האקתון יזמות אורט עירוני ד'

09/11/2022 ט"ו חשון תשפ"ג

בית הספר אורט עירוני ד' ארגן לאחרונה יום שיא האקתון כלל בית ספרי שמטרתו לחפש רעיונות לשיפור החיים בבית הספר, זאת בנוסף לשיעורי היזמות שכל תלמידי כיתות ז' ו ח' לומדים ופרויקט ה- I-STEAMשנלמד בכיתה ט'.

מי שיזם והוביל את ההאקתון היו מנטורים, תלמידי שכבת י"ב בבית הספר. עומר אריאן, רכז המנטורים מספר איפה הרעיון התחיל: "יזמות תמיד הייתה נחלתו של בית הספר. כל יוזמה שהגיעה מכל כיוון שהוא – התקבלה בברכה. ההאקתון, הוא בעצם הפלטפורמה הטובה ביותר להבין את הצרכים והרצונות של כלל קהילת בית הספר ולנסות במאמץ משותף לחשוב על מיזמים שיוכלו לשפר משמעותית את חיי בית הספר."

ההאקתון התקיים במרכז פיסג"ה בעיר, אליו הוזמנה כלל קהילת בית הספר – נציגות תלמידים משכבות ח'-י"ב, מורים והורי תלמידים.

המשתתפים חולקו לקבוצות חשיבה בהנחיית מנטורים משכבת י"ב, כאשר מטרת כל קבוצה הייתה לחשוב יחד על מיזמים שישפרו את חיי בית הספר. לאחר שחשבו על תחומים שמעסיקים את קהילת בית הספר, הועלו מספר רעיונות לצורך שיפור אורח החיים הבית ספרי.

בין היתר, עלו רעיונות לחדר חברתי לתלמידים בהפסקות, "סיירת ירוקה" שאחראית על ניקיון וציוד בבית הספר, חדר מוזיקה ועוד.

היום כולו לווה בהרצאות מלהיבות שנועדו לעורר השראה לרעיונות יצירתיים לתלמידים. התלמידים שמעו על יזמות חברתית מבר רבנו, יזם צעיר, על תלמידי תיכון שהובילו את נבחרות החלל שלהם במהלך השנים האחרונות תוך דגש על יעילות, שיטתיות ויזמות ושמעו מאלינור שנהוד, מורה למתמטיקה בבית הספר על מיזם שלה יחד עם בית ספר לחינוך מיוחד בעיר שכלל איסוף בדים וטוויה שלהם יחד עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

בסיום היום כל קבוצה הציגה את המיזם שלה בפני שאר המשתתפים וכעת המנטורים, שליוו את פרויקט היזמות יחד עם רכזת התחום נירית יעבדו את כלל הרעיונות, יבנו תכניות פעולה ויקימו צוותים למימושם בבית הספר.

מנהלת בית הספר צופית חדד: "זה היה יום מיוחד מלא השראה ויצירתיות. עבודת הצוות ושיתוף הפעולה של הורים, תלמידים ומורים בקהילה יצרו רעיונות מקוריים ויצירתיים. הוכחנו איך בית הספר פועל ברוח היזמות ומיישם אותה הלכה למעשה. אצלנו יזמות זו לא רק סיסמה אלא דרך חיים."

משתתפי האקתון יזמותמשתתפי האקתון יזמות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד