תוכנית חדשה לביקורי תלמידים במוזיאון מורשת

19/05/2022 י"ח אייר תשפ"ב

תוכנית חדשה לביקורי תלמידים במוזיאון מורשת

ראש העיר, חיים ביבס, אישר תקציב ייעודי למינהל החינוך בעירייה, שמטרתו שילוב מוזיאון מורשת החשמונאים בתוכנית החינוך העירונית "מודיעין עירנו", כחלק מחיזוק השייכות של ילדי העיר למורשת ולמקום.

התקציב מיועד לשכבת כיתות ד' (71 כיתות) בבתי הספר בעיר, שיבקרו במוזיאון מורשת החשמונאים מאז ועד היום ולזכות בלמידה מיוחדת המציגה את סיפורה של העיר מודיעין מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמת העיר המודרנית, עם יותר מ-150 ממצאים ארכיאולוגיים, שהתגלו לאורך השנים בחפירות שנערכו בעיר, חלקן בשיתוף תלמידים ותושבים.

כל זאת עטוף בחוויה רב חושית ואינטראקטיבית הכוללת חידות, התנסויות וצפייה בסרט שלוקח את הצופים להרפתקה במנהרת הזמן עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית.
המוזיאון ממוקם במרכז העיר, במטרה לקשר בין העיר המודרנית, העכשווית, לבין העיר הקדומה ובין חיי המסחר לבין חיי תרבות עשירים. המקורות והאתרים ההיסטוריים העשירים של האזור היו השראה להקמת מוזיאון מורשת החשמונאים, אשר מושך אליו תושבים ומבקרים רבים.

חיים ביבס, ראש העיר: "לתלמידי העיר יש הזכות לגדול בעיר בעלת מימד היסטורי שורשי ובו בעת היא משתנה ומתפתחת בקצב מואץ ומרשים. החיבור למוזיאון החדש יעמיק את הלמידה ותחושת השייכות ואין לי ספק, כי התלמידים ירוויחו מכך הן ברמת הגאווה המקומית והן בלמידה מיוחדת וחדשנית שאנו מקדמים כל הזמן בבתי הספר."

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "אני רואה חשיבות גדולה בכך שכל תלמיד שמסיים את מערכת החינוך בעיר מודיעין מכבים רעות, יכיר את הסביבה שבה הוא חי ואת ההיסטוריה של המקום, שמהווה גם נדבך משמעותי וחשוב בהיסטוריה של עם ישראל. ביקור במוזיאון מורשת החשמונאים מהווה חלק מתפיסה זו, יחד עם תכניות נוספות שאנו מפעילים ונפעיל בתחום זה".

שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת: "מוזיאון מורשת החשמונאים מהווה גאווה מקומית וארצית, והוא נכס לקידום המורשת והתיירות ולחיבור התלמידים והתושבים לאתרים ולעיר מודיעין. החיבור בין העבר ודור העתיד שלנו מחזק את תחושת השייכות שלהם לעיר ולמדינה וכך נשמור על נכסי העיר למען הדורות הבאים."

תלמידי העיר מבקרים במוזיאון


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד