כנס זכויות

ביום ראשון, 23.2.20, נערך כנס זכויות להורים במשפחות ובראשן הורה עצמאי, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעירייה וקבוצת המנהיגות המקומית "פריצת דרך".

בכנס השתתפו כ-70 תושבים אשר שמעו הרצאות ממוקדות וחשובות בתחומי המשפט, השיכון והדיור וכן, ביטוח לאומי וזכויות של משרד הרווחה. כל זאת בפורמט דינאמי של הרצאות קצרות בסגנון TED ושאלות מהקהל.

באגף לשירותים חברתיים בעירייה מלוות 421 משפחות ובראשן הורה עצמאי על ידי צוות העובדים הסוציאליים. על פי נתוני הארנונה, 1609 מבתי האב בעיר הינם משפחות ובראשן הורה עצמאי, כאשר 2029 ילדים הם קטינים במשפחות אלו. למשפחות ובראשן הורה עצמאי אין סל זכויות מוכר אך יש מגוון זכויות הניתנות במשרדי הממשלה השונים.

האגף לשירותים חברתיים מפעיל מספר מענים רגשיים ותמיכתיים למשפחות, מענה ייחודי אשר קיים בעיר בשנה האחרונה הוא באמצעות קבוצת הדרכה ותמיכה לאבות גרושים (תושבי העיר או שילדיהם תושבי העיר). ניתן לראות פרסומים על כך באתר העירייה.
המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב: ''משפחות ובראשן הורה עצמאי מהוות אחוז ניכר מתושבי העיר ואנו נערכים למתן מענים פרטניים החל מערב הזכויות שהתקיים, דרך הקמת המרכז למיצוי זכויות וסדרת ערבי זכויות שיתקיימו בחודשים הקרובים לעולים חדשים ולקהלים ממוקדים וכלה בהעצמת המשפחות באמצעות העצמה ומתן כלים להתמודדות.
מתן האפשרות למשפחות אלו לממש את הזכויות המגיעות להן כדין הינו בסיס אותו אנו מחויבים להעניק תוך יצירת שיתופי פעולה שוטפים בין הקהילה העירונית לגורמי העירייה. אני מבקש להודות למרינה שדה ראש האגף ולאנשי צוותה כמו גם לקבוצת המתנדבות פורצות הדרך תרתי משמע על השותפות שתוצאותיה כבר ניכרות בשטח."

ליאורה אבוטבול, יו"ר פורצות דרך: "אני רוצה להודות על ערב מיצוי זכויות מוצלח בשיתוף פעולה עם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים, עמיעד טאוב ושאפו גדול כלל מנהיגות פריצת דרך על עשייה למען משפחות שבראשם הורה עצמאי. המוטו שלנו הוא לתת כלים והעצמה ולסלול דרך לעצמאות אישית וכמו שהפתגם אומר לתת את החכה ולא את הדגים."

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה: 7% ממשפחות הגרות בעיר הן משפחות ובראשן הורה עצמאי (כ- 5% גרושים/ות וכ- 2% אלמנים/ות).
להיות משפחה שבראשה הורה עצמאי הינו מצב נתון, מאפיין, עובדת חיים ושלעצמו, הינו מהווה בעיה ולא בהכרח משפחות זקוקות לסיוע. יחד עם זאת, חלק מהמשפחות הללו מתמודדות עם קשיים נקודתיים או מתמשכים הנובעים ומושפעים מהרכב המשפחה ולעיתים אף זקוקים לסיוע בכלל ושל אגף השירותים החברתיים בפרט.
במסגרת תפקידנו כאגף, אנו רואים את עצמנו כאחראים גם על סיוע למשפחות במיצוי זכויותיהן בסבך הבירוקרטי של המדינה תוך מתן מידע, הכוונה, הפנייה ותמיכה בתהליך.

מיצוי זכויות הינו מהלך לעיתים מורכב לכל אחד, ובוודאי להורה עצמאי שמתמודד לבדו והדרך גם מאתגרת וגם ארוכה. ערב מיצוי הזכויות, אפשר להורים "טעימה" בכל הנוגע לזכויות ומידע בתחום המשפטי, גישור, סיוע בתחום השיכון, ביטוח לאומי ועוד."

כנס  זכויותכנס זכויות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד