שדרוג תחנת פאתי מודיעין

09/12/2020 כ"ג כסלו תשפ"א

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, חנכו ביום רביעי האחרון,2.12.20, בטקס מצומצם בשל מגבלות הקורונה, את תחנת פאתי המודיעין המשודרגת, חניון כלי רכב הצמוד למרכז עינב וגשר הולכי רגל המחבר בין החניון החדש לתחנה.

שדרוגה של תחנת פאתי מודיעין הינו חלק משני פרויקטים רחבי היקף שהרכבת מבצעת בימים אלה אשר יחברו את העיר מודיעין מכבים רעות וסביבתה לירושלים, יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי, באמצעות הקמה של קווי רכבת חדשים שיתחברו לקווים הקיימים, ויגדילו את תדירות הרכבות בעיר מודיעין מכבים רעות, יקצרו את זמני הנסיעה ליעדים רבים, ויוסיפו מגוון יעדים חדשים.

פרויקט "קשת מודיעין" אשר יחבר את העיר אל הקו המהיר לירושלים כולל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והקמתו של גשר הולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה. העבודות ההנדסיות בפרויקט לרבות חשמול המסילות החדשות צפויות להסתיים ברבעון האחרון של 2021.

הגשר החדש בתחנה. צילום: שבתאי טלהגשר החדש בתחנה. צילום: שבתאי טל
גוזרים את הסרט. ראש העיר ומנכ"ל רכבת ישראל. צילום: שבתאי טלגוזרים את הסרט. ראש העיר ומנכ"ל רכבת ישראל. צילום: שבתאי טל

חיבור העיר מודיעין מכבים רעות לקו המהיר לירושלים, צפוי לשפר באופן ניכר את השירות הניתן לתושבי האזור, בזכות צמצום זמן הנסיעה לכ-17 דקות בלבד, ללא צורך בהחלפת רכבת. עם הפעלתו המלאה של הקו, תדירות הרכבות בו צפויה לעמוד על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא.

פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות מודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל גשרים ומנהרות לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר: "כעיר צומחת המושכת אליה אוכלוסייה ומרכזי מסחר ותעסוקה, תהפוך בשנים הקרובות העיר מודיעין לצומת רכבתית חשובה, עם חיבורן של תחנות מודיעין לקו המהיר לירושלים באמצעות קשת מודיעין, ולאחר מכן חיבורה למסילת 431. אני מודה לאנשי הרכבת על הביצוע של עבודות השדרוג בתחנה, הוספת הרציפים, שיפוץ אולם הנוסעים והמעברים התת קרקעיים, והקמת החניון וגשר הולכי הרגל, אשר ישפרו השירות הניתן לנוסעים בתחנה, ויאפשרו את חיבורה העתידי אל מגוון יעדים כגון ירושלים, רמלה, לוד, ראשל"צ ועוד.

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "אנו חונכים היום שלב נוסף בשני פרויקטים משמעותיים מאוד עבור עירנו לשדרוג איכות חייהם של התושבים ולהצמחת העיר, כעיר מרכזית בארץ המחוברת לערים גדולות ומגדילה בכך מקומות תעסוקה, בילוי פנאי ומגורים. אני מודה לשותפים המצוינים שלנו לאורך כל הדרך, משרד התחבורה ורכבת ישראל, אשר מבינים את חשיבות הפרויקטים למינופה של העיר קדימה".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד