תעודת זהות של בתי הספר

02/09/2018 כ"ב אלול תשע"ח

שכונת הציפורים

מנהלת: רויטל ישראל
כתובת: נחליאלי 4, שכונת הציפורים
שנת הקמה: 2017

ערכים מובילים בבית הספר: ביה"ס מקדם מצוינות אישית בתחום האישי, ערכי וחברתי, אורח חיים בריא ופעיל, חקר וחשיבה יצירתית.

כיצד מקודמים הערכים: ביה"ס פועל מתוך אמונה לפיה אדם הממצה את כישוריו לוקח אחריות ושואף למצוינות אישית יתרום לחברה עתידית ומשתנה, יגדל ויתפתח להיות אזרח בעל יכולת השפעה. כמו כן, ביה"ס שם לו לדגש את האמירה "נפש בריאה בגוף בריא". כל בוקר נפתח ב"קול הענבלים" בו ניתן מענה לנפש, לרגש ולגוף על ידי פעילות גופנית, כתיבה רגשית והקראת בוקר. ביה"ס פועל לעידוד חשיבה חוקרת, יוזמת ויצירתית. כך למשל, בכניסה לבית הספר הוקם מרחב למידה פעיל העוסק בציר זמן מדעי ועתידי. הילדים חוקרים על המצאות מדעיות שבעבר, חוקרים וממציאים יוזמות ישראליות חדשות.

שכונת הכרמים

בית ספר ''האלה''
מנהלת: בתיה מועלם
כתובת: גינת האלה 40, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: שונות לצד מעורבות חברתית, טיפוח הפרט וייחודו כאדם וכתלמיד, טיפוח הקשר בין התלמיד לבין העם, הארץ והמורשת, כבוד הדדי וסקרנות.

כיצד מקודם ערך השונות לצד ערך המעורבות החברתית: ניתן מענה מקצועי ודיפרנציאלי לתלמידים על כל הרצף ההתנהגותי והלימודי באופן המחזק ומטפח את עוצמותיהם. קיימת תכנית הנגשת התאמות לימודיות, בה מקבלים התלמידים כרטיס המלווה אותם במהלך השיעורים, במבחנים ובביצוע משימות. הנגשה זו מאפשרת לתלמידים לבטא ולהציג את הישגיהם והייחודיות שבכל אחד ואחת, להתנסות במימוש ערך הכבוד לשונה, קבלה, סובלנות ועוד, וכן לבחון ההזדמנויות לשיתוף פעולה תוך התחשבות ברגשות ובצרכים של כל אחד.

אתר בית ספר: http://www.haela.co.il
בית ספר יזמ''ה (קציר)
מנהלת: רות רגב
כתובת: אייר 4, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2007

ערכים מובילים בבית הספר: יהדות הבאה לידי ביטוי בידע, עשייה וחוויה ברוח היהדות המתקדמת. שוויון הזדמנויות מגדרי בעשייה היהודית. פיתוח התלמידים וכישוריהם. מעורבות ועשייה חברתית, קשר בין אדם למורשתו, עמו וארצו.

כיצד מקודם ערך פיתוח התלמידים וכישוריהם ברוח היהדות המתקדמת: בית הספר מספק מענה איכותי לציבור החפץ בעולם היהודי על תכניו וערכיו, כחלק מפיתוח זהותו ושורשיו. בבית הספר מוענק לתלמידים מצע רחב, עשיר ומשמעותי של אוצר התרבות היהודי וכך יכול כל תלמיד לבחור מה ליישם בחייו, כיצד ומתי. תפיסת העולם הבסיסית של בית הספר היא שהיהדות היא של כולם ולכולם, שהזהות היהודית היא דינמית ושהמכנה המשותף שלנו כעם, רב על השונה. תלמידי בית הספר מתמודדים במהלך השנה עם אתגרים וסוגיות ערכיות, ורואים את מעשיהם וחייהם בהקשר רחב, עשיר ומשמעותי ביותר.

אתר בית הספר: www.yozma.jedu.org.il
בית חינוך ''כרמים''
מנהלת: רוז ברקוביץ'
כתובת: עמק חרוד 29, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בכרמים: קידום האחריות, המנהיגות, היוזמה עם העלאת תחושת השייכות לתרבות ולמורשת שלנו כעם ומדינה בדרך של הטמעת שיח המבוסס על כבוד הדדי וסובלנות.

כיצד מקודמים הערכים: "הדרך היא דרך ארץ והשמיים הם הגבול!" העשייה החינוכית היומיומית הינה חלק בלתי נפרד מתוכניות מגוונות. תכנית המנהיגות והיזמות "אופקים" שנבחרה לאחת מ - 100 תכניות לימודים מדגימות בארץ היא דוגמה אחת לפיתוח המנהיגות והיזמות. בתוכנית זו המורים יוזמים ומובילים קורסים בנושאים מגוונים, מלמדים בדרכי הוראה ולמידה שונות כשלילדים ניתנת הבחירה ללמוד מתוך מגוון התחומים ועם ילדים מגילאים שונים. חלק ממערך הלמידה נעשית מחוץ לכיתה ובסביבות למידה שונות.

תכנית "אופקים למנהיגות " היא תכנית לימודים נוספת שפותחה ובה התלמידים לומדים על מנהיגות ומנהיגים, אשר מהם הם מקבלים השראה. שיתוף פעולה חינוכי נפלא נעשה עם בית הספר פסיפס. תכנית 'מעברים' מתרחשת באופן מקצועי עם הצוותים החינוכיים של בית ספר אורט עירוני ד' בתהליך של עליית הילדים לחטיבה, ועם הגננות של הגנים הסמוכים אשר ילדיהם עולים לכיתות א'.

אתר בית ספר: http://www.kramim.edu1.org.il
בית הספר היסודי הצומח ''שיבולים''
מנהלת: מירב משולם
כתובת: אייר 4, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2016

ערכים מובילים בבית הספר: שיתוף, סובלנות, רעות, אחריות, מצוינות, מעורבות חברתית ואהבת הארץ.

כיצד מקודם ערך המעורבות החברתית והשותפות: בית הספר ימשיך לפעול לפי הציטוט שאומר "צא מעצמך ונסה להגיע לאנשים אחרים בעזרת אהבה, כנות, שיתוף, כבוד, אכפתיות והבנת צרכיהם". בשנת הלימודים הקודמת והראשונה של בית הספר, באו לידי ביטוי ערכי השיתוף, הסובלנות והרעות בדרך של לימוד פתגמים בעלי משמעות ערכית וחברתית וקיום מפגש עם קהילה נגישה החושפת אוכלוסיות שונות. כמו כן, נבחר בשנה זו באופן קהילתי משותף סמל בית הספר, ובשנת הלימודים הקרובה ינוסח יחדיו חזון בית ספרי. בית הספר שואף לכך שהתלמידים יראו בו בית, הנותן מענה הוליסטי המותאם לצרכיהם המגוונים ונותן משמעות לחייהם.
בית הספר לחינוך מיוחד ''פסיפס''
מנהלת: ויולט צוקרמן
כתובת: עמק חרוד 21, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2016

ערכים מובילים בבית הספר: כבוד, גמישות, הקשבה, אמונה, שוויון, רעות, ענווה, יסודיות, שמירה על הפרט.

כיצד מקודם ערך ההתפתחות האישית תוך שאיפה לשיפור איכות החיים: בית הספר רואה את התלמיד במרכז וזאת בכדי לטפח את מיומנויות הלמידה שלו דרך העצמה וניצול חוזקות אישיות, במטרה להכינו לחיים עצמאיים בקהילה. עבודה משותפת המושתתת על אמון הדדי של ההורים בפרט והקהילה בכלל, היא המפתח הבסיסי לקידום התלמידים בביה"ס. ביה"ס פועל ליישום את הכלים החדשניים ביותר בתחומי ההוראה והטיפול על מנת לקדם את התלמידים. ביה"ס פועל לחיבור בין הקהילה לתלמידים מתוך פיסת שוויון. ביה"ס מאמין בלמידה מתמדת של הצוות – למידת עמיתים, למידה מההורים, למידה מטעויות, למידה בהדרכות ועוד.
בית הספר העל יסודי אורט עירוני ד' מודיעין
מנהלת: גלית גולדברגר
כתובת: עמק חרוד 19, שכונת הכרמים
שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: הגשמה עצמית, נתינה, אחריות אישית, כבוד ואהבת המולדת.

כיצד מקודם ערך ההגשמה העצמית: אורט עירוני ד' מהווה בית חינוכי שמעודד תחושת שייכות של כלל באי בית הספר. בית המאפשר מימוש והגשמה עצמית של תלמידיו ושל הצוות החינוכי, תוך פיתוח יכולות אישיות, אחריות וכבוד לאדם ולחברה. 'זה מתחיל בחלום. שלי, שלך, שלנו' חלום שאותו בית הספר יסייע לעצב ולטפח, תוך זיהוי היכולות והחוזקות הייחודיות לכל אחד, וקידום שאיפה למצוינות אישית. התלמידים יוצאים למסע - מסע אל עצמי ואל החברה. המסע מתחיל עם כניסתם של התלמידים לבית הספר בתכנית רב תחומית "בשביל ההצלחה", בעזרתה לומדים התלמידים לנווט את דרכם לעבר ההצלחות אותן הם מגדירים לעצמם בהתאם לחוזקותיהם.

אתר בית הספר: www.modiin.ort.org.il
בית ספר ''היובל''
מנהלת: רונית רביזדה
כתובת: גינות איילון, 34 שכונת הפרחים
שנת הקמה: 1998

ערכים מובילים בבית הספר: שוויון מגדרי, מצוינות אישית וחברתית, אהבת הארץ, העם והמדינה, ערכים ציוניים ודמוקרטיים, סובלנות, נתינה, קבלת השונה וערבות הדדית.

כיצד מקודם ערך השוויון המגדרי: בבית הספר קיימת תכנית מובנית לקידום תלמידים בתחום הראלי (מדעים ומתמטיקה), תוך שימת דגש לצמצום פערים בין בנים לבנות על ידי התאמת דרכי ההוראה - למידה והערכה לסגנונות הלמידה השונים בין בנים לבנות וטיפוח תחושת המסוגלות של הבנות בתחומים אלה. בית הספר מעודד בנות להצטרף לכיתת מופת במתמטיקה ולפרויקט חקר במדעים וטכנולוגיה. כמו כן, בית הספר מפתח את המודעות של כלל תלמידיו לנושא גם באמצעות שילוב התוכנית ״שווה דיבור״, עידוד יוזמות ועבודות חקר בנושא ומבצע מפגשי לימוד משותפים להורים ולילדים סביב נושאים אלה.

אתר בית ספר: http://www.schooly.co.il/hayovelm
בית ספר ''עידנים''
מנהלת: נאוה פרץ
כתובת: תלתן 2, שכונת הפרחים
שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: בית ספר "עידנים" מקדם תפיסה חינוכית וערכית לכבוד ולסובלנות, לקבלת האחר, למנהיגות, לעבודה על גוף ונפש, לעבודת צוות ולמצוינות אישית של כל תלמידה ותלמיד. כמו כן, בית ספר מקדם את תחום הקיימות ובית ספר מקדם בריאות. בית הספר מחנך לאהבת הארץ ולהכרות מעמיקה עם הזהות היהודית ישראלית. לצוות החינוכי בבית הספר, תפקיד משמעותי בהובלת תהליכים חינוכיים איכותיים, תוך התפתחות אישית ומקצועית של כל חברי הצוות.

כיצד מקודם ערך ערבות הדדית ונתינה: בית הספר מחנך את בוגריו להיות ערכיים, מנהיגים, מנהלי שיח מיטבי, אחראיים ועצמאיים, כחלק מהקהילה ומהחברה בישראל. עבודת הצוות הנה תפקוד מרכזי המסייע לקידום הדיאלוג בין כל השותפים, מורים-תלמידים והורים, נותן ביטוי ליחיד ולקבוצה ומשלב בין צרכי הפרט לחברה.

אתר בית ספר: http://www.idanim.jedu.org.il
בית הספר העל יסודי עירוני א' למדעים ולאומנויות
מנהל: ד"ר דביר שלומי
כתובת: דם המכבים 9, שכונת הפרחים
שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: שותפות, מנהיגות, יוזמה וחדשנות ומצוינות (שמי"ם).

כיצד מקודמים הערכים: תמצית תפישתו החינוכית של בית הספר מונחית על ידי ארבעה ערכי ליבה המיושמים כתחומי אפקטיביות בתכנית העבודה הרב - שנתית: שותפות, מנהיגות, יוזמה ומצוינות. שאיפתנו ליצור מערכת חינוכית מעצימה מבחינה הישגית, ערכית וחברתית, המאפשרת לתלמידים, לצוות המורים ולקהילה הזדמנויות מגוונות, מאתגרות ומשמעותיות למימוש פוטנציאל אישי וחברתי.

אתר בית ספר: www.schooly.co.il/ironialef
דורות
מנהלת: שולמית גנון
כתובת: גינת החולה 12, שכונת הנחלים
שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: למידה חדשנית, קבלת השונה, כבוד הדדי, תקשורת שוטפת ושקופה, קידום אישי של כל תלמיד ותחושת מסוגלות.

כיצד מקודם ערך הלמידה החדשנית: מכיתות הגן ועד כיתות ו' לומדים התלמידים באמצעות למידה חדשנית מבוססת פרויקטים - P.B.L, בהשראת אמירתו של קונפוציוס: "ספר לי ואשכח, הראה לי ואזכור, ערב אותי ואבין".

בלמידה משולבים אמצעים טכנולוגיים המתאימים למאה ה-21 שהופכים את הלמידה למשמעותית יותר ורלוונטית יותר, הן לתלמידים והן למורים. למידה מסוג זה גם מטפחת ומשפרת מיומנות של עבודת צוות, למידת עמיתים וחקר. כמו כן, כחלק מגיוון דרכי ההוראה, מתקיימים בבית הספר למידה בחברותא, תוך שמירה על תרבות דיבור ושיח מכבדף שיעורים מגוונים, שעות פרטניות, חונכויות, נבחרת רובוטיקה ומיני חי פעיל.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/dorot-m
אופק
מנהלת: הדס רפאלי
כתובת: גינות דותן ,11 שכונת הנחלים
שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: מתן מענה אישי לצרכים מיוחדים ולסוגי אינטליגנציות מגוונות, מצוינות אישית, אהבת האדם באשר הוא, קבלת השונה, אורח חיים בריא, זהות יהודית-ישראלית.

כיצד מקודם הערך אורח חיים בריא: הדגש שלנו על תזונה בריאה, אורח חיים פעיל - חינוך גופני, הבא לידי ביטוי גם בשיעורים (יותר למידה פעילה בקבוצות ופחות אורח חיים יושבני) וקיימות.

בביה"ס הנהגות ילדים: הנהגה צעירה, מועצה ירוקה, שגרירי בריאות ונאמני חינוך גופני. תפקיד ההנהגות לקחת חלק בהפסקות פעילות בשגרת בית הספר ובהפעלת שני שבועות שיא במהלך השנה: האחד בדגש על ערך הקיימות לקראת ט"ו בשבט והשני בדגש על ערך הבריאות לפני חופשת הפסח.

הילדים שותפים בחשיבה ובהיערכות עם הצוות ובהפעלה של הילדים. ימי שיא בהם נפתחות הדלתות לכל הקהילה ובהם דגשים בענייני בריאות וקיימות בשיתוף עם ההורים. ערך הקיימות נלמד במסגרת תל"ן של שעת רוחב שבועית בשיתוף עם החווה האקולוגית. בביה"ס גינה אקולוגית והכוונה להמשיך לפתח מרחבים אקולוגיים נוספים. בבית הספר פינת חי ומטפל בבע"ח כחלק מהתפיסה של אקלים חיובי, מיטבי המאפשר לכל ילד להביא את יכולותיו לידי ביטוי. צוות בית הספר מאמין כי אדם בריא בגופו ובנפשו, אדם שמח, ייטיב עם עצמו ועם סביבתו.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/ofek/
תיכון עירוני ב' על שם יצחק רבין
מנהלת: ריקי נגרי
כתובת: נחל עיון 1, שכונת הנחלים
שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: נתינה ומעורבות חברתית, כבוד האדם ודרך ארץ, מצוינות, מנהיגות, תחושת מסוגלות ואחריות.

כיצד מקודם ערך הנתינה והמעורבות החברתית: אנו מאמינים כי תפקידו של בית הספר לטפח את התלמיד להיות מכבד אדם, ערכי, מוסרי, פעיל ומחויב לחברה. אירוע שכבר הפך למסורת בבית הספר הוא כנס המשפחות שמתקיים מדי שנה. מועצת התלמידים בוחרת בכל שנה עמותה שהיא רוצה לתרום לה, ובמסגרת בוקר קהילתי כלל התלמידים לומדים על העמותה ועל מה שהיא מייצגת. בכנס המשפחות, שמופק כולו על ידי הורים תלמידים וצוות בית הספר, נאספים כספים לטובת העמותה, ומועצת התלמידים יוזמת פעילויות משותפת איתה.

בשנה האחרונה העמותה שנבחרה הייתה "גן עדן בסגול", המקדמת את המודעות למחלת האפילפסיה, עמותה שהוקמה לזכרה של בוגרת בית הספר עדן טבריה ז״ל.

אתר בית ספר: http://www.schooly.co.il/rabin-modiin
בית ספר ''מעוז המכבים''
מנהלת: עינת גרימברג
כתובת: ד"ר ישראל פלד, מכבים
שנת הקמה: 1988

ערכים מובילים בבית הספר: אהב"ה (אמון, הכרה בטוב והידברות), חשיבה יצירתית - המצאתית, שיתופיות וקהילתיות, קיימות ואחריות לסביבה, קידום אורח חיים בריא, תחושת מסוגלות וגישת "נוף ילדות" כערך ייחודי ומכונן בתקופת הילדות.

כיצד מקודם ערך החשיבה היצירתית - המצאתית בביה"ס: בבית הספר הוקם חדר מייקרס ומתקיימת בו למידה חדשנית, למידת מייקרס, המאפשרת פיתוח של חשיבה יצירתית המצאתית. תלמידי ביה"ס לומדים בחדר במסגרת שיעור תל"ן ושיעורי מדעים. צוות ביה"ס מפתח יחידות הוראה במדעים, שבמסגרתן נלמדים נושאים באופן תיאורטי בכיתה ובאופן מעשי בחדר המייקרס. התלמידים משתמשים בידע התיאורטי שנלמד בכיתות, בכדי לפתח מוצרים העונים על צורך מסוים או נותנים פתרון לבעיה מסוימת. תהליך הכנת המוצר כולל תהליך תיכון, בניית אב טיפוס, ניסוי המוצר, רפלקציה ותובנות, שיפור המוצר וחוזר חלילה עד ליצירת מוצר מיטבי, העונה על הצורך או/ו מהווה פתרון לבעיה.

בתהליך משתמשים במתודה של "כישלון פרודוקטיבי", המאמץ של התלמידים למצוא פתרון, הכולל גם כישלונות בדרך, מזכה את התלמידים בהבנה מעמיקה יותר של מבנה הבעיה והמרכיבים שלה . בנוסף לערך החשיבה היצירתית – המצאתית, מוטמעים ערכים פדגוגיים נוספים בתהליך למידה זה, כגון: פיתוח שיח מיטבי, למידה באחריות הלומד, עבודת צוות, פיתוח תחושת מסוגלות, הנעה ורב תחומיות.

אתר בית ספר: http://www.maoz.jedu.org.il/BRPortal/br/P100.jsp
בית ספר ''עמית''
שם המנהלת: זיוה בביאן
כתובת: ניצן 1, רעות
שנת הקמה: 1994

ערכים מובילים בבית הספר: מנהיגות, מצוינות, למידה חדשנית, אחריות, שילוב וקבלת האחר, מעורבות ותרומה לקהילה.

כיצד מקודם ערך המנהיגות: לצד הצטיינות פדגוגית וערכית מושם דגש רב על מצוינות ערכית, מעורבות חברתית קהילתית. טיפוח ופיתוח למידה חקרנית חדשנית מבוססת פרויקטים המשלבת אמצעים טכנולוגיים המותאמים למאה ה-21 תוך שימת דגש על קידום מיומנויות של למידה שיתופית, עבודת צוות ולמידת חקר התורמים ללמידה משמעותית ורלוונטית.

האקלים הנבנה מאפשר קיום האמונה וההכרה במסוגלות העצמית והקבוצתית.

אתר בית ספר: http://www.amit.jedu.org.il
מרחב מצוינות עירוני לתלמידים מחוננים ומצטיינים
ע"ש גיבור ישראל תא"ל נתי גולן
מנהלת: מירי חוגרי, סגנית ראש מינהל החינוך ומובילת תחום פרט ומצוינות
כתובת: משעול עוז צמח, רעות

ערכים מובילים במרחב המצוינות: מצוינות ומיצוי יכולות, חדשנות, פיתוח מנהיגות, יצירתיות, פיתוח למידה וחשיבה, רב גוניות ורב תחומיות לצד ערכיות חברתית.

כיצד מקודם ערך המצוינות ומיצוי יכולות: מרחב המצוינות העירוני מהווה בית, מרכז ידע, פיתוח תכניות, ייעוץ והכוונה לתלמידים מחוננים ומצטיינים ולפיתוח מנהיגות ומצוינות חינוכית תוך איגום משאבים לכלל הפעילות והתוכניות העירוניות המיועדות לתלמידים מחוננים ולתלמידים מצטיינים בעיר.

הרשות שמה לה למטרה לפתח ולהנגיש תכניות מצוינות לצד הרחבת תכניות קיימות על מנת לאפשר לתלמידים מצטיינים ומחוננים למצות את יכולותיהם במגוון תחומים, תוך מתן מענה לתלמידי העיר החל מגילאי הגן ועד לתיכון.

במרחב המצוינות פועלות מספר מסגרות לתלמידים מחוננים ומצטיינים: מרכז "מעלות" המשמש בית ספר לתלמידים מחוננים ופועל בשעות הבוקר במסגרת יום העשרה לתלמידים משכבה ג' ועד י' , מרכז העשרה למצטיינים "אשכולות" בו מגוון רחב של תכניות וקורסים בתחומי דעת מגוונים, תכנית פיתוח מנהיגות וניהול ידע בשיתוף חברת "נס טכנולוגיות" לתלמידי שכבה ט'-יא' (תכנית הנמשכת כשנתיים וחצי), "מודל האו"ם" – תכנית המדמה את פעילות הועדות השונות של האו"ם וכללי הדיון ומיועדת לתלמידי י'-י"ב - התכנית נלמדת בשפה האנגלית. כמו כן, במרחב מתקיימות תכניות העשרה נוספות. במרחב המצוינות לומדים תלמידים מגיל גן ועד י"ב.
בית ספר ''מעלות''
מנהלת: דפנה שריג
כתובת: משעול עוז צמח, רעות
שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: תרומה לקהילה ולסביבה, כבוד האדם, טיפוח אקלים חינוכי מיטבי, סביבה תומכת, שיח פתוח, למידה אינטראקטיבית, חירות מחשבתית ופיתוח דמיון ויצירתיות.

כיצד מקודם ערך התרומה לקהילה ולסביבה בתחומי המדע, האמנות, ההומניסטיקה והחברה: ברוח חזון האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז "מעלות" מעודד להיות בני אדם חושבים, מוסריים, מקוריים וערכיים התורמים בתחומים שונים. בתכנית "אחריות לישראל 2048", תכנית המשלבת מתודת PBL, מטפחים התלמידים ערכים חברתיים של מעורבות קהילתית וסביבתית.

אתר בית ספר: www.maalotschool.org.il
תיכון ''מעוף ברנקו וייס'' מודיעין
מנהל: אריאל פריאנטה
כתובת: ערבי הנחל 51, רעות
שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: כבוד האדם, מעורבות חברתית וקהילתית, אחריות אישית, לקיחת אחריות על תחומים שונים בחיים ותרומה לקהילה.

כיצד מקודם ערך כבוד האדם: בית הספר מאמין כי דרך ערך כבוד האדם ניתן לפתח תפיסה רחבה ועמוקה יותר של הזהות של התלמידים, הכרות עמוקה עם הסביבה שלהם ופיתוח ועידוד סובלנות ופלורליזם. בית הספר פיתח תכנית רב ממדית להטמעת ערך כבוד האדם כערך מרכזי שנתי במהלך תשע"ז. במסגרת תכנית זו, התלמידים יקימו כעשרה מושבי שיח בנושא כבוד האדם.

אתר בית הספר: http://www.brancoweiss.org.il/840
בית הספר העל יסודי מו''ר מכבים-רעות
מנהלת: רוית ורון
כתובת: הדרים, רעות
שנת הקמה: 1991

ערכים מובילים בבית הספר: מצוינות, מנהיגות, שילוב, שייכות ושותפות, כבוד האדם, מעורבות חברתית, מצוינות, יצירה, למידה משמעותית וקבלת האחר.

כיצד מקודם ערך המנהיגות: בית הספר הינו אחד מהמובילים בארץ, ולצד ההצטיינות הפדגוגית והערכית שבו, מושם דגש רב על מצוינות תלמידי החינוך המיוחד, שמגיעים לבגרות מלאה באחוזים מרשימים. בבית הספר יש 9 כיתות חינוך מיוחד של תלמידים על הרצף האוטיסטי או בעלי צרכים רגשיים. בשנת הלימודים הקודמת זכה בית הספר בפרס חינוך ארצי על תהליכי העומק שמבססים את ערכי החזון בלמידה. בבית הספר מתחנכים התלמידים שהשמים אינם הגבול, והדבר בא לידי ביטוי בבחירת המגמות המדעיות והטכנולוגיות ובהשתתפותם בקבוצות הרובוטיקה ובעתודה המדעית טכנולוגית. רבים מבוגרי בית הספר מתנדבים לשנות שירות ומכינות צבאיות בטרם גיוסם לשירות משמעותי בצבא.

אתר בית ספר: http://www.schooly.co.il/maccabimreut-mor
ממ''ד תורני אריאל
מנהל: אבי שוחטמן
כתובת: מנחם בגין 55, שכונת מוריה
שנת הקמה: 2005

ערכים מובילים בבית הספר: לימוד תורה, יחס אישי ומשפחתי, פיתוח אישות התלמיד ופיתוח יכולות בתחומים רבים ומגוונים.

כיצד מקודם ערך לימוד התורה כתורת חיים בדגש על ערכים ודרך ארץ: במהלך השבוע מוקדשות שעות רבות ללימוד תורה בהעמקה. שיעורי התורה נוגעים בעולמם הערכי והפנימי של התלמידים, ומפתחים את האישיות ודרך הארץ של התלמידים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות חוויה רבות בבית בהקשר לתכנים הנלמדים, מתקיימים ימי שיא בסיומי פרשות וחומש ונעשית למידה אחרת ויצירתית.

בנוסף, בבית הספר מתקיים לימוד ידע עולם מתוך התורה, במהלכו נחשפים התלמידים לתחומי ידע רחבים בעולם, מתוך התכנים הנלמדים בתורה, וכך מתפתח חיבור טבעי בין הקודש והחול ומתפתחת תפיסה של תורת חיים.

אתר בית ספר: http://www.ariel.jedu.org.il
בית ספר ''אלונים''
מנהלת: מ"מ ענת ברט
כתובת: שרה אמנו 59, שכונת מוריה
שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: חינוך לאחריות, קבלה, סובלנות ונתינה.

כיצד מקודם ערך החינוך לאחריות: בית הספר הינו קהילתי סביבתי, וקיבל הכרה כבית ספר מוביל פדגוגיה איכותית. אנו מאמינים שאחריות אישית, חברתית וסביבתית היא הגשר המחבר בין הרצון להצלחה. בית הספר גיבש תכנית פדגוגית על תחומית "מעבר רחוק לעתיד ירוק". תהליך הלמידה נעשה בעבודת צוות, ובמהלכו מתקיים בכל השכבות תהליך למידה מבוסס פרויקטים סביב שאלת חקר מרכזית. בסיום הלמידה, יוצרים התלמידים תוצרי למידה אשר מוצגים בתערוכה, כך שבית הספר הופך למוזיאון והתלמידים למדריכים.

אתר בית ספר: http://www.alonim.edu1.org.il
שבטי ישראל
מנהל: אבי ברגר
כתובת: אסתר המלכה 26, שכונת מוריה
שנת הקמה: 2006

ערכים מובילים בבית הספר: בין אדם לזולתו, בין אדם לעצמו דרך פיתוח מצוינות אישית, בין אדם למדינתו, בין אדם לעמו ובין אדם לאלוקיו.

כיצד מקודם ערך בין אדם לזולתו – נתינה לזולת ולקהילה: מועצת התלמידים מפעילה מיזמים חברתיים שמטרתם לדאוג לקהילה, כמו יום המעשים הטובים ומשלוחי מנות לחיילים. אחת הפעילויות שנעשו בשנה החולפת הייתה שתלמידי שכבת ד' חנכו את ילדי הגנים המזינים של בית הספר באמצעות ביקור חודשי, בו הכינו פעילויות שונות הקשורות במעגל השנה ובקיימות, כמו מחזור המים בטבע, יצירות הקשורות לחנוכה, בהכנת מובייל ממוצרים ממוחזרים ומשלוחי מנות שהוכנו ביחד והוענקו לילדים המאושפזים בבית חולים. ילדי הגנים גם השתתפו בפעילויות שונות בבית הספר.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/shivtey-israel
בית הספר ''רעים''
מנהלת: גילה בר-לב
כתובת: ראובן 6, שכונת השבטים
שנת הקמה: 1991

ערכים מובילים בבית הספר: מצוינות, מעורבות חברתית ואורח חיים בריא.

כיצד מקודם ערך המעורבות החברתית: אחת ממטרות החינוך היא: "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל" (חוק החינוך הממלכתי התשס"ד, 2003). אנו מאמינים בכוחו של הפרט ביצירת שינוי ורואים בהתפתחות האישית ובמעורבות החברתית, כר להובלת תהליכים משמעותיים בהעצמת התלמיד ובקידומו במעגלים שונים.

תלמידי בית הספר פועלים בזירות שונות כמו מדריכים צעירים באתר הארכיאולוגי בית הכנסת החשמונאי העתיק, משתתפים ומובילים ועדות כגון סביבה, גישור ובריאות, מאמצים וחונכים גני ילדים, פועלים בגינה הקהילתית, משתתפים בתכנית "יזמים צעירים" ותורמים לעמותות שונות בעיר כגון "בית אקדם". מאמצים יוזמות ומוציאים לפועל תכניות כמו "הולכים על זה" להגברת המודעות לאורח חיים בריא ולהפחתת זיהום האוויר ועוד.

אתר בית ספר: http://www.reim.jedu.org.il/BRPortal/br/P100.jsp
ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין תורת נחום
מנהל: הרב שמואל רוזנבלום
כתובת: ראובן 4, שכונת השבטים
שנת הקמה: 2000

ערכים מובילים בבית הספר: שילוב רב תחומי, מחויבות למסורת ישראל ולתורת ישראל, מיצוי כישורים בתחום הלימודי, אהבת הארץ והאדם ותרומה לקהילה.

כיצד מקודם ערך השילוב הרב תחומי: "המסע הישראלי", שמקיימים כל שנה תלמידי י"ב משלב את התורה, ההשכלה והקשר עם ישראל וארץ ישראל. זהו מסע בן ארבע עד חמישה ימים אינטנסיביים שכולל מפגש בשטח עם יחידות איכות בצה"ל, התנדבות בפריפריה, לימוד תורה בישיבת הסדר ומפגש הכרות מעמיקה עם גווני האוכלוסייה במדינת ישראל. במטרה להעמיק את ההבנה הרעיונית של כל הזרמים, נפגשים התלמידים במהלך המסע ומתעמתים עם חרדים, מתנחלים, דרוזים וערבים. על ידי מפגש בלתי אמצעי במקומות שונות, מועמקת ההבנה של הזרמים השונים. השאיפה של בית הספר היא להוציא בוגר עם "כנפי רוח" המחומש בתורה, השכלה רחבה ומחויבות לעם ולארץ.

אתר בית הספר: http://ybalm.co.il/webpronew/index.asp?codeclient=2262
ממ''ד משואת נריה
מנהלת: רות סירי
כתובת: נחל צלמון 23, שכונת השבטים
שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: הכלה, אהבת האדם, אהבת התורה, אהבת ארץ ישראל, יושר ואמת, כבוד, דרך ארץ, אהבה ונתינה לחברה ושמירה על איכות הסביבה.

כיצד מקודם ערך ההכלה ומיצוי יכולות התלמיד: ההכלה היא אחד משלושת עמודי חזון בית הספר, בנוסף למיצוי יכולות התלמיד ומשפחתיות. אוכלוסיית בית הספר רבגונית וכוללת בתוכה- עולים ממדינות שונות, תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מחוננים ועוד. בית הספר לומד ומכשיר עצמו ומספק דרכי למידה מגוונות ומעשירות. בנוסף, מייצר בית הספר מסגרות שונות של חוויה ואתגר כמו אילוף כלבים, פינת חי, מקהלה, רובוטיקה ועוד על מנת לאפשר לתלמידים חוויה של העצמה ומיצוי יכולות. בנוסף, ועל מנת לראות ולחוות כל תלמיד, בית הספר שם לו למטרה את נושא הקשר האישי בין הצוות החינוכי לתלמידים שמטרתו לתת לתלמיד תחושה שרואים אותו ומאמינים בו.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/mneria/
בית ספר ''ניצנים''
מנהלת: אורלי כהן-אבידן
כתובת: יצחק רבין 32, שכונת משואה
שנת הקמה: 2000

ערכים מובילים בבית הספר: הכלה, העצמה, כבוד, סובלנות, ראיית האחר ומתן משוב מקדם למידה.

כיצד מקודם ערך קידום למידה: בית הספר נותן ביטוי להוראה המשמעותית בדרך של למידה חווייתית ופעולות חקר, אנו מאמינים בניצנים כי למידה דרך התנסות, הפעלת כל החושים, תסייע ללומד להבין ולהפנים טוב יותר את תכני הלמידה. אנו מאמינים שדרך תהליכי החקר, יעבור הלומד חוויה של למידה, חקירה ובקרה על העשייה שלו. בבית הספר קיימים מרחבים המאפשרים למידה מסוג זה: מטבח לימודי, חדר מתמטיקה, סדנת אמנות ומרחב אקולוגי, כל אלו מאפשרים גם אינטראקציה חברתית, כבוד, סובלנות והכלה.

אתר בית ספר: www.nitzanim.jedu.org.il
בית ספר ''נתיב זבולון'' ע''ש זבולון המר
מנהל: ד''ר ויויאן חפיף-דיגמי
כתובת: גינות החולה 52, שכונת הנחלים
שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: פיתוח חשיבה מדעית-טכנולוגית, לימוד תורה וקיום מצוות, סובלנות וכבוד האדם, יושר אישי וצדק חברתי, קהילתיות, הכרה בשונות וזכות הבחירה.

כיצד מקודם הערך פיתוח חשיבה מדעית-טכנולוגית: מתוך שאיפה להכשיר בוגר דתי-לאומי בעל יכולת חשיבה עצמאית וחוקרת, מכוונת לאתגרי העולם המודרני ולטובתו: על ידי קידום עבודות חקר מדעי המשלבות למידה שיתופית ואוריינות המוצגות בתערוכה בית ספרית ויישום יחידת הוראהengineer המקדמת משימות אתגר המשלבות פתירת בעיות בתחומי הנדסה על בסיס תוכן מדעי. בתוכניות הלימודים ישנו ביטוי לשילוב טכנולוגיות מידע ותקשוב, שימוש בהתנסויות ופעילות במעבדה המעלים את המוטיבציה וההנאה מלימודי מדע וטכנולוגיה.

אתר בית ספר: www.nzvulun.jedu.org.il
אולפנת בני עקיבא ''אורות מודיעין''
ראש האולפנה: הרב אשר כורסיה
כתובת: נחל צלמון 21, שכונת השבטים
שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: תרומה ונתינה לקהילה, מצוינות לימודית, מצוינות חברתית וערבות הדדית וחמשת האל"פים: אמונה, אהבה, איכות, אחריות ואחדות.

כיצד מקודם ערך התרומה והנתינה לקהילה: התלמידות שותפות במהלך כל השנה במגוון גדול של פעילויות חסד, תרומה ונתינה לקהילה, לעיר, לעם ולמדינה. הן לומדות על נושא התרומה והנתינה בשיעורים הפרונטליים ובשיעורי העשרה, מתנדבות במסגרת תכנית "לאורו נלך", שותפות במיזם "בגרות חברתית" מטעם החינוך הממלכתי דתי ועוד. אירוע השיא של פעילויות החסד הוא שבוע חסד בירושלים, במסגרתו יוצאות בנות שכבת י"א להתנדבויות במגוון מקומות בעיר ירושלים: בית חולים שערי צדק, אגודת אפרת, ארגון שק"ל, מלב"ב, יד לקשיש, בית הספר דקלים, גן אלי"ע, קרן אור וארגון וריאטי.

אתר בית ספר: www.orotmodiin.co.il
''אבני חן'' ממלכתי
מנהלת: עידית ניב
כתובת: אבני החושן 55, שכונת אבני חן
שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: כבוד, אמון, שייכות, שיתוף פעולה

כיצד מקודם ערך ההתמודדות: הערכים השונים מהווים מסלול להצמחת התלמידים לקראת המאה הנוכחית, שבה הם נדרשים להתמודד עם חומרי ידע רבים, עבודת צוות, חקירה ובירור העמדות האישיות שלהם בנושאים השונים. צוות ההוראה נדרש למקצועיות ברמה גבוהה ולחיות על דרך המצוינות, בכדי להפוך את בוגרי אבני חן למסוגלים להתמודד עם מצבים שונים ומאתגרים. המסר "לא מוותרים לכם ולא מוותרים עליכם" הוא בסיס לשיח ונעשות פעולות ליישומו.

בית הספר מאמין כי התאמצות הינה מבורכת והאקלים הנבנה מאפשר את קיום האמונה וההכרה במסוגלות העצמית והקבוצתית. בוגרי "אבני חן" מסוגלים להיות בעלי מוכנות עצמית ללמידה ולהוות את דור העתיד של המנהיגות בחברתנו.

אתר בית ספר: http://www.avneyhen.jedu.org.il
בית ספר ''חוט השני''
מנהלת: אילנה רחמילביץ
כתובת: שני 80, שכונת אבני חן
שנת הקמה: 2006

ערכים מובילים בבית הספר: עבודת צוות, ערבות הדדית, אחריות ונתינה, עצמאות, אהבת הארץ, כבוד וסובלנות.

כיצד מקודם ערך עבודת הצוות: בית הספר הינו מוביל פדגוגיה, וככזה עבודת הצוות באה לידי ביטוי בכל תחומי העשייה החינוכית. ישנה אמנת תקשורת המהווה בסיס לעבודת הצוות ברמת התלמידים, הצוות החינוכי וההורים, והיא כוללת אוסף כללים ותנאים לקידום עבודת הצוות. בנוסף, בתחום הפדגוגי יש מגוון דרכי הוראה-למידה-הערכה המשלבים את עבודת הצוות בשגרת היום. לדוגמה, לכבוד 20 השנה למודיעין, התלמידים חקרו את שמות רחובות העיר והציגו את התוצרים שעשו בקבוצות. כשבית הספר חגג עשור להקמתו נכתבו המנון וחזון בעבודה משותפת של צוות ההורים, המורים והתלמידים.

אתר בית ספר: http://www.schooly.co.il/shani
בית ספר ''דרכי יהודה''
מנהלת: אילנה רוזן
כתובת: יהלום 52, שכונת אבני חן
שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: תורה, עבודה וגמילות חסדים.

כיצד מקודם ערך התורה: בבית הספר מאמינים, כפי שקבעו חכמים, כי על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. הקניית ידע תורני וכללי נעשית תוך מתן מענה לשונות ומתוך חתירה למצוינות לימודית ולמידה משמעותית. הלימודים נעשים בשיטה ייחודית של למידה רב תחומית המשלבת עבודה במספר רב של תחומי דעת סביב יסוד מארגן, לדוגמה על ידי למידת טקסטים בשפה, שיעורי הלכה ושיעורי כישורי חיים. ללמידה העיונית מתלווה מפגש חווייתי או חברתי כמו הרצאות, תיאטרון, סדנאות, סיורים ופעילויות עם קהילת ההורים.

אתר בית-הספר: www.dym.jedu.org.il/BRPortal/br/P100.jsp
בית הספר העל יסודי עירוני ה' ע''ש יצחק נבון
מנהלת: ליאת אפלבוים
כתובת: אבני החושן 57, שכונת אבני-חן
שנת הקמה: 2013

ערכים מובילים בבית הספר: רב תרבותיות, לימוד אוטונומי, עידוד סקרנות, כבוד האדם ולמידה מבוססת פרויקטים (PBL).

כיצד מקודם ערך עידוד הסקרנות תוך למידה מותאמת למאה ה-21 בביה"ס: בביה"ס מתקיימת למידה מבוססת פרויקטים תוך שילוב דיסיפלינות שונות במטרה לייצר למידה מעמיקה תוך חידוד סקרנות התלמיד. המורה הופך למנחה, מנטור, המוביל את תלמידיו לחקר ולסקרנות. בבית ז-ח לדוגמה, לומדים התלמידים את מקצוע ההומניסטיקה המאגד בתוכו את תחומי הדעת- היסטוריה, תנ"ך, תרבות ישראל, ספרות ולשון. מדדי הערכה בביה"ס מגוונים והם אינם נשענים רק על בחינות אלא גם על תוצרי הבנה יצירתיים.

התלמידים בביה"ס לומדים לעבוד בקבוצות, לדבר מול קהל וכל זאת בהתאם לדרישות פיתוח המיומנויות של המאה ה-21. מגמת ביולוגיה מבצעת את עבודת החקר שלה במעבדה מולקולרית שהוקמה בביה"ס. בשל תפיסה זו בביה"ס קיימות 12 מגמות מכלל הקשת כדוגמת- סינית, הנדסת מערכות, לימודי א"י וארכיאולוגיה, קרמינולוגיה, אומנויות העיצוב, כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, תיאטרון ועוד.

אתר בית ספר: http://www.schooly.co.il/ironihey
בית ספר ''רמון''
מנהלת: נעמה דהן
כתובת: חיים ברלב 45 שכונת המגינים
שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: חינוך למצוינות אישית בהשראת דמותו של אילן רמון, חינוך לאהבת הארץ, תרבות ומורשת ישראל, קידום למידה משמעותית, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה.

כיצד מקודם ערך החינוך למצוינות אישית בהשראת דמותו של אילן רמון: בית הספר הינו בית וקהילה שמחנך לחדשנות ומצוינות לצד ערכי אהבת הארץ, ציונות ודמוקרטיה, לאור ערכיו של אילן רמון. בבית הספר קיימת תכנית בתחום האסטרונומיה וחקר החלל, וישנם מרחבים ללמידה משמעותית כמו חדר החלומות בו עוברים התלמידים תהליכי העצמה אישית, חדר החשבון לפיתוח החשיבה המתמטית והמעבדה - חממה להוראה ולמידה באמצעים ובטכנולוגיות מתקדמות, שנבנית השנה.

אתר בית הספר: http://www.schooly.co.il/ramon
בית ספר ''קשת''
שם המנהלת: קרן מרקוביץ
כתובת: חטיבת הצנחנים 1, שכונת המגינים
שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: מעגלי חניכה, העצמת הפרט, כבוד ונתינה.

כיצד מקודם ערך הנתינה: נעשה חינוך לערכים בשילוב בין תחומי הדעת השונים, כאשר כבר החל מגיל הגן, מפותחים ומיושמים מודלים שונים של הוראה ולמידה, המשלבים תהליכי חניכה, חקר ומשחק, במגוון תחומי הלימוד, תוך שימוש בחזקות הפרט להעצמה אישית וארגונית. תלמידי תכנית "אמירים" של שכבה ד', למשל, חונכים את ילדי הגן, על פי שלושה ערכים מרכזיים מתוכנית מפתח הל"ב: מעורבות חברתית, נתינה וכבוד.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/keshet
''אבני החושן'' - תורני בשילוב אמנויות
מנהלת: לידיה אפריאט
כתובת: עמק בית שאן 51, שכונת המגינים
שנת הקמה: 2003

ערכים מובילים בבית הספר: צביון תורני, שילוב אמנויות, עידוד חינוך גופני, קליטת עלייה, קבלת השונה, העצמה אישית, פיתוח בטחון עצמי וחשיבה יצירתית.

כיצד מקודם ערך הצביון התורני: בית הספר חרט על דגלו שני צבעים: תורני ושילוב אמנויות. צוות בית הספר וההורים נותנים דגש רב לצביון התורני, ולכן מדי בוקר יום שישי הורים ותלמידים מתפללים ביחד בבית המדרש של ישיבת ההסדר. בנוסף, בית הספר נבחר להשתתף בפרויקט ייחודי "מיזם 929" (כמספר הפרקים בתנ"ך), במסגרתו התלמידים לומדים תורה מדי שבוע.

בית הספר מאמין כי לכל ילדה וילד ייחודיות וכשרון משלו, ויש לחשוף את הילדים בפני תחומים רבים ככל האפשר על מנת שכל ילד יחוש כי כישרונותיו וכישוריו באים לידי ביטוי.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/avhoshen
בית הספר הדמוקרטי ע''ש נדב
מנהל: רוני הרניק
כתובת: משה דיין 1, שכונת המגינים
שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: חניכה, כבוד ויצירת קהילה לומדת תוך כיבוד זכויות האדם.

כיצד מקודם ערך החניכה: בית הספר מאמין כי בוגריו יהיו חופשיים, שלמים עם עצמם, מודעים למטרותיהם ויודעים להציב לעצמם דרכים להגשימן, תוך מודעות לזכויות האדם. בבית הספר קיים מערך של חונכות אישית, בו כל תלמיד מלווה על ידי חונך אישי, שתומך בשגרת חייו בבית הספר. מעורבות החונך באה לידי ביטוי בתחום הרגשי, החברתי והלימודי של התלמיד.

כל אחד מתלמידי בית הספר בונה את תוכנית הלימודים האישית שלו בסיוע החונך, על פי היצע השיעורים בבית הספר ועל פי תחומי העניין שלו. כמו כן, מערך הגנים בבית הספר מאפשר לילדים כניסה מדורגת לאורח החיים הדמוקרטי, והילדים מוזמנים לשחק ולגלות את העולם סביבו, בקצב שנכון לו.

אתר בית ספר: http://www.democrati.co.il
תיכון עירוני ג' ע''ש מוטה גור
מנהלת: דודו שרבי
כתובת: מוטה גור 12, שכונת המגינים
שנת הקמה: 2003

ערכים מובילים בבית הספר: הכרת הייחודיות על רקע השונות, שמירת כבוד האדם, סובלנות, חיזוק זהות יהודית-ישראלית-דמוקרטית, מעורבות ומנהיגות בקהילה, טיפוח מצוינות וחדשות בעולם המשתנה והגלובלי.

כיצד מקודם ערך הכרת הייחודיות על רקע השונות: לאורך השנה נעשים בבית הספר שיעורים פרטניים, המדגישים היבטים רגשיים לצד היבטים פדגוגיים, ולמידה מקוונת לחיזוק מיומנויות במתמטיקה ובפיסיקה. מתקיימים חידונים, תחרויות ואולימפיאדות בתחומי מדעי הרוח, החברה, המדעים, הטכנולוגיה והספורט וניתנת אפשרות להיבחנות בדרך חלופית לביטוי אישי ויצירתי של התלמיד.

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/motagoor
תיכון דתי אמי''ת בנות
מנהלת: ליאת וגשל
כתובת: משה דיין 33, שכונת המגינים
שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: משא"ב - מצויינות, שייכות, אמונה , בחירה

כיצד באים ערכים אלו לידי ביטוי במדרשת אמי"ת: מצוינות-התלמידות לומדות בדרך של חקר, עיון ולימוד לעומק, בדרכי הוראה חדשניות ובמרחבי למידה חדשניים המותאמים למיומנויות המאה 21 המאפשרות לכל אחת למצות את יכולותיה. שייכות- ערכים אלו נוגעים בכל מרכיבי ביה"ס -בתפיסת ההוראה והלמידה, בפעילויות חברתיות- ערכיות, במעורבות של התלמידות, המורים וההורים ותפקידו של ביה"ס בחיי הקהילה. אנו מאמינים כי ביה"ס הינו מקום קהילתי ואנו שואפים לשותפות אמיתית בין הבית הפרטי לביה"ס ולכל מרכיבי הקהילה.

אמונה- במדרשת אמי"ת הבנות נפגשות עם עולמות תורניים שונים ומגוונים מתוך תפיסה של חינוך לפתיחות, מורכבות וביקורת הנשענים על נאמנות ומחויבות הלכתית. בחירה- לכל תלמידה ישנה אפשרות לבחור מתוך מגוון אפשרויות ומתחומים שונים- מדעים/אומנויות/למידה פרונטלית/למידה אישית או קבוצתית במרחב, את דרך הלימוד המתאימה לה ובכך ליצור ולבטא את הקול האישי שלה.

אתר בית הספר: http://schools.amit.org.il/webPro/index.asp?codeClient=1912
תיכון דתי אמי''ת בנים
מנהל: ליאור הלוי
כתובת: עמק זבולון 4, שכונת המגינים
שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: חוויה, למידה ואמונה.

כיצד מקודם ערך החוויה: המשפט "אמי"ת מודיעין, ללמוד, לחוות, להאמין" נחרט על דגל בית הספר כבר בראשית דרכו. ב"ללמוד" בית הספר מכוון למצוינות לימודית וב"להאמין" הוא מכוון לחינוך לאמונה ולשמירת מצוות. "לחוות" – בית הספר מאמין כי החוויות שצובר התלמיד במהלך שנותיו הן משמעותיות ביותר להתפתחות מיטבית ולכן מושם דגש על חוויות מעצימות ומגדלות תוך יצירת אקלים מוגן ונעים.

הדבר נעשה על ידי נתינת מרחב גילוי עצמי באמצעות השפה האומנותית כמו מוזיקה, תיאטרון, צילום, קולנוע ועוד ועל ידי העצמת המנהיגות והכישורים החברתיים באמצעות מגוון תכניות ייחודיות הפועלות בימי יום שישי ובהן "מנהיגות על גלגלים", רובוטיקה, "מייקרס- לפיתוח היצירתיות", הישרדות ומנהיגות צעירה. השנה נפתח גם מסלול "בית מדרש" ייחודי בו התלמידים נחשפים למקורות תורניים רבים מתוך בחירה ורצון להעמיק בקודש.

אתר בית הספר: www.amit.org.il
בית הספר הניסויי יחד מודיעין (יסודי)
מנהלת: שלומית קינר-יחיא
כתובת: ישעיהו הנביא 23, שכונת הנביאים
שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: סובלנות וקבלת האחר, עשייה חברתית וקהילתית והיכרות של זהויות יהודיות מגוונות.

כיצד מקודם ערך הסובלנות וקבלת האחר: הערך מקודם בתוך הכיתה ומחוצה לה. בהוראה בכיתות, אחד העקרונות הפדגוגיים המנחים אותנו הוא "ריבוי קולות": בשיעורי יהדות, כמו בכל נושא אחר, התלמידים שומעים ומשמיעים דעות שונות ומגוונות ולומדים לתפוס את השוני ואת המחלוקת כדבר חיובי ומעורר השראה.

אתר קהילת יחד מודיעין: www.yhd.org.il

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/yachadmodiinelem/
בית ספר ''אסיף''
מנהלת: ענת גדליהו
כתובת: עמק בית שאן 4, שכונת הנביאים
שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: מעורבות חברתית ופיתוח מנהיגות צעירה, עבודת צוות, שילוב ערכים בתחומי הדעת השונים, למידה חקרנית

כיצד מקודם ערך המעורבות החברתית: בית הספר הינו סביבה חינוכית המאפשרת התנסויות חברתיות שונות. הוקמו זירות רבות בהן כל תלמיד יכול לתרום ולהיתרם, לפתח כישורי מנהיגות ולעבוד בשיתוף פעולה. מרבית התלמידים בשכבות הבוגרות חברים בוועדות שונות, הפועלות ועושות למען כלל התלמידים, זאת בנוסף למועצת התלמידים. בביה"ס קיימות מספר תכניות לקידום המעורבות והאחריות החברתית: ערבות הדדית, "פסיפס בין תרבויות", תפקיד לכל תלמיד, אורח חיים בריא ועוד. אנו מאמינים כי המעורבות החברתית מקדמת את תחושת המסוגלות ומביאה למיצוי יכולות, יחס של כבוד בין כל באי הקהילה, תחושת שייכות, קידום הישגים לימודיים ושיפור האקלים הבית ספרי.

אתר בית ספר: www.asif.jedu.org.il
בית ספר ''גוונים''
מנהלת: ליאורה ולר
כתובת: ישעיהו הנביא 25, שכונת הנביאים
שנת הקמה: 2007

ערכים מובילים בבית הספר: העצמת כל תלמיד, פיתוח כישורים ייחודים, כבוד, פתרון קונפליקטים בדרכי שיח והקשבה, אמפטיות, יצירתיות, חשיבה עצמאית ותגובה מודעת.

כיצד מקודם ערך העצמת כל תלמיד: בית הספר מפנה זרקור לכישורים הייחודיים ותחומי ההתעניינות של כל תלמיד ותלמידה, מעניק להם בולטות, הכרה והעצמה, כך שהם יאירו מבעד למכשולים וישמשו מנוף להגברת המוטיבציה והמשאבים הפנימיים להתמודדות עם קשיים. הלימוד בכיתות קטנות, תוך אמונה של הצוות בפוטנציאל האינסופי הגלום בכל תלמיד.

לאורך השנה ישנם מפגשים סדירים ופרויקטים משותפים בתחומים חברתיים ולימודיים עם בית ספר "יחד". התלמידים ניגשים למספר בחינות בגרות, על פי יכולותיהם, וחלקם מקבלים תעודת גמר או תעודת בגרות. בנוסף, במסגרת שיתוף פעולה עם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נלמדת בבית הספר במשך ארבע שנים מגמת "גרפיקה ממוחשבת לדפוס", בשילוב התוכנות העדכניות בשוק, בסיומה ניגשים התלמידים לבחינה רשמית ומקבלים תעודת מקצוע בגרפיקה.

אתר בית ספר: www.gvanim-modiin.jedu.org.il
תיכון ''יחד''
מנהל: שגיב אלבז
כתובת: עמק בית שאן 60, שכונת הנביאים
שנת הקמה: 2008

ערכים מובילים בבית הספר: פלורליזם, דיאלוג, קידום היחיד והחברה, מיצוי היכולות של כל תלמיד, תרומה לחברה ושאיפה לכונן חברה צודקת ומתוקנת.

כיצד מקודם ערך הפלורליזם: לבית הספר מגיעים תלמידים ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות. כבית הספר המשלב הגדול בארץ, מתקיימות תכניות ייחודיות לכיתות ז'-י"ב בתחום היהדות – בלימוד (שיעורי יהדות ייחודיים, שיחות וימי עיון), בבחירה (התלמידים בוחרים במסלולי לימוד מבין אפשרויות שונות) ובחוויה (פעילות חברתית-ערכית ענפה: טקסי ראש חודש, שבתות שכבה, ימי התנדבות, שותפות עם בית ספר גוונים ועוד).

אתר בית ספר: http://www.schooly2.co.il/yachadmodiin
החווה האקולוגית ''חווה ואדם''
מנהל: אוהד עירון
כתובת: השדרה המרכזית, מודיעין גינת האלה 261, פניה מהשדרה המרכזית
שנת הקמה: 2003

חלק מערכי החווה: טיפוח מודעות אקולוגית, חינוך לקיימות, צרכנות נבונה, דאגה לאדם ודאגה לאדמה.

כיצד מקודמים הערכים: כל הערכים המופיעים מעלה נלמדים בחווה בצורה מקיפה דרך תכנית שנתית אשר מתקיימת במרחבים אקולוגים בבתי הספר השונים - שם בצורת למידה חווייתית- חוץ כיתתית, לומדים התלמידים דרך הידיים את העקרונות המנחים אותנו בתפיסת עולם אקולוגית. בנוסף, קיים בחווה מערך תכניות אשר מתקיימות בשטח החווה אשר שמות את הדגש על החיבור שבין קיימות ומדעים - דרך עשיית חקר, ילמדו התלמידים איך להשפיע

אתר בית הספר: http://havaveadam.org

חפש באתר

All Rights Reserved © - Municipality of Modiin   כל הזכויות שמורות © - עיריית מודיעין מכבים רעות, רחוב תלתן  1 טלפון: 08-9726000