פעולות העירייה בתקופת משבר הקורונה

08/05/2020 י"ד אייר תש"פ

ראש העיר, חיים ביבס, הציג השבוע בפני חברי ההנהלה מסמך מסכם של פעולות ומהלכים אשר ננקטו ע"י העירייה, להתמודדות עם האתגרים העירוניים בזמן משבר הקורונה. את המסמך הכינה היחידה לתכנון אסטרטגי.

כידוע, משבר הקורונה יצר אירוע שלא דמה לאף נוהל חירום אליו נערכות רשויות מקומיות בימים שבשגרה. משבר זה דרש לפני הכל, מיפוי והבנה של הצרכים שבשטח, תוך התמודדות עם צמצום משמעותי של כוח אדם והנחיות ממשלה המשתנות באופן תדיר.

בעבודת מטה מקיפה בהובלת ראש העיר, חיים ביבס, הונחו כלל זרועות העירייה ליצור מענה מידי ורחב לתושבים בהתאם למציאות שנכפתה. זאת תוך יצירת סדרי עדיפויות, כך שהדגש היה קודם כל על אוכלוסיות אשר נמצאות בסיכון כמו קשישים, אנשים בודדים, חולים ועוד. לצד אוכלוסיות שזקוקות לסיוע כמו למשל, עסקים מקומיים, משפחות חד הוריות, צרכים מיוחדים ועולים חדשים.

העירייה באמצעות האגפים השונים, קווי טלפון חירום וקווים ייעודים לאוכלוסיות השונות, הפעילה מערך מתנדבים רחב לשינוע תרופות ומזון וכל מה שנדרש בתקופה זו.

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות

למען כלל התושבים, תוגבר באופן משמעותי המוקד העירוני אשר סייע וניתב את השיחות בהתאם לפניות. בנוסף, הורחבו השירותים הדיגיטליים למען התושבים כמו למשל, המידע ההנדסי והספרייה הדיגיטלית וכן, שודרגו מערכות מחשוב שונות. בין היתר, הורחבו שירותי ה-GIS למפות מתקדמות עם שכבות מידע שונות שבאמצעותן ניתן לקבל מיפוי צרכים של רווחה וקהילה ומיפוי של חולי קורונה בעיר אשר מונגשים לתושבים באתר העירייה.

שירותי מחשוב נוספים ששדרגה העירייה בתקופה זו, הם שירותי הלמידה מרחוק כאשר הותקנו תשתיות חכמות בבתי הספר ושודרגה מערכת אופיס 365 ללמידה נוחה ומתקדמת מרחוק עבור צוותי ההוראה והתלמידים. כמו כן, השאילה העירייה עשרות מחשבים ניידים לילדים שאין ידם משגת ונזקקו להם בלמידה מרחוק.
בתקופה זו יזמה העירייה פעולות חיטוי בעשרות מוקדים במרחב הציבורי כמו מבני ציבור, תחנות אוטובוסים ובסמוך למרכזים מסחריים ופארקים. כמו גם הפעילה באופן מוגבר את מערך השיטור והפיקוח העירוני, לשמירה על ההנחיות שכללו מניעת התקהלויות, שמירת מרחק ואי כניסה לפארקים וגינות ציבוריות.

בתקופה זו, גם יצא סקר שביעות רצון לשיפור הנגשת המידע לתושבים בשגרה ובחירום. הסקר זכה להיענות רבה של יותר מ-6,000 תושבים ועל בסיס סקר זה, פתחה העירייה כלי חיזוק נוסף, וואטסאפ עירוני, המפולח על פי שכונות, ומהווה כלי חיזוק נוסף להפצת מידע והסברה.

ראש העיר הנחה להגיש לו מסמך המלצות לפעילות לטווח הקרוב והרחוק, והטמעת מהלכים ושיטות עבודה שנוסו במהלך המשבר וכאלה שיש להטמיע במסגרת ניהול שירותים חכמים.

ראש העיר, חיים ביבס: "אני מאמין כי בכל משבר נולדת הזדמנות ותקופה מאתגרת זו, הולידה ללא ספק תהליכי עבודה חדשים ויצירתיים עבור התושבים. עכשיו עם החזרה המדורגת לשגרה, נמשיך בהליך החשיבה המעמיק ויצירת גישות מתקדמות לשירות לתושבים וקידום העיר."

מסמך פעולות והמלצות למדיניות בתקופת משבר ''הקורנה''



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד