שיעור בסובלנות

16/01/2020 י"ט טבת תש"פ

ביום ראשון 12.1.20 בתי הספר במודיעין מכבים רעות פתחו את יום הלימודים בשיעורים מיוחדים בנושא סובלנות זאת לאחר הנחיית ראש העיר בעקבות התבטאויותיו של שר החינוך

היום הראשון של השבוע, 12.1.20, נפתח בבתי הספר בעיר בסימן קיום מערכי שיעור מיוחדים על נושא ההכלה, הסובלנות והשוויון בין בני האדם באשר הם.
זאת בהתאם להנחיית ראש העיר, חיים ביבס, בעקבות התבטאויותיו של שר החינוך, רפי פרץ בראיון שפורסם בסוף השבוע, באשר למשפחות מהקהילה הגאה.

בפוסט שפרסם במוצאי שבת, 11.1.20, כתב ביבס כי: "טוב יהיה אם שר החינוך יחזור בו מדבריו" והוסיף כי "מודיעין מכבים רעות היא עיר פלורליסטית, המאפשרת לכל אדם לחיות את חייו כראות עיניו וזאת מתוך מדיניות של קבלה והכלה של כלל האוכלוסיות המתגוררות בה, ומתן סיוע וקידום צרכים של האוכלוסיות השונות, ללא קשר לזהות או למגדר שלהן."

בעקבות כך כאמור, הוקדשו מערכי שיעור בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים לטובת שיח ערכי פתוח בין התלמידים והמורים, בו מודגשים ערכי ההכלה וקבלת האחר.

בתיכון מכבים רעות קיבל את פני התלמידים קולאז' שנעשה על ידי מורי בית הספר ובו תמונות המורות והמורים עם מסרים ברוח של "אנו גאים לחנך וללמד את כל תלמידינו ותלמידותינו ללא הבדל גזע, דת מין ומגדר", בהמשך בכל כיתה נערכו שיעורים בנושא במהלכם נבנה שיח ובו כל התלמידים שוחחו בינם לבין עצמם ובהנחיית המורים בנושא ובשאלה מהי משפחה נורמטיבית? איך לקבל את השונה ועל הערכים של שוויון כבוד האדם, סובלנות והחופש לבחור את אמונתו ואורך חייו.

בבית הספר הדמוקרטי בנה צוות המורים מערכי שיעור יצירתיים, המותאמים על פי גיל החל מבית הספר היסודי ועד התיכון. בין היתר, עסקו תלמידי השכבות הנמוכות בנושא באמצעות תיווך של פרק בסדרת הילדים "ארתור" אשר עוסק בקבלת השונה. לאחר מכן, נערך דיון כיתתי.

בתיכונים עירוני ב' ע"ש יצחק רבין ואורט עירוני ד', הוקרן לתלמידים סרטון מהתכנית "סליחה על השאלה" שעסק בצעירים להורים גאים. הסרטון, אשר מציף שאלות מרתקות וחושפניות בנושא, פתח דיון כיתתי מעניין עם שאלות על זהות מגדרית, תחושות התלמידים לגבי דברים ששונים מהם, סוגים של משפחות בהם נתקלו בחייהם ועוד.

קולאז' שהכינו מורי תיכון מכבים רעותקולאז' שהכינו מורי תיכון מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד