מובילים בחינוך

11/10/2021 ה' חשון תשפ"ב

ראש העיר חיים ביבס: "שבירת השיא העירוני השנה היא רק תמריץ עבורנו להמשיך לקדם ולהשקיע במערכת החינוך שלנו ולתת לכל תלמיד ותלמידה תיק הכלים לעתידם שכן, העתיד של הילדים שלנו הוא עתיד המדינה."

משרד החינוך פרסם ביום רביעי את נתוני התמונה החינוכית לשנת תש"ף, המכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר לצד הישגים לימודיים. על פי הנתונים ניכר, כי מערכת החינוך העירונית, נמצאת גבוה מעל הממוצע הארצי.

בשנת תש"ף למדו 1,842 תלמידים בכתה י"ב (המחזור שסיים) ו-5,858 תלמידים בכלל כיתות החטיבה העליונה י'-י"ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות עם 92.8% זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 73.4% בלבד). מדובר בעלייה לעומת נתוני שנה"ל תשע"ט, שבה נתון הזכאות לתעודת בגרות היה 92.2%, ובהקשר זה יש לשים לב לשני הישגים מרשימים בהם יש עלייה, המשפיעים ישירות על כך.

יותר מ-90% מסך תלמידי שכבת י"ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר. הדבר מעיד יותר מכל על בחירה במערכת העירונית כמערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה, הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא עוברים החוצה ממנה) העומד על 92.3% כאשר הממוצע הארצי עומד על 80.2%.

כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד כולל המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם 9% (כולל ילדים מיישובי הסביבה). אחוז גבוה במיוחד ואף יותר מכפול מהממוצע הארצי העומד על 4.3%. יש להדגיש כי נתון זה כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים.

הישג חשוב נוסף של המערכת העירונית אליו יש להתייחס בניתוח אחוז הזכאות לבגרות הוא ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי - 0.2% לעומת הנתון הארצי שעומד על 0.6%, דבר שמוכיח את המוטו של מערכת החינוך העירונית "לא מוותרת לאף תלמיד/ה ולא מוותרת על אף תלמיד/ה". בנתוני התמונה החינוכית בשנת תשע"ט, עמד אחוז הנשירה במודיעין מכבים רעות על 0.3%.

בנתוני הבגרות המצטיינת ממוקמת מודיעין מכבים רעות גבוה מעל הממוצע עם 23.7% זכאות לבגרות מצטיינת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 10.8% בלבד. בהקשר זה ישנו גם גידול באחוז הזכאות לבגרות מצטיינת במערכת העירונית לעומת שנת תשע"ט, שבה היו 19.4%.

נתון מרשים נוסף הוא אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי, שעומד על 34%, נתון לפיו אחד מכל שלושה תלמידים בשכבה זו למד לפחות מקצוע טכנולוגי אחד ברמת 5 יח"ל. הישג זה הינו הודות להשקעת המשאבים הרבה במערכת העירונית במקצועות "העתיד" היוקרתיים ואין ספק, כי השקעה זו תפתח דלתות רבות עבור התלמידים בהמשך דרכם הצבאית או האקדמית, כפי שנעשה כיום לבוגרים רבים של מערכת החינוך המודיעינית.

גם במספר התלמידים שעשו בגרות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח"ל. השנה נתון התלמידים הוא 53.2% כאשר 26.6% מהתלמידים ניגשו לבגרות 5 יח"ל. גידול של יותר מ-60% לעומת הנתון לפני חמש שנים אז עמד מספר הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה על 15%. עלייה באחוז הנבחנים גם בבחינה של 5 יח"ל באנגלית 5 כאשר בשנת הלימודים תש"ף ניגשו 73.3% מהתלמידים. גידול של 3.5% לעומת נתון הניגשים בשנה"ל תשע"ח שהיה 68.7%. הנתון הארצי לניגשים ל-5 יח"ל הוא 41.5% בלבד.

חיים ביבס, ראש העיר: ""כל שנה בתקופה זו אנו מקבלים את הידיעה שגורמת לנו גאווה גדולה על כך שמערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא ממערכות החינוך המובילות בישראל. השנה הצלחנו לשבור שיא נוסף עם נתון מדהים לפיו 92.8% מכלל תלמידי כיתות י"ב זכאים לתעודת בגרות ולרבע מהם יש תעודת בגרות מצטיינת.
עבורי, הילדים שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות ולכן יותר ממחצית תקציב העירייה מוקדש למערכת החינוך והתוצאות בהתאם: הישגים לימודיים וחברתיים שמסבים לנו וגם לתלמידים גאווה רבה. לצד עלייה מתמדת באיכות תעודת הבגרות והחתירה הבלתי מתפשרת למצוינות, בתי הספר בעיר מעניקים תמיכה אישית לכל תלמיד ותלמידה ומסייעים להם בדרכם הלימודית והחברתית ועל כך תודתי הרבה למנהלות ולמנהלים, למורים ולמורות ולכלל צוותי החינוך.

שבירת השיא העירוני השנה היא רק תמריץ עבורנו להמשיך לקדם ולהשקיע במערכת החינוך שלנו ולתת לכל תלמיד ותלמידה תיק הכלים לעתידם שכן, העתיד של הילדים שלנו הוא עתיד המדינה."

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, מויש לוי: " התמונה החינוכית מהווה את המדד הטוב ביותר של משרד החינוך לאיכותה של מערכת חינוך עירונית, וממנה עולה בצורה ברורה, שמערכת החינוך בעיר היא מהטובות ומהמובילות בישראל. ההישג הוא משמעותי במיוחד על רקע גודלה המשמעותי של מערכת החינוך שלנו. בכל שנה נדמה כאילו מערכת כה גדולה מגיעה לשיא יכולת ההישגיות שלה, ובכל שנה אנחנו מצליחים לשפר את הנתונים עוד יותר. ברכות ותודות לצוותים החינוכיים, למנהל החינוך על כל שלוחותיו, להורים השותפים שלנו וכמובן לתלמידים המדהימים."

זכאות לבגרות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד