ראש הממשלה נפתלי בנט במודיעין

19/10/2021 י"ג חשון תשפ"ב

ביום שלישי, 12.10.21, הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון והצוות המקצועי של משרד החינוך, לבית הספר היסודי "רמון" ע"ש אילן רמון. מטרת הביקור, אותו אירח ראש העיר, חיים ביבס, הייתה לבחון את יעילותו של הפיילוט "כיתה ירוקה" בבית הספר בפרט, ולקבל תמונת מצב כללית באשר לבתי הספר היסודיים בכלל.

כזכור, מודיעין מכבים רעות נבחרה לקחת חלק בפיילוט הארצי לבחינת המודלים של "כיתה ירוקה" לצמצום הבידודים והמשך למידה פיזית רציפה בבתי הספר. במסגרת הפיילוט, חולקו בתי הספר ע"י משרד החינוך למודלים שונים של "כיתות ירוקות" במקרה של חשיפה למאומת בכיתה.

על פי הנתונים העדכניים אותם הציג בביקור ראש העיר, חיים ביבס, ניתן לראות כי מאז החל הפיילוט בתחילת אוקטובר 3.10.21 עברו תשעה ימי לימודים, במהלכם נמצאו 36 תלמידים מאומתים בבתי הספר ברחבי העיר.

כמו כן, ישנן 16 כיתות ירוקות בהן 27 תלמידים מאומתים, כאשר מתוך כיתות אלה, ישנן שבע כיתות שכבר סיימו בידוד, ללא מאומתים נוספים.

בהקשר זה, נתונים מעניינים נוספים מגלים כי במהלך ימים אלה בממוצע התגלה בכיתות הירוקות נדבק אחד בכיתה. בנוסף, לא היו מקרים של ארבעה נדבקים באותו יום בכיתה, דבר אשר על פי המתווה היה גורם לכניסתה של כיתה שלמה לבידוד הרגיל והמוכר.

בית הספר "רמון" בו ביקרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון, נבחר ע"י משרד החינוך לפעול על פי מודל של בדיקות אנטיגן המבוצעות בבית הספר מדי יום במשך שבוע מרגע החשיפה למאומת, ובדיקות PCR ביום הראשון וביום השביעי.

במסגרת הביקור נכנסה המשלחת לכיתה ו', אשר נמצאת תחת הפעלת המתווה בימים אלה. שם שוחחו עם התלמידים ושמעו מהם על ההבדלים, התחושות והיתרונות הלימודיים והרגשיים שהם חווים בפיילוט לעומת למידה מרחוק ובידוד בבית. לאחר מכן, נפגשו גם עם הצוות החינוכי ושמעו גם מהם על היתרונות שבלמידה רציפה, תחושת הביטחון עקב תדירות הבדיקות המבוצעות מדי יום ועוד.

רוה"מ, נפתלי בנט אמר בביקורו: "מערכת החינוך חוזרת לעבוד בצורה מלאה בערים הירוקות. כדי שההורים יוכלו לצאת לעבודה וכדי שהילדים המקסימים יוכלו להגיע ללמוד כל יום. יום אחרי יום אנחנו שוברים את גל הדלתא, אבל בשיטה אחרת. לא באמצעות מגבלות גורפות, אלא בניהול צמוד, חכם וגמיש כדי לאפשר חיים לצד הקורונה ולא שהקורונה תנהל אותנו."

ראש העיר, חיים ביבס: "בביקור היום בביה"ס 'רמון' הצגנו את המסקנות מהתנהלות המתווים השונים לתכנית הכיתה הירוקה. ממה ששמענו מהמנהלת, מהמורות ומהתלמידים המתווה עובד ונותן ודאות וביטחון לתלמידים ולהורים ויתרחב לכל הערים הירוקות ולגני הילדים, דבר שיאפשר שגרת חיים. אחרי שנה קשה, הגיע הזמן לחיות לצד הקורונה ולקדם שגרת לימודים ולא שגרת בידודים."

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "שמנו לנו למטרה להחזיר את הילדים לשגרת לימודים - פתחנו את השנה ב-1 בספטמבר עם כל ההתמודדות שצפו לנו, אבל ידענו שאנחנו חייבים להחזיר את המערכת למסלול של שגרה, ומתוך כך אנחנו בעצם זיהינו את הצורך הכל כך גדול לקצר את הבידודים, לבטל בעצם את מודל הבידודים ולעבור בעצם למודל של בדיקות. צריך לזכור שילד מבודד זה לא עוד סטטיסטיקה, זה לא דו"ח אקסל, זה ילד שמתמודד מבחינה רגשית פעם אחר פעם, ההורים שלו שהשגרה שלהם נשברת, ואנחנו חייבים להם את זה. צריך להרחיב את זה לכלל המערכת- לגנים ואפילו למעונות, מלידה ועד גיל 18."

ראש הממשלה ושרת החינוך בכיתה הירוקה. צילום: חורחה נובומינסקיראש הממשלה ושרת החינוך בכיתה הירוקה. צילום: חורחה נובומינסקי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד