עדכון קורונה בביה"ס "אסיף"

18/06/2021 ח' תמוז תשפ"א

העירייה מעדכנת כי עד כה נמצאו 15 תושבים חיוביים לנגיף הקורונה מהם מורה המלמדת בבית הספר. בהתאם לכך נקבע כי תלמידי שכבות ד' עד ו' ילמדו למידה מרחוק. ילדי הגנים הפועלים בבית הספר וכיתות א-ג' ילמדו בהתאם לנהלי הקורונה הכוללים הפסקות נפרדות לכל שכבה, למידה במתחמים פתוחים והימנעות ככל הניתן מערבוב שכבות וכיתות.

מחקירת המקרה, על ידי משרד הבריאות, עולה כי ייתכן ומקור ההתפרצות הוא ממשפחה ששהתה בחו"ל ולא שמרה על נהלי הקורונה לנושא זה.

בהמשך למקרה התפרצות הקורונה בבית הספר היסודי "אסיף", עיריית מודיעין מכבים רעות מעדכנת כי ביום חמישי 17.6.21 נמצאה מורה מקצועית, המלמדת בבית הספר, מאומתת לנגיף.

מאחר והמורה (שהייתה מחוסנת כנגד הנגיף) לימדה בימים האחרונים בשכבות ד' ו-ה' הוחלט כי כלל התלמידים בשכבות אלה וכן צוות ההוראה, ייבדקו לנגיף, כאשר יש לציין כי רוב מכריע מבין התלמידים וצוותי ההוראה כבר נבדקו בתחילת השבוע וקיבלו תשובה שלילית.

עוד נמסר כי שכבות אלה יעברו החל מיום שישי, 18.6.21, ללימודים מרחוק. ילדי החטיבה הצעירה (הגנים וכיתות א') ותלמידי כיתות ב עד ג' ימשיכו ללמוד בבית הספר. בעירייה ציינו כי הלימודים בבית הספר יהיה בהתאם לנהלי הקורונה הכוללים בין היתר הפסקות מדורגות, למידה במתחמים פתוחים והימנעות ככל הניתן מערבוב שכבות וכיתות.

נוסף על המורה נמצאו שתי מאומתות נוספות: תלמידה משכבה ו' ובת משפחה לתלמידה שחלתה. על פי נתוני משרד הבריאות עד כה נמצאו 15 תושבים מאומתים לנגיף כולם מקהילת בית הספר אסיף. מחקירת המקרה, על ידי משרד הבריאות, עולה כי ייתכן ומקור ההתפרצות הוא ממשפחה ששהתה בחו"ל ולא שמרה על נהלי הקורונה לנושא זה.

כזכור, מקרי התחלואה הראשוניים התגלו ביום שני, 14.6.21, כאשר שני תלמידים משכבה ו' בבית הספר נמצאו חיוביים לנגיף. מיד עם היוודע על המקרים נכנסו כלל תלמידי כיתות ו' לבידוד והתלמידים, צוותי ההוראה וקהילת בית הספר הוזמנו להיבדק בקופות החולים המקומיות ובעמדת דיגום מיוחדת של פיקוד העורף, שנפתחה בבית הספר.

בתום יותר מ-1,500 בדיקות שבוצעו במהלך הימים האחרונים נמצאו עוד 13 תושבים מאומתים לנגיף ובסה"כ נכון ליום חמישי 17.6.21 בשעה 16:00 יש 15 תושבים המאומתים לנגיף בהם 12 תלמידים, שני תושבים מבוגרים ומחוסנים בני משפחה של שניים מתלמידי בית הספר וכאמור המורה המלמדת בבית הספר.

בתוך כך נמסר כי למורה בבית הספר יש ילדה הלומדת בבית הספר המיוחד פסיפס. אף על פי שהבת הייתה מחוסנת, בדומה לאימה, הוחלט כי כל חמשת ילדי הכיתה יילקחו על ידי הוריהם לבדיקה.

במהלך הימים האחרונים ביצע פיקוד העורף בבית הספר דיגום לכ-500 תלמידים, אנשי צוות וקהילת בית הספר, לרבות ילדים השוהים בבידוד שהגיעו להיבדק. זאת במקביל לבדיקות אותן מבצעות קופות החולים עבור תלמידים, אנשי צוות ובני משפחותיהם.

בעירייה עדכנו כי עקב הביקוש הגובר בקרב התושבים יפתח מתחם בדיקות קורונה בבית ספר "אסיף" (עמק בית שאן 4), ביום שישי 18.6.21 מהשעה 09:00 ועד 15:00.

בתוך כך, מחקירת המקרה, על ידי משרד הבריאות, עולה כי משפחה מקהילת בית הספר טסה לחו"ל, לארץ המוגדרת ארץ ירוקה, וכשחזרה לארץ לא נשמרו נהלי הקורונה לנושא זה והילד/ה הלומד/ת בבית הספר לא נכנס לבידוד כנדרש, (מאחר והוא לא היה מחוסן, מפאת גילו הצעיר) וחזר/ה ישירות לבית הספר וכך, ככל הנראה, החלה שרשרת ההדבקה. ממשרד הבריאות נמסר בנושא זה כי תיבחן האפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כנגד המשפחה.

ההודעה על מקרי התחלואה בבית הספר השבוע הגיעה בסמיכות להודעת משרד הבריאות על ביטול ההנחיה הקובעת חובת עטיית מסכות על התושבים, ובכלל זה בבתי הספר.

עקב כך וכמשנה זהירות, חיזק ראש העיר, בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית את החלטת מנהלת בית הספר, להמשיך לעת עתה לעטות מסכות גם בבית הספר.

בנוסף העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית מדגישים, כי למרות ההקלה בהנחיות נגיף הקורונה עדיין כאן ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: לא לצאת מהבית אם מרגישים לא טוב ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, אם יש חשש שהם חולים, או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה.

עדכון קורונה בביה"ס "אסיף"


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד