מנהיגים מלידה

06/07/2022 ז' תמוז תשפ"ב

השבוע סיימו 18 ממלגאי העיר קורס מנהיגות קהילתית ואישית במסגרת תכנית המלגאים העירונית. הקורס הועבר על ידי מנחה מטעם הסוכנות היהודית בשיתוף מפעל הפיס ובהובלת מחלקת הצעירים באגף חברה, נוער וצעירים בעירייה.

קבוצה זו מורכבת מסטודנטים בתחומים שונים באקדמיה – מסיעוד, דרך משפטים, מדעי החברה ועד מדעים מדויקים. לכולם יש את הרצון להוביל, לשנות וליצור למען העיר.

מבין כ-120 מלגאים עירוניים נבחרו 18 מובילות ומובילים אשר השתתפו בקורס במהלכו קיבלו כלים רבים כיצד ניתן לקדם אג'נדה, איך ניתן להוביל שינוי חברתי, מאיפה מתחילים להקים קהילה, מהי אחריות אזרחית, אקטיביזם חברתי, מיהו מנהיג, ערבות הדדית, אחריות אישית ועוד. מטרת הקורס בין היתר לשפר את תחושת השייכות ותחושת המחויבות של הצעירים כלפי העיר בכלל וכלפי הצעירים בפרט.

מידי שבוע, במשך 6 שבועות, נפגשו הסטודנטים במתחם ה-SpaceMod, מתחם העבודה והלמידה השיתופי בכיכר התחבורה, השתתפו בתרגילים חברתיים ואישיים, שיתפו רעיונות ויצרו קשרים חברתיים, אשר יוכלו לשמש אותם בהמשך הדרך על מנת להתחיל את העשייה הקהילתית שלהם.

במהלך המפגשים התקיימו מפגשים עם יזמים מקומיים אשר שיתפו בפניהם את הדרך להקמת עסק בעיר, כמו כן התקיים מפגש עם ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, אשר שיתף את הצעירים בתוכנית העתיד של העיר ושמע מהם על הדברים אשר מעסיקים אותם. את הקורס סיימו הסטודנטים בסיור מודרך במוזיאון מורשת החשמונאים, אשר יצר את החיבור מעבר העיר לעבר העתיד.

כידוע, מידי שנה יותר מ-100 סטודנטים מקבלים מלגת מחייה עירונית בכפוף לעבודה במסגרות קהילתיות שונות. בשבועות הקרובים תפורסמנה תכנית המלגות לשנת הלימודים הבאה.

משתתפי ומשתתפות תוכנית המלגאיםמשתתפי ומשתתפות תוכנית המלגאים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד