זמני הדלקת נרות

24/12/2014 ב' טבת תשע"ה
 
פרשת השבוע

בא,  23/01/2015,  ג' שבט תשע"ה

שעת כניסת השבת  16:48  שקיעה  17:08  שעת יציאת השבת  17:39

פרשת השבוע

בשלח – שבת שירה,  30/01/2015,  י' שבט תשע"ה

שעת כניסת השבת  16:54  שקיעה  17:14  שעת יציאת השבת  17:46

יום חמשה עשר בשבט נקבע כראש השנה לאילנות כמבואר במשנה (ר"ה ב.) לשיטת בית הלל, ויום זה קובע את מעמדם ההלכתי של האילנות כתחילת השנה לענין מעשרות וערלה. ופירות שחנטו לפני ט"ו בשבט משתייכים לשנה קודמת ופירות שחנטו אחר ט"ו בשבט משתייכים לשנה הבאה.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

יתרו,  06/02/2015,  י"ז שבט תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:00  שקיעה  17:20  שעת יציאת השבת  17:52

יתרו - יתר שמו, שייתר פרשה אחת בתורה: את פרשת הגר הראשון, אשר עומד לפנינו, לא כנגרר, לא כאנוס, לא כמחפש אחר המצליחנות הלאומית - אלא, צועד זקוף קומה, בדרכו אל האמת.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

משפטים – שבת שקלים,  13/02/2015,  כ"ד שבט תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:07  שקיעה  17:27  שעת יציאת השבת  17:58

"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם, רגע אחרי מתן תורה פותחת פרשתנו במשפטים ודינים שונים שהתורה יורדת ועוסקת בדינם ועניינם.

הנושא הראשון שאיתו נפתחת הפרשה זה בזכויותיו של העבד העברי, ומעבר לדיני ולהלכות התורה נותנת התורה ביטוי
משמעותי לחופש ולדרור הניתן לאדם. דין זה בא בכללותו בה להביע את הסתייגותה התורה מ"עבדים ושפחות" ומדגישה את החירות האישית של כל אדם וניצול אוצרו הגדול- הזמן.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

תרומה,  20/02/2015,  א' אדר תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:12  שקיעה  17:32  שעת יציאת השבת  18:04

בפתיחת הפרשה בני ישראל מצויים "וייקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו ליבו" ותרומתם זו מיועדת לבניית המשכן שתכליתה השראת שכינה בעם ישראל: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

וכך דרשו רבותינו במסכת קידושין מ: "וכבר היו ר' טרפון וזקנים מסובים ונשאלה שאלה זו בפניהם: תלמוד גדול או מעשה גדול?

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

תצוה – שבת זכור,  27/02/2015,  ח' אדר תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:18  שקיעה  17:38  שעת יציאת השבת  18:10

פרשת השבוע

כי תשא,  06/03/2015,  ט"ו אדר תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:23  שקיעה  17:43  שעת יציאת השבת  18:15

"כי תשא את-ראש בני-ישראל לפקדיהם ונתנו איש כפר נפשו לה' בפקד אתם ולא-יהיה בהם נגף בפקד אתם"
רש"י מפרש "ולא יהיה בהם נגף"- כשתחפוץ לקבל סכום מנינם לדעת כמה הם אל תמנם לגולגולתם אלא יתנו כל אחד מחצית השקל ותמנה את השקלים ותדע מנינם ולא יהיה בהם נגף-שהמנין שולט בו עין הרע והדבר בא אליהם, כמו שמצינו בימי דוד" עכ"ל.

להמשך הפרשה...
פרשת השבוע

ויקהל פיקודי – שבת פרה,  13/03/2015,  כ"ב אדר תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:28  שקיעה  17:48  שעת יציאת השבת  18:20

השבת נברך את חודש-אדר שני במשנה ברכה להרבות בשמחה .

ובימים קשים אלו אשר עם ישראל מאויים מן הסובבים אותו וכל המציאות מחוץ תשכל חרב בפיגועים חדשים לבקרים, ומחדרים אימה ממעשים אלימות מזעזעים בתןך חדרי עמינו בני נוער הנוהגים באלימות אכזרית ללא כל סיבה מובנת.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

ויקרא – פרשת הנשיאים,  20/03/2015,  כ"ט אדר תשע"ה

שעת כניסת השבת  17:33  שקיעה  17:53  שעת יציאת השבת  18:25

"מי לא יראך מלך הגוים כי לך יאתה. כי בכל חכמי הגוים ובכל מלכותם מאין כמוך. מאין כמוך ה' גדול אתה וגדול שמך בגבורה. וה' אלוקים אמת הוא אלוקים חיים ומלך עולם מקצפו תרעש הארץ ולא יחלו גוים זעמו אתוהי כמה רברבין ותמהוהי כמה תקיפין מלכותיה מלכות עלם ושלטנה עם דר ודר.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

צו – שבת הגדול,  27/03/2015,  ז' ניסן תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:38  שקיעה  18:58  שעת יציאת השבת  19:29

בליל הסדר מצינים אנו את הפסוק ביחזקאל ט"ז "ואעבור עליך ואראך" ובאוצר המדרשים (עמוד תפו) שפסוק זה נאמר אלא על כנסת ישראל שהיא שמחה בהקב"ה כמו שנאמר שוש אשיש בה' תגל נפשי באלהי (ישעיה ס"א) והקב"ה ג"כ שמח בה שנאמר וגלתי בירושלם וששתי בעמי (ישעיהו/ ס"ה).

להמשך הפרשה...
פרשת השבוע

חג הפסח,  03/04/2015,  י"ד ניסן תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:43  שקיעה  19:03  שעת יציאת השבת  19:34

פרשת השבוע

שביעי של פסח,  09/04/2015,  כ' ניסן תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:47  שקיעה  19:04

פרשת השבוע

שמיני ,  10/04/2015,  כ"א ניסן תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:47  שקיעה  19:07  שעת יציאת השבת  19:39

פרשת השבוע

תזריע - מצורע,  17/04/2015,  כ"ח ניסן תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:52  שקיעה  19:12  שעת יציאת השבת  19:44

בפרשת השבוע מתארת התורה דיני לידה, וענין הלידה הוא דבר מופלא כשלעצמו באשר הבאת צאצאים הם המשך לקיום העולם ומביא שמחה לאדם עד שנאמר בחז"ל בנדרים (דף סד) שמי שאין לו בנים חשוב כמת ר"ל, סגולות שונות מצינו בחז"ל שע"י עשייתם זוכים לבנים ואע"פ שאמרו מועד קטן דף כח א אמר רבא חיי בני ומזוני לא בזכותא תליא מילתא אלא במזלא תליא מילתא הרי שלא תלוי במעשים אלא במזל, אך כתבו התוספות יבמות ע א שזכות גדול מהני (מועיל),

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

אחרי מות -קדושים,  24/04/2015,  ה' אייר תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:57  שקיעה  19:17  שעת יציאת השבת  19:48

כתוב בסוף הפרשה-"ושמרתם אתם את חוקתי ואת משפטי ולא תעשו מכל התועבת האלה האזרח והגר הגר בתוככם. כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ. ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אתה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם. כי כל אשר יעשה מכל התועבת האלה ונכרתו הנפשות העשת מקרב עמם. ושמרתם את משמרתי לבלתי עשות מחקות התועבת אשר נעשו לפניכם ולא תטמאו בהם אני ד' אלוקיכם".

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

אמור,  01/05/2015,  י"ב אייר תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:02  שקיעה  19:22  שעת יציאת השבת  19:53

בפרשת השבוע מסביר משה לאהרן אלעזר ואיתמר כיצד לנהוג בקרבנות היום, מהו אחריותו של שבט הכהונה והזהירות הגדולה שצריכים לשמור, א. יין ושכר אל תשת...ב. להבדיל בין הקודש ובין החול...(דהיינו בין עבודה קדושה למחוללת)...הרמה הרוחנית הגבוה לגבי הכוהנים נובעת א. מיחוסם הרם, ב. במקביל גם בכוחות ותכונות שנתן להם הבורא כדברי חז"ל בכמה מקומות "כהנים זריזים הם" דהיינו שאף פעולה שאדם מן השיגרה יתקשה לבצעה שבט הכהונה ניחון בזריזות מספקת כדי לקיימה.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

בהר,  08/05/2015,  י"ט אייר תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:07  שקיעה  19:27  שעת יציאת השבת  19:58

בין השאלות ששואלים את האדם לעתיד לבא היא "המלכת את חברך בנחת רוח" פירושו הפשוט - האם הענקת לחברך הרגשת מלכות? והדבר תמוה לכאורה איך אפשר לתת לחברי מלכות של שלטון , שאינה בידי לתת אף לעצמי, אולם יש כאן סוג של מלכות יחודית שאותה יכול אני לתת לחברי והיא הרגשה טובה של חשיבות עונג וסיפוק והכרת ערך עצמי.
מלכות זו יכול כל אחד מאיתנו להעניק לזולתו בקלות רבה.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

בחוקותי,  15/05/2015,  כ"ו אייר תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:12  שקיעה  19:32  שעת יציאת השבת  20:03

התורה מבטיחה לנו בפסוק "אם בחוקותי תלכו" (ויקרא כו,ג) שהליכה בחוקי ד' שע"פ דברי חז"ל רומזת ללימוד התורה בעמל והשתדלות כפרש"י -שתהיו עמלים בתורה. מביאה וגורמת לכל הברכות המצוינות בפסוקים לקמן "ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו" וגו'.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

במדבר,  22/05/2015,  ד' סיון תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:17  שקיעה  19:37  שעת יציאת השבת  -

מדוע ניתנה התורה במדבר ולא כאשר הגיע עם ישראל לארץ הבחירה היא ארץ ישראל דאוירה מחכים ומעלת ישיבתה גדולה ואף מצוות התליות בארץ נוהגות רק בה והיה מן הראוי ששם תינתן התורה.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

חג שבועות,  23/05/2015,  ה' סיון תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:17  שקיעה  19:37  שעת יציאת השבת  20:08

פרשת השבוע

נשא,  29/05/2015,  י"א סיון תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:21  שקיעה  19:41  שעת יציאת השבת  20:12

ברכה מיוחדת בה מתברכים אנו בכל יום היא ברכת כהנים, יברכך ד' וישמרך, יאר ד' פניו אליך ויחונך, ישא ד' פניו אליך וישם לך שלום. נשים לב לשינוי החד שפותחת הפרשה בלשון רבים כמ"ש "וידבר ד'...אמור להם" ואילו הברכה עצמה נאמרה ביחיד , יברך, ישמרך וכו'

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

בהעלותך,  05/06/2015,  י"ח סיון תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:25  שקיעה  19:45  שעת יציאת השבת  20:16

בסיומה של פרשת בהעלותך מספרת לנו התורה אודות מרים אחות משה המדברת לשון הרע עם אהרן על משה ואף שמתוך כונה טובה דברה כתבה לנו התורה ענין זה בצורה בולטת ביותר כדי ללמדינו חומר ואיסור לשון הרע.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

שלח לך,  12/06/2015,  כ"ה סיון תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:28  שקיעה  19:48  שעת יציאת השבת  20:19

פרשת השבוע

קורח ,  19/06/2015,  ב' תמוז תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:30  שקיעה  19:50  שעת יציאת השבת  20:21

וידבר ד' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל וקח מאתם מטה מטה לבית אב מאת כל נשיאהם לבית אבותם שנים עשר מטות איש את שמו תכתב על מטהו: ואת שם אהרן תכתב על מטה לוי... וינח משה את המטת לפני ה' באהל העדת: ויהי ממחרת ויבא משה אל
אהל העדות והנה פרח מטה אהרן לבית לוי ויצא פרח ויצץ ציץ ויגמל שקדים: ע"כ.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

חוקת,  26/06/2015,  ט' תמוז תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:31  שקיעה  19:53  שעת יציאת השבת  20:27

נאמר בפרשת השבוע (במדבר כא, כז) "על כן יאמרו המושלים בואו חשבון תבנה ותכונן עיר סיחון". ובגמרא בבא בתרא (דף עח:) דורשת עה"פ (במדבר כא, כז) "על כן יאמרו המושלים בואו חשבון תבנה ותכונן עיר סיחון"."אמר רבי שמואל בר נחמן אמר רבי יוחנן מאי דכתיב "על כן יאמרו המושלים" וגו' המושלים אלו המושלים ביצרם. בואו חשבון בואו ונחשב חשבונו של עולם..."תבנה ותכונן" אם אתה עושה כן תבנה בעולם הזה ותכונן לעולם הבא

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

בלק,  03/07/2015,  ט"ז תמוז תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:32  שקיעה  19:52  שעת יציאת השבת  20:22

תורתינו תורת חיים היא ומאורעות חיינו שזורים בתוכה כך שלא אחת נמצא התיחסות ברמז זה או אחר לאקוטאליה המתרחשת עימנו.
הנה בפרשת השבוע מתארת התורה כיצד התלכדו מדין ומואב שהיו שונאים זה לזה כנגד עם ישראל ועשו בינהם ברית מדינות למצב לחימה כנגד ישראל מענין להתבונן בהתיחסות המיוחדת לה זוכה בלק בעוד שאנשי ממלכתו במואב חוששים מעם ישראל מבחינה אסתרטגית צבאית וכו' שהרי עם רב יצא ממצרים (ג' פרסה על ג' פרסה) חששותיו של בלק מתוארים בצורה נפרדת בפסוק "וירא בלק" וגו' לאמר שמה שהטריד אותו לא היו אותם חששות אלא חשש אחר, ומהו?

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

פנחס,  10/07/2015,  כ"ג תמוז תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:31  שקיעה  19:51  שעת יציאת השבת  20:21

"ויקרב משה את משפטן לפני ה" (כ"ז, ה) התרחקותו של משה רבינו מכל לזות שפתיים וחשש נגיעה אישית באה לידי ביטוי בפסוקים אלו שכיון שאמרו בנות צלפחד: "והוא לא היה בתוך העדה הנועדים בעדת קרח", ורצו בזה להשמיע למשה כי צלפחד לא נימנה על מתנגדיו הרגיש משה את עצמו כאילו הוא נוגע בדבר ולא רצה לפסוק את ההלכה בעצמו, כי אם הקריב את משפטן לפני השם יתברך.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

מטות מסעי,  17/07/2015,  א' אב תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:28  שקיעה  19:48  שעת יציאת השבת  20:19

התורה מציינת בענין נדרים ויש להתבונן האם מצות התורה המוטלת על כל איש או אשה שנדרו לקיים נדרו שנאמר "ככל היוצא מפיו יעשה" (במדבר ל, ג) משמעותה שהדבר רצוי לנדור נדרים או להשבע שבועה והרי יודעים אנו כי הנזיר מביא קורבן על עצם מחשבתו לקבל על עצמו נזירות פרישות הבדלות שלא ביקשו ממנו משמים גם בגמ' נדרים (כב.) מוצאים אנו דרשו חז"ל בגנות הנודר ואמרו "אמר רבי אבא מאי קראה (משלי כ, כה) תחילת הפסוק "מוקש אדם ילע קודש...ואחר נדרים לבקר" (שמשמים בודקים (ביקורת) את מעשיו בגלל נדרים שנודר

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

דברים - שבת חזון,  24/07/2015,  ח' אב תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:25  שקיעה  19:45  שעת יציאת השבת  20:15

אלה הדברים אשר דבר משה אל כל ישראל בעבר הירדן במדבר, בערבה, מול סוף, בין פארן ובין תפל ולבן וחצרות ודי זהב"
"אלה הדברים" ופרש"י "לפי שהן דברי תוכחות ומנה כאן כל המקומות שהכעיסו לפני המקום בהן, לפיכך סתם את הדברים והזכירן ברמז, מפני כבודן של ישראל".

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

עקב,  07/08/2015,  כ"ב אב תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:14  שקיעה  19:34  שעת יציאת השבת  20:04

נאמר בפרשה )דברים י,כ "את ד' אלוקיך תירא אותו תעבוד ובו תדבק וגו'. להדבק בחכמים. מצות עשה להתרפק בחכמים ותלמידהם שנאמר (דברים י,כ) "ובו תדבק" ואמרו חז"ל הדבוק בחכמים כדבוק בשכינה

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

ראה,  14/08/2015,  כ"ט אב תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:07  שקיעה  19:27  שעת יציאת השבת  19:57

קראנו בפרשה "ונתן לך רחמים וריחמך" (דברים י"ג-י"ח) וידוע הוא כי מידת הרחמים היא אחת ממידותיו של הקב"ה שהוא מלא רחמים דהיינו אין יותר רחמן ממנו יתברך.

ולא רק בין אדם לחברו מצוה ללכת בדרכיו של הקב"ה במידת הרחמים ומצוות רבות יש בזה כגון: ואהבת לרעך כמוך" ועוד. אלא גם עם בעלי חיים יש לנהוג בדרך של רחמים עד שהוזהרנו מלצערם כמבואר בגמ' גיטין סב. שאסור לאדם לטעום מאומה עד שיאכיל את בהמותיו, שהקדימה התורה ציווי "ונתתי עשב בשדך לבהמתך" ואח"כ "ואכלת ושבעת".ע"ש.


המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

שופטים,  21/08/2015,  ו' אלול תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:00  שקיעה  19:20  שעת יציאת השבת  19:49

בפרשת השבוע מצווה אותנו התורה שלא לסור מדברי חכמי ישראל שנאמר"לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"הדבר
טעון הבנה מדוע בתורה אלוקית נפלאה שהכל מובן להגיון ושכל ישר וכל סוגיא בתלמוד מבוררת עד דק בשכל והגיון ישר במצות אמונת חכמים יש ציווי לשמוע לחכמי ישראל גם בדבר שאיננו מבינים ואף חושבים אחרת ולביאור הסוגיא נעיין בגמ' ראש השנה (דף כה.)

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

כי תצא,  28/08/2015,  י"ג אלול תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:51  שקיעה  19:11  שעת יציאת השבת  19:41

בסוף הפרשה מובאת מצות התורה לזכירת ומחית עמלק שאת מצות קריאתה וזכירתה מקימים אנו בשבת הסמוכה לפורים שהרי המן האגגי צורר היהודים מזרע עמלק היה ועניין אחד הוא

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

ואתחנן - שבת נחמו,  31/08/2015,  ט"ז אלול תשע"ה

שעת כניסת השבת  19:20  שקיעה  19:40  שעת יציאת השבת  20:10

הגמ' בעבודה זרה דף ה: -"אף משה רבינו לא רמזה להן לישראל אלא לאחר ארבעים שנה שנאמר (דברים כט) ואולך אתכם במדבר ארבעים שנה וכתיב (דברים כט) ולא נתן ה' לכם לב וגו'. אמר רבה שמע מינה לא קאי איניש אדעתיה דרביה עד ארבעין שנין. אמר רבי יוחנן משום רבי בנאה מאי דכתיב (ישעיהו לב) אשריכם זורעי על כל מים משלחי רגל השור והחמור אשריהם ישראל בזמן שעוסקין בתורה ובגמילות חסדים יצרם מסור בידם ואין הם מסורים ביד יצרם" עכ"ל.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

כי תבוא,  04/09/2015,  כ' אלול תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:43  שקיעה  19:03  שעת יציאת השבת  19:32

בימים אלו בהם אנו חשים שינויים מיוחדים בהנהגת העולם רעידות אדמה ואסונות טבע בצורה שבודאי מצריכה חשיבה והבוננות מיוחדת ואי אפשר להשאר אדישים נוכח תופעות אלו ובפרט בעיתוי חודש הרחמים והסליחות חודש אלול בו עם ישראל מכין עצמו לקראת יום ראש השנה ומצאנו בדברי חז"ל עה"פ "ויסר המלך את טבעתו"

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

ניצבים ,  11/09/2015,  כ"ז אלול תשע"ה

שעת כניסת השבת  18:34  שקיעה  18:54  שעת יציאת השבת  19:23

אתם נצבים היום כולכם ...ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטרכם כל איש ישראל. טפכם נשיכם וגרך אשר בקרב מחנך מחוטב עציך עד שואב מימך.

כולם נצבים ולכל אחד יש תפקיד שונה וצרכים שונים העניינים המטרידים את ראשי הקהל אינם העניינים שבשגרה להם זקוקים חוטבי עצים ושואבי מים הטרודים מאוד במטרה להביא מזון וטרף לבני ביתם, וגם מלאכתו של החייט מנוגדת בתכלית למלאכתו של הנפח וכן הצייר והנגר יצירות שונות יוצרים גם איש המסחר ויושבי בית המדרש אנשים שונים ונפרדים הם בתפקידם. א"כ באופן טבעי איך יתכן שיהיה בניהם גיבוש ואחדות כאשר כל אחד פונה לרצונותיו האישיים ואינטרס אישי וצר מניע את מעשיו. כמאמר הפסוק "לתאוה יבקש נפרד". האם אין דרך וסיכוי לאחדות כל אותם הנ"ל? התשובה היא שיש דרך לשלימות כולם ואחדותם והיא רק על ידי זה שמעשיהם מכוונים לעשות רצון השי"ת, בזה כולם מגובשים לדבר אחד.

המשך הסבר על הפרשה
פרשת השבוע

וילך - שבת תשובה,  18/09/2015,  ה' תשרי תשע"ו

שעת כניסת השבת  18:25  שקיעה  18:45  שעת יציאת השבת  19:14

אתם נצבים היום כולכם ...ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטרכם כל איש ישראל. טפכם נשיכם וגרך אשר בקרב מחנך מחוטב עציך עד שואב מימך.

כולם נצבים ולכל אחד יש תפקיד שונה וצרכים שונים העניינים המטרידים את ראשי הקהל אינם העניינים שבשגרה להם זקוקים חוטבי עצים ושואבי מים הטרודים מאוד במטרה להביא מזון וטרף לבני ביתם, וגם מלאכתו של החייט מנוגדת בתכלית למלאכתו של הנפח וכן הצייר והנגר יצירות שונות יוצרים גם איש המסחר ויושבי בית המדרש אנשים שונים ונפרדים הם בתפקידם. א"כ באופן טבעי איך יתכן שיהיה בניהם גיבוש ואחדות כאשר כל אחד פונה לרצונותיו האישיים ואינטרס אישי וצר מניע את מעשיו. כמאמר הפסוק "לתאוה יבקש נפרד". האם אין דרך וסיכוי לאחדות כל אותם הנ"ל? התשובה היא שיש דרך לשלימות כולם ואחדותם והיא רק על ידי זה שמעשיהם מכוונים לעשות רצון השי"ת, בזה כולם מגובשים לדבר אחד.

המשך הסבר על הפרשה
All Rights Reserved © - Municipality of Modiin   כל הזכויות שמורות © - עיריית מודיעין מכבים רעות, רחוב תלתן  1 טלפון: 08-9726000