מקרי תחלואה בקורונה

17/06/2021 ז' תמוז תשפ"א

בדיקות קורונה

מקרי הדבקה בנגיף הקורונה התגלו ביום שני 14.6.21 בקרב תלמידי שכבה ו' בבית הספר היסודי "אסיף". פיקוד העורף, משרד החינוך וקופות חולים החלו בהליך לקטוע את שרשראות ההדבקה

מקרי הדבקה בנגיף הקורונה התגלו ביום שני 14.6 בתלמידי שכבה ו' בבית הספר היסודי "אסיף". עם היוודע על מקרי ההדבקה, הנחה ראש העיר, חיים ביבס, לפעול מיידית לביצוע בדיקות נרחבות בשיתוף עם פיקוד העורף, משרד החינוך וקופות החולים ולהתחיל בהליך החקירות האפידמיולוגיות על מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה באופן יעיל ומהיר באמצעות מוקד הבריאות העירוני.

עד כה נמצאו 12 תושבים מאומתים לנגיף. בעירייה מדגישים, כי במידה ותוצאות הבדיקות יצביעו על התפרצות תחלואה רחבה יותר, מעבר לשכבת ו', תישקל האפשרות להכניס את כלל בית הספר לנוהל "ריחוק מניעתי".


מקרי התחלואה הראשוניים התגלו בשני תלמידי שכבה ו' ביום שני, 14.6.21 ומיד עם היוודע המקרים נכנסה כל השכבה לבידוד והתלמידים הוזמנו להיבדק בקופות החולים המקומיות. אור ליום שלישי 15.6.21 נוספו עוד 10 תלמידים משכבה ו' מבית הספר, ובסה"כ נכון לשעה 11:00 ישנם 11 תלמידים ותושב אחד, בן משפחה של אחד התלמידים מבית הספר.

בשעה זו, מבצע פיקוד העורף בבית הספר דיגום לכ-500 תלמידים, אנשי צוות וקהילת בית הספר, לרבות ילדים השוהים בבידוד שהגיעו להיבדק. זאת במקביל לבדיקות אותן מבצעות קופות החולים עבור תלמידים, אנשי צוות ובני משפחותיהם. בעירייה מדגישים, כי במידה ותוצאות הבדיקות יצביעו על התפרצות תחלואה רחבה יותר, מעבר לשכבת ו', תישקל האפשרות להכניס את כלל בית הספר לנוהל "ריחוק מניעתי" ולקיום לימודים מרחוק.

בנוסף מוקד הקורונה העירוני, החל לקיים תחקירים למשפחות התלמידים המאומתים במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. בעירייה ציינו, כי מאחר ויש מספר גדול של מאומתים, יש קושי למצוא את מקור ההדבקה.

ההודעה על מקרי התחלואה בבית הספר הגיעה אמש, בסמיכות להודעת משרד הבריאות על ביטול ההנחיה הקובעת חובת עטיית מסכות על התושבים, ובכלל זה בבתי הספר. עקב כך וכמשנה זהירות, חיזק ראש העיר, בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית את החלטת מנהלת בית הספר, להמשיך לעת עתה לעטות מסכות גם בבית הספר, כמו כן ביקש לפעול בהתאם להנחיות הזכורות לנו בנהלי הקורונה ובהן הפסקות מדורגות, למידה במתחמים פתוחים והימנעות ככל הניתן מערבוב שכבות וכיתות, זאת מתוך רצון לצמצם ככל הניתן מקרי תחלואה עתידיים שעלולים לשבש את מסיבות הסיום והיציאה לחופשת הקיץ.

בנוסף העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית מדגישים, כי למרות ההקלה בהנחיות נגיף הקורונה עדיין כאן ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: לא לצאת מהבית אם מרגישים לא טוב ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, אם יש חשש שהם חולים, או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה.

עוד הוחלט, כי לאור מקרי התחלואה המתגלים בבית הספר, ינוקה אזור שכבת כיתות ו' ולא תתקיים פעילות תנועות נוער עבור תלמידי בית הספר "אסיף".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד