כולם חוזרים לבתי הספר

22/04/2021 י' אייר תשפ"א

בעקבות החלטת הממשלה להשיב את הלימודים כסדרם בכיתות מלאות בבתי הספר, נערך מינהל החינוך יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר, לחזרתם של כלל התלמידים בשבוע הקרוב, כך שעד 25.4 יחזרו כל הכיתות ללמוד באופן פיזי, שישה ימים בשבוע, עם צוותי החינוך שאינם מוגבלים במעבר בין כיתות.

ההחלטה התקבלה ע"י הממשלה לאור נתוני התחלואה הנמוכים הארציים, כאשר במודיעין מכבים רעות שולט הצבע הירוק הבוהק באופן יציב בתקופה האחרונה, בין השאר, אודות לאחוזי ההתחסנות הגבוהים במיוחד של התושבים החל מגיל 16.

ביום ראשון, 18.4.21, בו חזרו כלל תלמידי העיר לבתי הספר הגיע לביקור בעיר שר החינוך, יואב גלנט, שהתארח בבית הספר עירוני ב' ע"ש רבין, אליו הגיעו התלמידים הנרגשים שלראשונה מזה זמן רב, פגשו את חבריהם מחוץ לזום ומחוץ לקפסולה.

השר, ראש העיר, חיים ביבס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, נפגשו עם התלמידים וצוותי ההוראה ושמעו בגוף ראשון סיכומים של השנה האחרונה בה עיקר הלימודים היו באמצעות הזום.

ראש העיר, חיים ביבס ציין כי לצד החזרה לשגרה בטוחה בבתי הספר, המנהלות והמנהלים הונחו להמשיך ולשמור על מערכת לימודים המשלבת לימודים פרונטליים לצד לימודים דיגיטליים: "החזרה לשגרת לימודים מלאה, ביקרתי הבוקר, יחד עם שר החינוך יואב גלנט, בבית הספר עירוני ב'. נפגשנו עם תלמידי חטיבת הביניים והחטיבה העליונה ושמענו מהתלמידים על האתגרים איתם הם התמודדו בשנה האחרונה. שוחחנו גם עם צוותי החינוך והתרשמנו, כי מערכת החינוך שלנו בעיר ערוכה ומוכנה לקבל בחזרה מלאה את התלמידים ולתת מענה רגשי וחברתי לצד השלמת הפערים הלימודיים."

שר החינוך יואב גלנט: "זהו יום חג למערכת החינוך. לראשונה מזה חודשים ארוכים, שניים וחצי מיליון תלמידים מכל רחבי הארץ חזרו ללמידה מלאה במוסדות החינוך. בשם מערכת החינוך, אני מודה לראש הממשלה על חיסון אזרחי ישראל. הודות לחיסונים, התחלואה ירדה וזה איפשר להחזיר לפעילות מלאה את הלב הפועם של המדינה - מוסדות החינוך בישראל. בזמן שמדינות רבות בעולם עדיין מצויות בסגרים - במדינת ישראל יצאנו מהקורונה וחזרנו לחיים, הודות למבצע החיסונים של ראש הממשלה.

"את החזרה ללימודים בחרתי לפתוח בשיח עם תלמידי עירוני ב' בעיר. התעניינתי לשמוע מהתלמידים וצוותי החינוך על האתגרים איתם הם התמודדו בשנה החולפת. שמחתי לראות כיצד מערכת החינוך בעיר ערוכה ומוכנה לקבל בחזרה מלאה את התלמידים, זאת אודות למנהלים ומערכת החינוך המסורה ובראשה ראש העיר, ידידי הקרוב, חיים ביבס שדואג לתלמידי העיר. בשבועות הקרובים נפעל לצמצום הפערים הרגשיים והפדגוגיים שנוצרו בשנה החולפת ונוסיף לקדם רפורמות חינוכיות ותקשוביות גם בשנת הלימודים הבאה, למען התלמידים - דור העתיד של מדינת ישראל.״

סגן ראש העיר, מויש לוי: " לטעמי החזרה לשגרה במערכת החינוך נעשתה באיחור רב מידי, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. שמחתי יחד עם התלמידים ועם אנשי הצוות החינוכי לראות את בית הספר מתמלא ופועל כמעט כבשגרה. עיקר העבודה היום היא בניצול התקופה שמתחילה עכשיו בהשלמת פערים לימודיים ובעיקר בעבודה הרגשית והנפשית שצריך לעשות עם הילדים שלנו. אמרנו לתלמידים ולצוותי החינוך, כי אנחנו מצידנו נפעל לספק מענים, שיאפשרו לחזור ללמידה יעילה בזמן שנותר עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית וכמובן מענים לשנת הלימודים הבאה".

כזכור, מערכת החינוך חזרה בהדרגה לאחר חג הפסח בהתאם למתווה הממשלה, כאשר בתחילה חזרו ילדי הגנים וכיתות א'-ג' בכיתות מלאות והשאר למדו בלמידה משולבת פיזית בבית הספר ומרחוק, שבוע לאחר מכן, התאפשרה חזרתם של כיתות ד' ושל כיתות י"א-י"ב המחוסנים במתכונת כיתתית.

כמו כן, התאפשרה בניית קבוצות בצהרוני בתי הספר מ-3 כיתות אם כך שכלל התלמידים שנזקקו לשרות זה יכלו לקבלו. כאמור מיום ראשון הקרוב מתאפשרת חזרה לשגרה כמעט מלאה בכל מערכת החינוך, חזרה שתתקיים במלואה ב-25.4.21.

במנהל החינוך מדגישים כי המערכת החינוכית פותחת שעריה באופן מלא, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, היגיינה אישית ואוורור כיתות. נוהל הצהרת הבריאות עליו חתמו ההורים מדי בוקר למוסדות החינוך, בוטל על ידי משרד החינוך.

במנהל החינוך ממשיכים כמובן להיות עם יד על הדופק באמצעות חמ"ל הקורונה העירוני, אשר מדווח על מקרי תחלואה במוסדות החינוך, תוך הנחיות מחמירות לגבי איתור מאומתים כדי שתהיה קטיעה שלשרשראות הדבקה באמצעות בידודים לתלמידים ואנשי הצוות הרלוונטיים במידה ונדרש.

נזכיר כי אין לשלוח תלמיד אשר אינו חש בטוב לגן או לבית הספר, כיוון שהקורונה עדיין כאן, במיוחד בקרב הילדים שאינם יכולים להתחסן, ויש לגלות זהירות ולהימנע מאדישות גם בתקופה זו.

חוזרים ללימודים. צילום: פז ברחוזרים ללימודים. צילום: פז בר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד