תערוכה חדשה בגלריה 51

23/03/2022 כ' אדר ב תשפ"ב

התערוכה, "שומר מסך" תיפתח ביום חמישי 24.3 בשעה 20:00

"גלריה 51" אשר נפתחה לפני קצת פחות משנה, ממשיכה להביא תערוכות אמנות מסקרנות במיוחד ושוות ביקור. הפעם מדובר בתערוכת "שומר מסך" – Screen Saver, תערוכה ייחודית, השלישית בטרילוגיית התערוכות של הגלריה העוסקת בתרבות הצריכה והשלכות הצריכה המוגזמת של הטכנולוגיה על התרבות שלנו והערכים שלנו כחברה.

הפילוסוף ברנרד סטיגלר, קושר את השפעותיה הבלתי צפויות של התפתחות הטכנולוגיה עם גורלו של המין האנושי. כל תקופה מאופיינת בחידוש טכנולוגי מרכזי והטכניקות שנבנות סביבו מאפשרות עתיד פרוע מעבר לזה שחזו דורות העבר. אך בשל חוסר יכולתנו "לעמוד בקצב", החידושים גם מובילים לשיבושים בדרכים בהן החברה והתודעה שלנו מאורגנות.

העבודות של האמניות והאמנים המשתתפים בתערוכה מבקשים לבחון את השיבושים שנוצרים במרחב התצוגה, נוכח התפוצצות המידע וריבוי הדימויים הדיגיטליים אליהם אנו נחשפים מידי יום. חלק מהאמנים יציגו עבודות שנוצרו ע"י סריקות תלת מימד ותוכנות שנבנו במיוחד וחלקם, יציגו עבודות שנוצרו בטכניקות קלאסיות, אך מתייחסות לנושא התערוכה. עוד בוחנות העבודות פרקטיקות של שכפול והעתקה, את דרכי ההתבוננות והקשב האסתטי של הצופה בעבודת האמנות בחלל החשוף להפרעה.

"גלריה 51" ממוקמת ברחוב בנימין 51 בשכונת השבטים. הגלריה פועלת במתחם הרב תחומיקס ונתמכת ומוכרת ע"י משרד התרבות. הגלריה מהווה הגלריה הייצוגית של העיר, כבית לאמנות עכשווית, לרעיונות, חלומות וחזון. בגלריה, חלל תצוגה מוקפד, שמארח תערוכות מתחלפות של אומנות עכשווית לאמנים ותיקים וליוצרים צעירים מישראל ומהעולם. זאת בשלל מדיומים: ציור, פיסול, צילום, וידאו, קולנוע, אדריכלות, מיצב ומיצג ומה שביניהם לקהילה ולציבור הרחב.

פתיחת התערוכה כאמור ביום חמישי 24.3 בשעה 20:00. בשעה 20:30 ייערך פרפורמנס עם הקהל הרחב, "ללבוש צילום" מאת האמן גיא און. התערוכה מלווה בקטלוג המתורגם גם לאנגלית. אוצרת התערוכה – ניצה פרי.

שעות פתיחת הגלריה: ימים ראשון עד רביעי 13:00-9:00, ימים שני ושלישי 19:00-16:00.
נעילת התערוכה ב-8 ביוני 2022.

מתוך התערוכה שומר מסךמתוך התערוכה שומר מסך


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד