בית האמנים נפתח

29/06/2020 ז' תמוז תש"פ

נשים מצלמותנשים מצלמות

בית האמנים פותח את שעריו עם התערוכה השנתית שהייתה אמורה להיפתח בחודש מרץ לרגל יום האישה הבינלאומי, רגע לפני פרוץ משבר הקורונה.

שמה של התערוכה "השגתי" והיא מהווה בשורה משמחת לשוחרי האמנות בעיר, אשר ייהנו לסייר בין היצירות, כולן של אמניות אקטיביסטיות. היצירות מציבות מראה בפני הצופים לבחינת השקפות עולם ודפוסי חשיבה שהתקבעו בעבר, במטרה להשיג שינוי, שוויון מגדרי וחברה מכלילה.

אוצרות התערוכה הן ענת שלו וטל מרגלית ובתערוכה משתתפות 12 אמניות – אורית וינברג, "בלי חשבון", יעל כץ חנקין, מתי לנג, ניצן שתרוג, נעמה גילה, נעמה כהן ניסן, "נשימצלמות", עדי לוינשטין, פאתן ג'יריס, רותם שריד ותומר אסייג.

היצירות נעשו במדיומים מגוונים: צילום, רישום, ציור ועיצוב גרפי, ולצידם, קליעה, סריגה ופסיפס נייר שנוצרו בעבר בחברותא, ותובעות עבודה עמלנית ודייקנית. מלאכות נשים מסורתיות אלה הצמיחו אמנות נשית לגיטימית. על מנת להדגיש את הקריאה לשוויון מגדרי מוצגת עבודה בשיטה של חישול ברזל, טכניקה שעדיין נתפסת "כגברית".
שמה של התערוכה "השגתי", נגזר מהגדרת המושג הישג בשלושה תחומים: הנכחת עולם של שוויון מגדרי – תהליך של קריאת תיגר על תפיסת עולם פטריארכלית ופמיניזציה של מקצועות "גבריים", יצירת חברה מכלילה – הרחבת התפיסה של הטוב והיפה שנוצרת בהתייחסות למגבלה פיזית וזקנה וגיבוש קהילה – חבירה לפעילות אמנותית משותפת המאפשרת תמיכה, הפריה הדדית והתפתחות אישית.

בית האמנים פועל על פי הנחיות התו הסגול. מבקריו נדרשים לחתום על הצהרת בריאות, לעטות מסכה ולהקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

התערוכה תוצג עד 15.8.20, בימי שלישי בין השעות 17:00 – 19:00 ובימי שבת בין השעות 11:00 – 13:00. סיור בקבוצות בתיאום מראש.

לשאלות נוספות ובירורים הקתדרה לאמנות – 073-2326462 או במייל
nitza_p@modiin.muni.il



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד