בגובה העיניים

30/11/2022 ו' כסלו תשפ"ג

הארצי להתמודדות סמים ואלכוהול, בקרב בני ובנות נוער.
המחלקה לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים בשיתוף מנהל החינוך ומשרד החינוך שפ"י, הובילו מערך לימודי נרחב של פעילויות לשכבות הגיל ז'-י"ב. כל שכבה קיבלה מענה ייעודי מותאם גיל וסוגיות שונות איתם מתמודדים.

כך למשל, שכבת ז' עסקה בבריונות ברשת תוך מתן כלים מקצועיים להתמודדות, שכבת ח' עסקה בתופעת שתיית האלכוהול תוך ניתוח סיטואציות עם בני הנוער, שכבת י' שוחחה עם צוות ברמנים שייצר שיח אינטראקטיבי על אלכוהול וכיצד להימנע מנזקיו ושכבת י"ב שמעה הרצאה מעוררת השראה על שינוי תדמית, פיתוח תחושת מסוגלות והתמדה.

הפעילויות נעשו "בגובה העיניים" עם בני הנוער ויצרו העצמה והשפעה ערכית וחברתית תוך העלאת מודעות להתנהגויות מסכנות. בנוסף, עלה קמפיין עירוני להעלאת המודעות לנושא, במסגרתו נתלו ברחבי העיר שלטי חוצות העוסקים בהתנהגויות בסיכון.

שמעון גואטה , מחזיק התיק לביטחון קהילתי : "בשיח עם התלמידים חשוב היה לנו להדגיש את מסר הבחירה האישית וביסוס נורמה חברתית של אי שימוש בחומרים משני תודעה. מטרתנו היא למזער את התופעה ולכן בחרנו להביא לתלמידים תכנים שיאפשרו להם לעשות בירור פנימי של הצורך בשימוש בחומרים כחלק מתרבות הפנאי שלהם וגם תכנים שיתנו להם את הידע ואת ההבנה ששימוש בחומרים משני תודעה הינו דבר מסוכן שלעיתים עלול לפגוע בחייהם. אנו מאמינים שתכנים אלו יעזרו במזעור השימוש בחומרים מסוכנים."

חודש המודעות לסמים ואלכוהולחודש המודעות לסמים ואלכוהול


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד