כנס לתושבי שכונת מורשת

14/07/2022 ט"ו תמוז תשפ"ב

ביום ראשון 26.6 ערכה העירייה כנס מיוחד לתושבי שכונת מורשת ולאלו שעתידים לגור בה. הכנס התקיים באמפי של בית הספר עירוני ב' והועבר בשידור חי גם באופן מקוון בזום. ראש העיר חיים ביבס, פתח את הכנס בהצגת נתונים על העיר והתפתחותה.

לאחר מכן הציגה מנכ"לית החברה הכלכלית, טל אוחנה את שכונת מורשת, המשתרעת על שטח של כ-1,600 דונם ובה 4,204 יחידות מגורים ו-300 יחידות דיור מוגן. בשכונה 67 מגרשי מגורים ושבעה מגרשי מסחר. 362 דונם משטח השכונה מיועד להקמת 19 פארקים שכונתיים או שטחים ירוקים ציבוריים, שיכללו מתקני משחק לילדים ופינות ישיבה וחלקם ייחודיים יותר כמו למשל פארק מרכזי בשכונה שבו יהיו אלמנטים של מים, פסלים ותאורה דקורטיבית וגן הבוסתנים שבו יותקנו מתקני אקסטרים, גינת כלבים שולחנות משחק ופיקניק ועוד. לצד מתחמים אלה מבוצעות עבודות פיתוח של טיילת ענבה וטיילת לאורך יהודה המכבי וכמובן האטרקציה המרכזית של השכונה, גבעת א'-שון שהינה גבעה עם שרידים ארכיאולוגיים שהעבודות לפיתוחה ושימורה נעשות בשיתוף עם רשות העתיקות.

אוחנה הדגישה כי נושא הקמת מבני המגורים נמצא באחריות היזמים השונים כאשר העירייה בשיתוף עם החברה הכלכלית פועלים לסייע להם בתחומים הבירוקרטיים.

עוד הוצגו לתושבי מורשת ארבע דרכי הגישה לשכונה: כביש נופים-מרכז עינב, כביש יהודה המכבי-גולדה מאיר וכביש עמק חפר-שדרות ענבה וכביש גישה נוסף, שבימים אלה מתבצעות העבודות להקמתו, בצומת הרחובות יהודה המכבי ואריאל שרון. כמו כן, במרחב הציבורי בשכונה מתבצעות עבודות רבות של תשתיות הכוללות גם חיבורי תשתיות כמו למשל, תאורת הרחוב במסגרת מודל "עיר חכמה" לתאורה חסכונית ומבוקרת ע"י העירייה.

עוד יוקם בשכונה קונסרבטוריון עירוני שיתפרש על שטח של כ-3,280 מ"ר. כבר בימים אלה החלה החכ"ל בעבודות עפר ודיפון להקמת חניון תת קרקעי, כאשר במהלך חודש יולי יצא מכרז להקמת המבנה. בתכנית ייבנו כיתות לימוד וחוגים, חלל משותף לאירועים וגינת מוזיקה על גג המבנה.

לצפייה במצגת של החברה הכלכלית מודיעין
לצפייה בסרטון מהכנס – מנכ"לית החברה הכלכלית טל אוחנה

לאחר מכן עלה המשנה למנכ"ל העירייה, גיא עידו, להציג את תכניות פיתוח שכונת מורשת.
עידו הציג את מבני הציבור המתוכננים בשכונה ובהם שני מעונות יום, שני מרכזים מסחריים, ארבעה מבני תנועות נוער, ארבעה בתי כנסת (שני מבנים שיכילו שני בתי כנסת כ"א), מקווה וכמובן הקונסרבטוריון.

עוד הוצגה לתושבים תכנית התנועה בשכונה, כאשר בדומה לשכונת נופים גם כבישי שכונת מורשת נבנו בתצורה שנועדה למתן את מהירות הנסיעה בשכונה. כמו כן, ישנם צירי תנועה עבור תחבורה ציבורית אולם התחבורה הציבורית תיכנס לשכונה עם השלמת סלילת כל הכבישים, תהליך שעדיין לא הסתיים.

עוד הוצגה בפני התושבים תכנית העבודה של אגף התברואה בשכונה. לפי תכנית זו פינוי האשפה יתרחש בימים ראשון שלישי וחמישי, והגזם ייאסף בימים ראשון ורביעי.
בנוסף, הוצג בפני התושבים נושא תשלום הארנונה כאשר לתושבים הוסבר כי שיטת המדידה בעיר מודיעין מכבים רעות היא שיטת "ברוטו ברוטו" כלומר מדידה חיצונית של המבנה וכן החלק היחסי בשטחים המשותפים, כאשר מדידת הדירה נעשית על ידי מודד מטעם העירייה טרם האכלוס.

תעריף הארנונה בעיר נמוך יחסית לערים אחרות ועומד על 49.48 ₪ למ"ר לדירה בבניה רוויה ועל 24.74 ₪ למ"ר לשטחים משותפים. עוד הובהר כי תעריפי הארנונה לדיור אחידים בכל העיר למעט צמודי קרקע ופנטהאוזים.

בנוסף הוצגה אגרת שמירה, אשר נועדה למימון מערכת השיטור העירוני ומיועדת אך ורק לצורכי הביטחון השוטף בעיר. תשלום השמירה הינו בסך 1.86 ₪ למ"ר לשנה ומתווסף לחשבון הארנונה התקופתי.

מידע נוסף נמצא באתר העירייה ובאמצעותו ניתן להגיש בקשות שונות כגון בקשה להנחה

עוד הוסבר על פעילות תאגיד המים ועל החשיבות לעדכן את מספר הנפשות המתגוררות בכל דירה ודירה באתר תאגיד מי מודיעין

בסיום המצגת הציג עידו בפני הנוכחים את פעילות המוקד העירוני, המהווה כתובת לפניות התושבים בתחומי היום יום של התושבים. הוא זה המקבל, מפנה ועוקב אחר הפניות עד לקבלת הפתרון הנאות לשביעות רצון התושבים.

לצפייה במצגת של המשנה למנכ"ל העירייה
לצפייה בסרטון מהכנס – המשנה למנכ"ל העירייה גיא עידו

בתום הדברים עלתה לבמה ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך שהציגה את מערכת החינוך בעיר ואת נתוני המערכת בשנה הנוכחית.

לאחר מכן הוצג התכנון של מערכת החינוך בשכונה הכולל, בית ספר יסודי ממלכתי "ארץ מולדת" עם 18 כיתות לימוד שייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה יחד עם מתחם של שישה גני ילדים מתוך 30 שייבנו בהמשך בשכונה. בנוסף, כרגע מבוצעות עבודות להקמת יסודי ממ"ד "ארץ הצבי" וגני ילדים נוספים ובקרוב יצא למכרז הקמת מבנה בית הספר העל יסודי ממ"ד "מורשת" שיכיל 24 כיתות לימוד. בית הספר לחינוך מיוחד "צלילים" המונה 12 כיתות ייפתח גם הוא בשנת הלימודים הקרובה במבנה אחר בעיר, עד אשר תושלם בנייתו בשכונה. בהמשך, מתוכננים גם בית ספר יסודי ממלכתי נוסך "ארץ הצבר" עם 24 כיתות וכן בית ספר על יסודי ממלכתי חדשני ובו 42 כיתות. בהקשר זה חשוב להדגיש כי האפיון הסופי של מוסדות החינוך ייקבע בהתאם לקצב אכלוס השכונה ומאפייניה וכן קצב הבנייה.

שוכן-אורבוך אף התייחסה לנושא הנרשמים לבית הספר "ארץ מולדת", כאשר ציינה כי למרות הרצון הרב של העירייה ושל ההורים לפתוח כמה שיותר כיתות כבר השנה בבית הספר, בפועל מספר תלמידים בודדים נרשמו לכיתות ב' עד ו' ולכן, לא ניתן יהיה לפתוח שכבות נוספות בבית הספר במהלך שנת הלימודים הקרובה תשפ"ג.

על פי שוכן-אורבוך בשנה הקרובה ייפתחו בשכונה שישה גני ילדים - ארבעה גנים ממלכתיים ושני גנים ממלכתיים דתיים.
בבית הספר "ארץ מולדת" ייפתחו שתי כיתות א'.
תלמידי יסודי מ"מ שכבות ב' – ו' ילמדו בביה"ס "אבני חן", תלמידי יסודי ממ"ד שכבות א'–ו' ילמדו בביה"ס "דרכי יהודה" או "אבני החושן".
תלמידי על יסודי מ"מ ז' – י"ב ילמדו בביה"ס העל יסודי עירוני ה' ע"ש יצחק נבון.
תלמידי על יסודי ממ"ד ז' – י"ב ילמדו באחד מבתיה"ס הממ"ד העל יסודיים הקיימים בעיר.

לצפייה במצגת של מינהל החינוך
לצפייה בסרטון מהכנס – ראש מינהל החינוך בתיה שוכן-אורבוך

את הנושא הבא הציג מנהל אגף הביטחון והחירום, שמוליק כהן, שהסביר על מערך הביטחון העירוני הכולל ניידות ביטחון, שיטור עירוני, מוקד ביטחון ואת מערך אבטחת מוסדות החינוך.
כהן שטח בפני התושבים את עקרונות הביטחון בשכונת מורשת וכן, את עבודת השיטור העירוני אשר בשכונת מורשת אחד התפקידים המרכזיים שלו הינו טיפול שוטף באתרי הבנייה ובאיכות הסביבה.

עוד הוצגה בפני התושבים פעילות משמר השכונה המתקיימת במספר שכונות בעיר. משמר השכונה זו פעילות שמטרתה להגביר נוכחות ובולטות בשכונה באמצעות תושבים מתנדבים בשילוב עם כוחות הביטחון המקומיים, כאשר פעילויות אלה בשכונות אחרות בעיר הביאו למניעה ולצמצום בכמות העבירות הפליליות באזורים בהן הן פעלו.

לצפייה במצגת של אגף חירום וביטחון
לצפייה בסרטון מהכנס – מנהל אגף חירום וביטחון שמוליק כהן

המצגת האחרונה שהועלתה הייתה של אדריכלית העיר, נילי טייכמן, אשר הציגה את ההנחיות להקמת מצללה ("פרגולה"). במצגת זו הבהירה טייכמן את המותר והאסור בעת הקמת מצללה ("פרגולה") המוגדרת כפטורה מהיתר. וזאת במטרה להציג את ההנחיות כפי שהן מתפרסמות באתר העירייה באופן תמציתי.

לצפייה במצגת של מינהל הנדסה
לצפייה בסרטון מהכנס – אדריכלית העיר נילי טייכמן

כנס לתושבי שכונת מורשתכנס לתושבי שכונת מורשת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד