עלו לגמר העולמי

26/05/2021 ט"ו סיון תשפ"א

ביום שלישי 19.5.21 לפנות בוקר קיבלה נבחרת הרובוטיקה של תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין הודעה מרגשת על עלייתה לגמר העולמי כחלק מהשתתפותה ב"אתגר החדשנות" של תחרויות הFRC לשנת 2021.

הפרויקט של הנבחרת, EasyMotion, הוא אחד מבין עשרים פרויקטים בלבד בעולם שהעפילו לשלב הסופי של האתגר.

השנה, עקב משבר הקורונה העולמי, הוצגו תחרויות הרובוטיקה בגילאים הבוגרים במתכונת מעט שונה מבדרך כלל. במקום תחרויות בהן הקבוצות מגיעות עם הרובוטים שלהן ומתחרות אחת עם השנייה במגרש, נדרשו הקבוצות לעמוד באתגרים מרחוק ביניהם "The Innovation Challenge",- אתגר החדשנות. כחלק מהאתגר, הקבוצות חקרו בתחומי הספורט ובריאות הנפש, עבורם היו צריכות לייצר פתרון ומוצר חדשני.

הנבחרת חקרה על בעיה שפוגשת מיליונים ברחבי העולם. לפי ארגון הבריאות העולמי, 75 מיליון אנשים זקוקים לכיסא גלגלים על מנת להתנייד, אולם רק ל10% מהם יש גישה לאחד. כל אלה, לא כוללים את הקשישים הסובלים מקשיי התניידות בחיי היומיום שלהם.
הקבוצה בחרה להתמקד בהתניידות במרחבים הסגורים והביתיים, שכן כסאות הגלגלים הקיימים כיום בשוק לא מאפשרים תנועה נוחה וחופשית במקומות כמו משרד, קניון ואפילו בביתם הפרטי של אלו הזקוקים לכיסא.

הפתרון שעלה בקבוצה לאחר דיון ממוקד עם המנטורים, הוא הEasyMotion. כיסא גלגלים ממונע וקומפקטי שמתאים לתנועה בבית ובמשרד. גוף הכיסא מבוסס על כיסא משרדי רגיל, כאשר בתחתית הגלגלים שלו מוחלפים בגלגלים מיוחדים (Omni) המאפשרים תנועה נוחה בשני צירים במקביל, וכמובן מחוברים למנועים בהם ניתן לשלוט ממושב הכיסא.

עלות המוצר זולה משמעותית ביחס לכיסאות גלגלים מונעים אחרים המוצעים כיום בשוק, המראה של חלקו העליון זהה לשל כיסא משרדי, כך שנוח לכל משתמש ונעים למראה, ומתאים לרמות שונות של מוגבלות פיזית, מרמה קלה עד בינונית.

הפרויקט מתפתח בנבחרת מזה כמה שנים, והשנה לאחר שלושה אבטיפוסים והרבה הכנה, העבודה הקשה השתלמה. מטעם הקבוצה נמסר: "מניסיונות וסימולציות שערכנו, קיבלנו תגובות חיוביות מאוד. אנשים המתניידים בכיסא גלגלים כיום סיפרו לנו כי היו שמחים מאוד להשתמש במוצר כזה בביתם וגם אנשים שאינם משתמשים בכיסא גלגלים, אך סובלים מכאבים כרוניים שונים אמרו כי מוצר כזה היה מקל עליהם מאוד להסתובב בבית בסוף יום עבודה."

מור כהן, קפטנית הקבוצה: "גאווה לקחת חלק בקבוצה המדהימה הזו! למרות שהשנה הייתה מלאה בכל כך הרבה בלבול ואי וודאות, חברי הנבחרת עבדו בשיא המרץ על האתגרים בעונה שלנו. מהזום ובשעות הקטנות של הלילה, כל הדרך עד להישג המטורף הזה. תמיד כיף לראות שעבודה קשה משתלמת. אוהבת אתכם פרימו"

ענבר קנט, סגנית הקפטנית: "מרגש מאוד לקבל את החדשות האלה במיוחד בימים אלו, אני גאה להיות חלק מהקבוצה הזו ומאמינה שלדור שלנו יש את הכוח להוביל שינוי משמעותי וחיובי בחברה ובתחום הטכנולוגיה בפרט".

ריקי נגרי, מנהלת בית הספר עירוני ב' ברכה את הנבחרת: "כל הכבוד, הישג מדהים, גאים בכם! גם בשנה המטורפת הזו לא עצרתם ולא ויתרתם. איזה כיף לקבל בשורות טובות בימים אלו, תודה לכם"

נבחרת הרובוטיקה בזוםנבחרת הרובוטיקה בזום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד