חילוץ מגובה

12/02/2020 י"ז שבט תש"פ

צוות חליוץ מגובה של יחידת החילוץ והחירום העירונית

יחידת החילוץ וההצלה של אגף הביטחון ושירותי חירום בעירייה, משכללת את ביצועיה ושירותיה. לאחרונה, הוקם צוות ייעודי שמטרתו חילוץ מגובה, באמצעות טיפוס וגלישת סנפלינג.

פעילות היכרות והתנסות נערכה כבר ביום שישי האחרון 7.2.20 עם 10 מתנדבים ומתנדבות. המתנדבים מגיעים עם רקע וניסיון בעבודה בגובה, בגלישה או טיפוס, בין אם כתחביב ובין אם באופן מקצועי ובפעילות זו נבחנו ביצועיהם בגלישה באמצעות וטיפוס באמצעות חבלים (סנפלינג). כך שניתן יהיה לתכנן בקפידה את תכנית האימונים השנתית עבור הצוות.

שמוליק כהן, מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום סיפר כי הרעיון להקים את הצוות החילוץ נולד בעקבות מספר מקרים בעיר בהם היה נדרש חילוץ מגובה רב.

במקרה האחרון היה פועל שעבד על גג במרכז מסחרי בעיר, נפצע והיה צורך להעניק לו טיפול רפואי ולהורידו מהגג. משך הזמן שנדרשו להמתין לרכב כיבוי עם מנוף היה ארוך ולכן מתנדבי היחידה החלו להיערך להורדת הפצוע באמצעות חבלים. בסופו של דבר הגיע רכב כיבוי אש עם מנוף והוריד את הפצוע מהגג.

"מקרה זה ממחיש את נחיצות הקמת הצוות לאור זמינותם הגבוהה של המתנדבים והיכולות המקצועיות שיש להם בזמן חירום ובזמן אירוע חירום שבשגרה." מסכם שמוליק כהן, "הוספת הצוות תתרום משמעותית למענה, שתיתן היחידה במצבים של קריסות מבנים המצריכים טיפוס למשל או הורדת פצוע או לכוד מגובה, הכל בשביל להיות מוכנים ראשונים בחזית העירונית כאשר נידרש לכך."
ביחידת החילוץ וההצלה מתנדבים כ-350 תושבים, אשר עוברים אימונים לצורך מתן מענה ראשוני חשוב במקרים של רעידות אדמה או מצבי חירום אחרים.
תושבים המעוניינים להצטרף ולהתנדב ביחידה מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 08-9394613 או במייל shmulik@modiin.muni.il

צוות חליוץ מגובה של יחידת החילוץ והחירום העירוניתצוות חליוץ מגובה של יחידת החילוץ והחירום העירונית


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד