גננות יוזמות

23/06/2022 כ"ד סיון תשפ"ב

גננות יוזמות

משתתפי הפרוייקטמשתתפי הפרוייקט

ביום שלישי 14.6.22 הגיע לסיומו פיילוט לקידום ייחודיות בגני הילדים בעיר, בהובלת משרד החינוך, סמינר הקיבוצים ומינהל החינוך בעירייה. מטרת הפיילוט שהתחיל בתחילת השנה, הייתה לרתום את הגננות המובילות לפיתוח יוזמות ופרויקטים ייחודיים לגני הילדים תוך עשייה פדגוגית המבוססת על תפיסת "הגן העתידי" המותאם לגן ילדים חדשני ומתקדם במאה ה-21.

הגננות עברו תהליך של ליווי קבוצתי השראתי לפיתוח היוזמות ומנטורינג אישי. בנוסף, סייעות הגנים עברו הכשרה מקצועית בת שלושה מפגשים לצורך העשרה אישית ומקצועית ורתימתן, כתומכות למידה להובלת הפרויקטים הייחודיים ועידוד עבודת צוות.

בסוף התהליך הגישו הגננות הצעות מקוריות לפרויקטים אותם מעוניינות לקדם בגנים. מדובר בפרויקטים ייחודיים שהגננות זיהו את הצורך בהם ואת יכולת הילדים וקהילת ההורים לקחת חלק בהקמתם והפעלתם. ביום שלישי כאמור, הסתיים הפיילוט באירוע שיא של האקתון בו כלל היוזמות יקבלו תקציב לצורך הוצאתן לפועל.

בין היוזמות שנבחרו למשל, "גן מעיין" אשר יקים את פרויקט "אצלנו בחצר" השואף להקמת מתחם קהילתי פעיל שישמש מקום מפגש לילדי הגן והוריהם, כמו גם לשילוב והכלה עם גנים נוספים הנמצאים במתחם. בחצר תהיה ספרייה, משחקייה, פינות ישיבה, משחקי רצפה ובית קפה אותו יקימו ויפעילו הילדים.

יוזמה נוספת מעניינת היא "אגם ביער" של גן אגם, בו יצאו הילדים לחורשה טבעית סמוכה לגן ללמידה חווייתית ומולטידיספלינארית לחקר ופיתוח מיומנויות שונות.

עוד יוזמה של גן שובל שהוצגה בהאקתון תתמקד בחומר כיצירה רבת השפעה על הילדים ולשם כך יוקם מרחב מיוחד ללמידה ועבודה בחימר בכניסה לחצר הגן, אשר ישמש גם את הקהילה המורחבת ויהיה מוטיב מרכזי ללמידה ועבודה בגן.

מויש לוי סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "גני הילדים מהווים את הבסיס עליו בנויה כל מערכת החינוך, ולכן אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים בגני הילדים שלנו. חלק מההשקעה הזו בא לידי ביטוי בפרויקט הזה, בו הגננות קיבלו הדרכה והנחיה צמודים על מנת לפתח מיזם חינוכי בגן שלהם. היה תענוג גדול לראות את המיזמים, ובמיוחד את הגננות המקצועיות מלאות המוטיבציה, שעשו עבודה מדהימה".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד