ספרים לחודש האישה 2020

05/03/2020 ט' אדר תש"פ



לרגל "חודש האשה", בחרנו להפנות זרקור על קלאסיקות בספרות הילדים, המבוגרים והנוער שמובילים קו להעצמת נשים ולשינוי המוסכמות באשר לתפקידן ומקומן בחברה. כל הספרים מחכים לכם בספריות הציבוריות בעיר

ספרים לפעוטות וילדים:

הנסיכה חוכמולוגה מאת בבט קול
הנסיכה שחבשה שקית נייר מאת רוברט מאנץ
אגדה חדשה מאת גיל הראבן

ספרים מצחיקים וכיפים אף להורים, בהם קיים היפוך התפקידים המסורתיים של המינים ומאלה המקובלים והשגורים בתרבות המערבית ובעיקר מאילו הקלאסיים בסיפורי האגדות.

אין כאן לא אביר על סוס לבן המציל את הנסיכה ולא נסיכה שגרתית עם שמלות מלמלה. אילו ספרים שנונים המיועדים לילדות שרוצות לגדול להיות נשים עצמאיות וחזקות ולבנים המקבלים עידוד לראייה שונה וחדשנית התואמת את החיים המודרניים של היום.

*אני... ג'ין מאת פטריק מקדונל
ספר עם איורים צבעוניים ומקסימים ובו סיפור מרתק על ג'ין גודול. גודול, בעידוד אמה ובניגוד לכל המקובל באותה תקופה (שנות המאה ועשרים) לגבי תפקידן של הנשים, הגשימה את חלומה להגיע לאפריקה ולחקור על אוכלוסיית שימפנזים בטנזניה. הספר כתוב בשפה קלילה ומובנת לילדים צעירים ומסיים במידע על החוקרת ובמסר במילותיה שלה: "כל אחד יכול לחולל שנוי".

סיפורים לפני השינה לילדות מורדות – אלנה פאווילי ופרנצ'סקה קוואלו
הספר סוקר את סיפורן מעורר ההשראה של מאה נשים פורצות דרך מתחומים שונים. כל סיפור מתחיל כאגדה: "היו הייתה פעם" אלא שהפעם אין מדובר כאן בנסיכות. הספר מצליח מאד בקרב הקוראות הצעירות וזאת בשל שפתו הקולחת, האיורים והמסר אותו אותן נשים מעבירות להן.

ספרות מבוגרים:

ערות מאת תמר מור סלע
קריאת חובה לכל אישה בכל גיל ומגזר. מונולוגים אמיצים וחושפניים של נשים על המיניות בחייהן, מרתק ומעורר מחשבה. בימים אילו יצא לאור ספר באותה מתכונת לגברים: מתעוררים מאת רון דהן.

סיפורה של לילי דה יונג מאת ג'נט בנטון
סיפור נוגע ללב על נחישות ואומץ של מורה צעירה, הנלחמת בנסיבות חייה הלא שגרתיות בארה"ב בשלהי המאה ה-19: היא יולדת במוסד לאימהות לא נשואות ונאמר לה שהיא חייבת לוותר על בתה כדי להימנע מחיי עוני ובושה. איזו החלטה תקבל? איך תתגבר על הקשיים העומדים בדרכה? כל התשובות בספר.

נקמתן של העוזרות האישיות מאת קמיל פרי
ספר משעשע ומפתיע על נשים בעולם העסקים הגברי אשר מחליטות לא לוותר על עצמאותן והדורשות לקבל יחס בהתאם לכישרונן ויכולתן המקצועית. הנקמה שלהן באותם מנהלים מתוקה מתמיד.

*מסעותיי עם חמותי מאת מאירה גולדברג ברנע
ספר מצחיק עד דמעות גם לנשים וגם לגברים. הספר נוגע בכל מיני נקודות שיש לזוגות נשואים עם החמות. במקרה הזה, דליה היא "חמות מהגיהינום" אך גם שירה הכלה, אשר הספר מסופר מנקודת מבטה, לא עושה עמה חסד. העניינים מתחילים להסתבך כאשר החמות עוברת לגור איתם ובמקביל חלים שינויים בזוגיות של שירה וליאור.
הספרייה הציבורית בכף ידך – לחצו כאן לאתר רשת הספריות

כיתוב תמונה: ספרניות רשת הספריות עם הספרים כיתוב תמונה: ספרניות רשת הספריות עם הספרים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד