מרחבי למידה חדשים בענבלים

16/06/2021 ו' תמוז תשפ"א

במסדרון של הקומה העליונה בבית הספר היסודי "ענבלים", נבנו מרחבי למידה לא שגרתיים, אשר מזמנים עבור התלמידים עניין ואתגר.

המרחבים נבנו ועוצבו בהתאם לחזון בית הספר אותו מובילה מנהלת בית הספר, רויטל ישראל, הקורא לשילוב של פעילות גופנית במהלך הלימודים. כך שהתנועה המתקיימת כל העת בשעות בית הספר, מטפחת את עולמם הרגשי ויכולותיהם של הילדים, בזכות הלמידה הפעילה.

במרחבים הללו ניתן מענה למקצועות הליבה מתמטיקה, אנגלית ועברית, בהם הילדים לומדים תוך שימוש במיומנויות שונות ולימוד חשיבות הפעילות הגופנית ותזונה בריאה באורח החיים של הילדים.

השימוש במרחבים המתקיימים כאמור במסדרון מחוץ לכיתות, יתבצע כך שתהיה שעת "למידה בתנועה" במקצועות הליבה, בה יחולקו התלמידים לקבוצות קטנות וילמדו בהנחיית המורה תוך כדי תנועה, כאשר ילדים בוגרים מפעילים את הילדים הקטנים, ועם כרטיסי בקרה אשר מתעדים את המשימות אותם מבצע התלמיד והאם בוצעו כנדרש.

במרחבים לוחות מחיקים, דוכני "מכירה" המתרגלים מיומנויות עבודת צוות ויצירתיות לצד למידת מקצועות שונים, משחקי רצפה גדולים ומרחבי ישיבה נעימים לעבודה.

מרחבים אלו מצטרפים למרחבי הלמידה החדשניים שהקים בית הספר לפני כשלוש שנים במסגרת תכנית M21 של משרד החינוך בשיתוף עם העירייה. המרחבים מחולקים לשניים – בחלק אחד, התמקדות ב"גוף בריא" כלומר, בתנועה. במרחב זה, ניתן למצוא מזרנים ופופים, מכשירי כושר כדוגמת אופניים, מתקני כפיפות בטן ומדרגות אירובי.

כל אלו תורמים, ללמידה מסוג שונה, למידה תוך כדי תנועה, ללא ספרים ומחברות. כך למשל, תרגול מתמטי על אופני הכושר ואף המורה מלמדת בדרך של תנועה. הקירות גם הם מעניקים השראה ואווירה, כשעליהם תלויים דגם של גוף האדם עם הסברים על מערכות השרירים השונות ועובדות מעניינות על גוף האדם.

במרחב השני, "סטודיו נפש", בונה הצוות החינוכי מערכי שיעור אשר יתאימו למקצועות הליבה. במקום כסאות, התלמידים יושבים על כדורי פיזיו גדולים אשר מאפשרים תנועתיות בזמן הלמידה ומגבירים את יכולת הריכוז. החלל מאפשר למידה שקטה או למידה בקבוצות קטנות.

מנהלת בית הספר, רויטל ישראל: "המרחבים החדשים הם צעד נוסף בהגשמת החלום, ליצור סביבה לימודים משולבת תנעה, מאתגרת, חווייתית ויצירתית עבור התלמידים. הם מצטרפים כמובן למרחבי למידה נוספים ברוח התנועה כמקדמת למידה, שהופכים את בית הספר שלנו למקום מיוחד ומלא עניין".

מרחבי למידה חדשים בענבלים. צילום: שי אפשטייןמרחבי למידה חדשים בענבלים. צילום: שי אפשטיין


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד