עיר הספר

15/06/2022 ט"ז סיון תשפ"ב

לרגל "שבוע הספר" האהוב, מפרסמת רשת הספריות בעיר נתונים מעניינים, שמראים יותר מכל שתושבי מודיעין מכבים רעות אוהבים ספרים, והרבה. גם בעידן הדיגיטלי, הכריכה הקשיחה והשאלת הספרים נותרה עודנה פופולרית מאוד.

העירייה משקיעה תקציבים רבים בפיתוח הספריות בדגש מיוחד גם על בתי הספר לעידוד הקריאה בקרב ילדים דבר שמייחד את העיר לעומת ערים אחרות בארץ, תוך השקעה בצוות ספרניות שעומד לרשות התלמידים והתושבים המונה כיום 57 אנשי צוות.

בעיר יש שלוש ספריות ציבוריות – הספרייה ע"ש שכטר, ספריית כרמים אשר חוגגת בדיוק בשבוע הספר חמש שנים להקמתה ב-2017 והספרייה ברעות. בנוסף ישנן 28 ספריות בבתי הספר היסודיים ותשע ספריות בבתי הספר העל יסודיים.

בספריות הציבוריות מנויות 19,780 משפחות, כאשר השנה נוספו 1,651 מנויים משפחתיים חדשים. המשמעות המדהימה של נתון היא שכ-20 אלף מנויים משפחתיים בספריות, בעיר של כ-מאה אלף תושבים.

נתון נוסף שמלמד עד כמה התושבים אוהבים לקרוא ספרים הוא שכ-700 משפחות מנויות ביותר מספרייה אחת, כדי להגדיל את היצע הספרים שהן קוראות שעומד על 121,170 ספרים בכל הספריות יחד. גם בשירות הספרים הדיגיטליים שמעניקות הספריות ניתן לראות נתון מרשים של יותר מ-25 אלף השאלות ספרים דיגיטליים רק בשנה זו.

אז מה הם שלושת הספרים המובילים בשנת 2022? בקרב המבוגרים – "שירת סרטני הנהר" מאת דליה אוונס, "גבר נכנס בפרדס" מאת אשכול נבו, "המטופלת השקטה" מאת אלכס מיכאלדיס. ספרים נוספים שמככבים במצעד המבוקשים הם "כל הפרחים בפריז" מאת שרה ג'ו, "מרינה על הים" מאת סנטה מונטפיורי ו"זרות" מאת ליהיא לפיד.

בקטגוריית ספרות לילדים ולנוער, מככבת גם השנה סדרת הספרים "הארי פוטר" מאת ג'יי קיי רולינג, שהוא גם הספר שהספרניות שולחות הכי הרבה לתיקון מרוב שהוא נשחק ונמצא בשימוש. אחריהם, "פרסי ג'קסון" מאת ריק רירדן ו"גיבורי האולימפוס" מאת ריק רירדן. ספרים נוספים אהובים במיוחד הם "יומנו של חנון" מאת ג'פרי קיני, "הרעשנים" מאת דיסני ו"איזדורה מון" מאת הארייט מונסטר.


נתונים מעניינים נוספים שחושפת רשת הספריות מעלים כי הספר המוזמן שהכי לא באים לאסוף הוא "מועדון ה-5 בבוקר" ספר שעוסק בניהול זמן וכנראה שמי שמזמין אותו אכן לא מוצא את הזמן לבוא ולקחת. נתון נוסף חביב הוא שבספריית רעות, הספרייה הוותיקה ביותר נמצאים גם הספרים הכי ותיקים "הנסיך הקטן", "אין שם אריה" ו-"הנער שחיפש את הפחד: המעשיות המותחות ביותר".

למידע ופרטים היכנסו לעמוד רשת הספריות.

פחת דאום, המשפחה עם הכי הרבה השאלות ספרים פחת דאום, המשפחה עם הכי הרבה השאלות ספרים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד