זכויות לאנשים עם מוגבלויות

10/12/2020 כ"ד כסלו תשפ"א

ביום חמישי 3.12.20 צוין היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. הצבע הסגול נקבע ברחבי העולם כמעלה מודעות לציון יום חשוב זה, וגם בניין העירייה והמזרקות בכניסה לעיר לקחו חלק באופן סימבולי והוארו לראשונה בצבע הסגול.

האגף לשירותים חברתיים בעירייה, אשר עומד בחזית הטיפול והתמיכה לתושבים ומשפחות עם מוגבלויות בעיר.

האגף מטפל ביותר מ-3,100 משפחות בעיר, כאשר אחת המחלקות הגדולות באגף היא מחלקת הצרכים המיוחדים המטפלת ביותר מ-800 בתי אב, כ-63% מהם ילדים או בוגרים על הרצף האוטיסטי, 27% עם ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית ונכות פיזית.

ביום חמישי 3.12.20 צוין היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. הצבע הסגול נקבע ברחבי העולם כמעלה מודעות לציון יום חשוב זה, וגם בניין העירייה והמזרקות בכניסה לעיר לקח חלק באופן סימבולי והואר לראשונה בצבע הסגול.

בנוסף לטיפול הישיר והפעילויות של המרכז למשפחה אשר עוסק בחיזוק החוסן המשפחתי של משפחות עם מוגבלויות, יצירת בית חם למשפחות מיוחדות וקהילתיות וכן סיוע במיצוי זכויות, עוסק האגף בפיתוח שירותים חדשים בעיר, ביניהם, הקמתו של "בית לחיים" עבור האוכלוסייה על הרצף האוטיסטי אשר צפוי להיפתח בקרוב, וכן, תכנונם של מרכזי תעסוקה עבור אנשים עם מוגבלויות.

בחודש הקרוב, צפויה להיפתח קבוצת תמיכה לסבים וסבתות לנכדים עם צרכים מיוחדים, יתקיים סיור מודרך ומונגש למשפחות מיוחדות בגבעת התיתורה, ומתחילה סדרת הרצאות שנתית המועברת בזום עם מיטב המומחים בנושאים חשובים למשפחות מיוחדות כמו מיניות וזוגיות, תעסוקה ועוד.

פעילויות אלו מצטרפות לפרויקטים שכבר החלו בשנה החולפת על אף אתגר משבר הקורונה בהובלת אגף השירותים החברתיים ומחזיק התיק והמשנה לראש העיר, עמיעד טאוב.

כך למשל, כלבנות טיפולית לאחים לילדים עם צרכים מיוחדים, קבוצות ליווי של משפחות מיוחדות למען משפחות מיוחדות, סדנת שזירת פרחים לאימהות לילדים עם צרכים מיוחדים, מסיבת סיום קיץ למשפחות מיוחדות בפארק המים החדש, צילומים משפחתיים בפארק הנגיש ופרויקט בר מצווה מיוחדת.

עמיעד טאוב המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "מודעות משנה מציאות. ההתגייסות של עיריית וקהילת מודיעין ליום המודעות הסגול מהווה סמן חיובי לעתיד קהילת הצרכים המיוחדים בעיר. כזה המתכתב ישירות עם החזון ותכנית העבודה של האגף לשנים 2020 2030 במסגרתו נבנים מענים מקיפים למשפחות הצרכים המיוחדים בעיר בכל תחומי החיים החל מדיור ותעסוקה וכלה בתרבות ופנאי. נעשה הכל כדי שלא נצטרך יותר ימי מודעות לנושא שאמור להיות מובן מאליו".

משפחות המעוניינות להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן בכל הפעילויות, מוזמנות ליצור קשר עם עו"ס יעל שטינמץ, מנהלת המרכז למשפחה בטלפון 074-704-8608 או במייל: modiinsfamily@gmail.co.il


בניין העירייה מואר בסגולבניין העירייה מואר בסגול


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד