מכבים צעירים

28/12/2022 ד' טבת תשפ"ג

פרס "מאור" הינו פרס חדש אשר הוענק לראשונה על ידי ארגון העלייה מצפון אמריקה, "נפש בנפש", על מנת להוקיר מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב בני נוער עולים מעוררי השראה. הפרס הוענק השנה לתשעה צעירים יוצאי דופן, על מנת להכיר בהשתלבותם המהירה בחברה, תרומתם לחיזוק מדינת ישראל וקהילותיהם ובכדי לעורר השראה הן בקרב משפחות המתלבטות לעלות לישראל והן בקרב צעירים נוספים שעלו לישראל ומתמודדים עם אתגרי הקליטה בארץ.

בין הזוכים, קיבלו את הפרס מקס אנגלהרט וגדי שרייבר ממודיעין מכבים רעות.

מקס אנגלהרט בן 14, עלה מארה"ב והתיישב עם משפחתו במודיעין. אנגלהרט מגייס תרומות לטובת בית אלמוג שילוני המשמש כמקום לינה ומגורים לחיילים בודדים. הוא פועל רבות על מנת לאבזר את הדירות בציוד למטבח ולחדר השינה טרם הגעת החיילים, וכן מסייע לחיילים עם ארוחת ערב וקניות לאורך כל שירותם הצבאי.

גדי שרייבר בן 16, עלה לארץ ממדינת פלורידה שבארה"ב והשתקע עם משפחתו במודיעין. בגיל צעיר יזם פרויקט גיוס כספים לפארק כושר חדש בבית "אקדם" למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במודיעין מכבים רעות. מאז הוא הפך למתנדב קבוע ב"אקדם", והוא תומך נלהב למען אנשים על הרצף האוטיסטי בישראל.

הזוכים בפרס הינם בני ובנות נוער בין הגילים 18-12 אשר עלו לישראל עם משפחותיהם מרחבי העולם והתיישבו בקהילות השונות ברחבי המדינה. עשרות עולים צעירים ממדינות דוברות אנגלית היו מועמדים לפרס, ביניהן: אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, דרום אפריקה, בריטניה וארה"ב - היו מועמדים לפרס.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש": "אנו גאים ונרגשים להשיק את פרס "מאור" לנוער עולה, על מנת להוקיר את המכבים הצעירים הללו אשר מהווים דוגמא ומופת לצעירים נוספים כמוהם, ויתרה מכך, על סביבתם הבוגרת. הצעירים המרשימים הללו רואים בתרומה חזרה לאזרחי המדינה חשיבות עליונה ומרעיפים עלינו את אורם, תוך כדי שהם מזכירים לנו את יופיו של עם ישראל. כל אחד ואחת מהם הוא אור קטן אך משמעותי, וכולם ביחד אור איתן שמאיר את העלייה והעולים לישראל – חג חנוכה שמח!".

ראש העיר, מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: העיר שלנו התברכה בנוער איכותי ומתנדב ואין גאה ממני לראות את גדי ומקס, שני בני נוער שעלו לישראל ובזכות הערכים שקיבלו מהבית זוכים לקבל הוקרה על פעילותם הרבה לטובת הילדים של בית 'אקדם' ולטובת חיילים בודדים המשרתים את המדינה. העובדה שהשניים משקיעים ממרצם ומזמנם הפנוי היא לא עניין של מה בכך ואין ספק שהם ראויים לפרס."

מידע על הזוכים הנוספים בפרס "מאור" לשנת 2022:
אלה רט (16) עלתה מאוסטרליה למצפה נטופה שבגליל, ומאז הפכה לחברת קהילה פעילה מאוד ביישוב. רט מדריכה ומפעילה פעילויות לילדים בעלי מוגבלויות, מכינה דברי מאפה לחיילים בבסיס הצבא הקרוב, מסייעת לנזקקים בטיפול במשק הבית ועובדת עם ילדים בסיכון.

אהרון לואיס (17) עלה לארץ מבריטניה וכיום מתגורר בבית שמש. אהרון הפגין מנהיגות אמיתית, לאחר שהתנדב בבית הכנסת המקומי שלו, הוביל יוזמות לסיוע למשפחות נזקקות ועבד עם נוער בסיכון.

טלי פיינלס (17), עלתה מניו ג'רזי שבארה"ב לרחובות. פיינלס היא פורצת דרך בקהילה שלה. במסגרת פעילויותיה הרבות: ארגון תרומות שיער לחולי סרטן, שירה למאושפזים בבתי חולים, הדרכת ילדים עם מוגבלויות, עבודה עם ניצולי שואה והתנדבות בחוות ברחבי הארץ. בנוסף, כמדריכה בתנועת הנוער שלה, החליטה פיינלס לפתוח סניף של התנועה שלה בשכונה מוחלשת, והיא ממשיכה להתנדב ולשרת את קהילתה באינספור דרכים.

יהודה יאנגרווד (15) עלה לירושלים מלוס אנג'לס, קליפורניה שבארה"ב והפך מהר מאוד לאור בקהילתו. כישרונותיו ותשוקתו לבניית לגו הובילו אותו ליצור פעילות לגו ייחודית, מחוץ לשעות הלימודים, עבור צעירים נוספים. במסגרתה, לומדים הילדים על בנייה, מוטוריקה עדינה ויצירתיות. הוא עובד קשה כדי ליצור סביבה בטוחה ומסבירת פנים לילדים על מנת לאפשר להם לאתגר את עצמם ולצמוח מזה.

אביבה סטול (15) ודבורה פייקרז (15) מתגוררות בבית שמש, לאחר שעלו מארה"ב. הצעירות מתנדבות ב"למען אחיי", תוכנית להצלת מזון. במסגרת התנדבותן, הן אוספות עודפי מזון, אורזות אותו מחדש ומעבירות את האוכל למשפחות מקומיות נזקקות. הן גם מבלות זמן רב בעבודה על גיוסי כספים מיוחדים במהלך השנה לטובת התוכנית.

יצחק ברנדר (17) עלה לירושלים מארה"ב. הוא פעיל מאוד בתנועת הנוער "עזרא" וגם מתנדב במיזם "שכן טוב", במסגרתו אורזים מתנדבים מזון למשפחות וליחידים במצוקה.

הרב יהושע פס עם מקס אנגלהרטהרב יהושע פס עם מקס אנגלהרט


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד