריל, יזוכה בשובר הארנונה הקרוב בהתאם, לחודשים עליהם שילם.
לחצו כאן – שאלות ותשובות בנושא עסקים בזמן קורונה

ראש העיר, חיים ביבס, אשר בכובעו כיו"ר מרכז השלטון המקומי היה ממובילי התהליך אמר כי "אני שמח שמשרד האוצר והפנים קיבלו את עמדתנו להענקת פטור מלא מארנונה לעסקים ל- 3 חודשים. אותם העסקים אולי לא היו שורדים עוד 3 חודשים עם הנחה של 25% בארנונה שנתית. השלטון המקומי בכלל ועיריית מודיעין מכבים רעות בפרט מגויסים לעזור לעסקים עם פתרונות של כאן ועכשיו שיעזרו להם להתקיים בתקופה הקשה הזו."

במקביל, עיריית מודיעין מכבים רעות השיקה השבוע קמפיין לעידוד קנייה של תושבי העיר מהעסקים המקומיים שכותרתו "עוזרים לעסקים המקומיים - קונים קרוב לבית, כי יש כאן הכל".

בנוסף לפרסום העסק באתר, יש להיכנס לאתר ובו רשימת העסקים המקומיים הפועלים בעיר ובעלי העסקים עצמם יוכלו לעדכן את התוכן הרלוונטי לעסק שלהם ולפרסם מידע עדכני על השירות אותו הם מבצעים נכון לעת הזו. האתר אותו הקים מרכז השלטון המקומי, בנוי בצורה נוחה ויעילה להתמצאות, על פי חלוקת גיאוגרפית ועל פי תחומי השירות שנותנים העסקים.
לפרסום העסק באתר, יש להיכנס לקישור
בנוסף, בהמשך להנחיית ראש העיר, חיים ביבס, הוקם מוקד שירות ומידע טלפוני המיועד רק לבעלי עסקים מקומיים במטרה לסייע להם לערוך בירורים באשר לחיובי הארנונה וכיו"ב.

המוקד שמספרו 08-9726017 פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 13:00-08:30 ובין השעות 16:00-14:00.

בנוסף, מחלקת קידום ורישוי עסקים הקימה אף היא מוקד טלפוני שמטרתו לסייע לבעלי העסקים בכל הנוגע לנושא רישוי עסקים בתקופת משבר הקורונה. המוקד זמין לבעלי העסקים בכל יום מהשעה 07:30 ועד לשעה 16:30 לפניות ובירורים בנושא פעילות העסקים בתקופת הקורונה ובהם:
רישיון עסק, היתרים, סטאטוס בקשות בטיפול, הנחיות כלליות. מספרו של המוקד הוא 08-9726203, 08-9726155 כמו כן ניתן לפנות גם באמצעות המייל miriam_d@modiin.muni.il

עסקים 2 אופנוע


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד