סיוע אישי לכל עולה בזמן משבר הקורונה

25/05/2020 ב' סיון תש"פ

ועדת עליה וקליטה בעירייה, התכנסה השבוע "בזום" על מנת לסכם את פעילות מחלקת הקליטה בזמן משבר הקורונה. מהרגע הראשון, זיהו במחלקת הקליטה את האתגר הגדול דווקא בקרב אוכלוסיית העולים החדשים בכלל, והעולים שהגיעו ממש בתקופת הקורונה בפרט.

מנהלת מחלקת הקליטה רוזיטה ברלין, יחד עם צוות רכזות הקליטה, היו בקשר בחודשיים וחצי האחרונים עם אלפי עולים תוך שימת דגש על אוכלוסיית המבוגרים שהיו בקבוצת הסיכון בשל הקורונה. בשיחות הטלפון, מעבר לתמיכה נפשית, נעשה מיפוי צרכים עירוני וסופק מידע חיוני לעולים.

משפחות שעלו לישראל ישר לבידוד ביתי קיבלו מענה אנושי שסייע להם לפתוח חשבונות בנק, כרטיס קופת חולים, קשר למשרד הקליטה ולביטוח לאומי ועוד.

משפחות רבות דיווחו לאגף שירותים חברתיים על מנת שהטיפול בהם יוסדר גם מטעם האגף. כמו כן, חולקו ארוחות ותרופות על פי צורך לאוכלוסייה זו.
לאורך התקופה ניתן דגש בעירייה גם על ההסברה לעולים, ומחלקת הקליטה בשיתוף דוברות העירייה תרגמה באופן יומיומי את העדכונים החשובים לארבע שפות - אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית ובמקביל המשיכו את אולפני העברית בזום, מלבד אולפן הגמלאים שבו המורה העבירה שיעורים פרטיים ומשימות אישיות לכל משתתפי האולפן.
חברת המועצה נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק קליטה: "צוות מחלקת קליטה ובראשו רוזיטה ברלין עבדו בזמן משבר הקורונה כמו בחדר מיון. טיפול ראשוני הוענק לכולם והעברה לטיפול המשך למי שזקוק בכך. בנוסף, משגרה של קבלת פניות, הפכה מחלקת קליטה לשגרה של יזום שיחות עם משפחות העולים שהקל רבות עליהם.
"אני מודה לרוזיטה ולצוותה, למנהלת אגף שירותים חברתיים מרינה שדה ולמחזיק התיק המשנה לראש העיר עמיעד טאוב, על עבודה בשעות לא שגרתיות שהוכיחה את מסירותן לעבודה."

רוזיטה ברלין מנהלת מחלקת קליטה: "אני חייבת לשבח את צוות הרכזות שעבד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע כולל שבתות, כדי להגיע לכל עולה הזקוק לסיוע פיזי או נפשי. אנחנו מצפים לחזור כמה שיותר לשגרה בה נוכל לשוב לאירועים התרבותיים והחינוכיים ולקשר אישי אנושי עם כל עולה ועולה."

מנהלת מחלקת הקליטה עם עולה ותיקהמנהלת מחלקת הקליטה עם עולה ותיקה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד