הטובות להייטק

16/02/2022 ט"ו אדר תשפ"ב

בתחילת חודש מרץ ייפתח מסלול חדש וייחודי של עמותת סחלבים המנגיש את עולם ההייטק לילדות ונערות, במחיר מוזל. בקורס ילמדו הבנות כיצד לעבוד עם שפת תכנות ויעשו את צעדיהן הראשונים בדרך להייטק הישראלי.

תעשיית ההייטק נחשבת לתעשייה מהחשובות והמובילות בישראל ובעולם בכלל ואולם כיום רק 20% מהעובדים בהייטק הן נשים. במטרה לאפשר לבנות להשתלב בעתיד בעולם הייטק ולפתח את המיומנויות הדרושות, בעמותת סחלבים ייפתח בתחילת חודש מרץ מסלול ייעודי המניח את היסודות להשתלבותן של בנות ממודיעין מכבים רעות בהייטק.

מדובר בקורס בן 4 חודשים המיועד לבנות בכיתות ג'-ו' (בחלוקה על פי קבוצות גיל) אשר יתקיים אחת לשבוע בכיתת המחשבים המאובזרת בבית סחלבים, במחיר מסובסד של 180 ₪ לחודש בלבד (מחיר הנמוך בכ-30% מהמחיר הממוצע לחוגי טכנולוגיה). בעמותת סחלבים מדגישים השבוע כי לא נדרש ידע מקדים וכי המסלול מתאים לכל אחת עם גישה בסיסית למחשב.

במהלך הקורס יתנסו הבנות בשפת התכנות 'סקראץ`, אשר פותחה באוניברסיטת MIT בארה"ב, במטרה להכשיר צעירים וצעירות במעבר מצרכנות דיגיטלית ליצרנות דיגיטלית. השפה נחשבת כיום לשפה המובילה בעולם כשפת תכנות ראשונית והיא נתמכת בשפות רבות כולל עברית. ההתנסות בקורס תקנה לבנות ארגז כלים ובסיס יציב, שישמש אותן לכל שפת תכנות שילמדו בעתיד.

בקורס יבנו הבנות מספר משחקים תוך כדי עלייה הדרגתית ברמה, כאשר חלק מהמשחקים יבנו בהדרכה ישירה וחלק מהמשחקים יבנו עם הנחיות כלליות כמטרה לפתח אצל המשתתפות יזמות, קבלת החלטות ופתרון בעיות, תוך העצמה אישית. בסוף השנה, יכינו הבנות פרויקט סיום אותו יאפיינו ויפתחו בכוחות עצמן. פרטים נוספים על המסלול ואופן הרישום באתר עמותת סחלבים.

המשנה לראש העיר ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ: "העובדה כי רק 20% מעובדי ההייטק בישראל הן נשים צריכה להדליק נורה אדומה לכולנו. ההייטק הוא כיום הקטר של המשק הישראלי ולכן החלטנו בסחלבים להנגיש את עולם התכנות המהווה בסיס לתעסוקה עתידית בהייטק לבנות כבר בגיל צעיר. תכנית זו תסלול את דרכן לעולם הזה דרך תגבור לימודי מתמטיקה ומדעים בתיכון וליחידות צבאיות בתחום בהמשך שיכינו אותן לעולם התעסוקה העתידי."

תמונת המחשה. לימודי הייטק לילדות ונערותתמונת המחשה. לימודי הייטק לילדות ונערות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד