פודקאסטים של תלמידים עם שורדי שואה

28/04/2022 כ"ז ניסן תשפ"ב

השנה, כמו בשנה שעברה עקב הקורונה, לא זכו מרבית התלמידים לצאת למסע לפולין ולחוות את אחת החוויות המשמעותיות ביותר בעיצוב הזהות היהודית-ישראלית בתוך 12 שנות לימוד.

יוני אלבז, מחנך ומורה בבית הספר עירוני א' החליט ליזום פרויקט ייחודי ויפהפה שמטרתו לשמר את זיכרון השואה, לנוכח העובדה ששורדי השואה מדור ראשון הולכים ומתמעטים, אחרים מאבדים את היכולת לתקשר ולספר, אחרים במצב סיעודי.

במסגרת הפרויקט " מדברים בקולם " התלמידים מבצעים תחקיר ראשוני אודות שורדי שואה, לומדים את מכלול ההתרחשויות הנוגעות לסיפור שורדי השואה, מכינים שאלות לראיון אותו מקליטים , עורכים ומפיצים בערוצי הפודקאסטים המובילים ובהם האתר ספוטיפיי, לחצו כאן למעבר לקישור.

בפרויקט משתתפים 12 תלמידים ותלמידות שהפיקו 12 פודקאסטים, עם שורדי שואה מקרב משפחות התלמידים וצוות ההוראה בבית הספר. השורדים חווים חוויה מרגשת וייחודית באופן ישיר ובלתי אמצעי במגע קרוב ואינטימי. הלימוד , הראיון והקרבה לסיפורים , מעשירים את התלמידים ומשאירים בהם חוויה משמעותית ביותר. בנוסף הערך הוא רב שכן שורדי השואה זוכים להפיץ את סיפורם בפודקאסט ערוך באופן איכותי, לבני הדור השני והשלישי שלעיתים יחשפו לפרטים אודות הסבא או הסבתא לראשונה.

יוני אלבז, יוזם הפרויקט: "הבחירה בהנצחה דרך פודקאסט מאפשרת להגיע לתפוצה רחבה ביותר שתמשך שנה אחר שנה. במקביל לכך, שורדי השואה שהשתתפו בפרויקט, מוזמנים להשתתף אתנו בבית הספר בטקסי יום השואה. בסצינת הסיום של הטקס יעלו שורדי השואה בני דור ראשון או שני, מלווים על ידי תלמידים. בכך אנו מעניקים להם כבוד ומשמעות".

מעבר לפודקאסטים תתקיים בבית הספר תצוגת אודיו ויזואלית לכל תלמידי בית הספר והצוות בה מעוצבים פוסטרים המספרים בקצרה את סיפורם של השורדים. בפוסטר מוטמע QR לקישור לסיפור השורד בערוץ הפודקאסט.

מקליטים פודקאסט על ניצולי שואהמקליטים פודקאסט על ניצולי שואה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד