שירות פסיכולוגי חינוכי

07/12/2014 ט"ו כסלו תשע"ה
 

השרות הפסיכולוגי רואה את עצמו מופקד על ליווי הילד, משפחתו ומערכת החינוך לאורך מסלול התפתחותו, מגן חובה עד גיל 18 באוכלוסיות רגילות ועד גיל 21 באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. יחודו של השרות הפסיכולוגי הוא, בתפיסה מערכתית, התפתחותית, קהילתית ומניעתית עם יוזמות רבות לקידום בריאות, זאת תוך השקעה רבה בהתאמת מענים לצרכים משתנים עקב הגידול המואץ של מערכת החינוך לאורך השנים, הקמת מסגרות חדשות וגידול פנימי בתוך המסגרות. השרות ניתן ע"י הרשות המקומית, נתמך תקציבית ומפוקח מקצועית ע"י משרד החינוך, בהתאם למתווה לפסיכולוגיה חינוכית של משרד החינוך.

יעד השירות
פיתוח, מתן שרות ושיווק של פתרונות אינטגרטיביים, אינטרדיסיפלינרים והוליסטים בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך, בגישה פרטנית, מערכתית וקהילתית לילדים, משפחות, צוותי חינוך ורשות מקומית, תוך שמירה על אתיקה וסודיות מקצועית.

מטרות
קידום וטיפוח של התפתחות תקינה של ילדים.
שיפור תהליכי למידה.
שיפור האקלים החינוכי, עידוד אקלים מקדם צמיחה של הפרט והקבוצה.
מתן שרות יוזם המאתר צרכים בקהילה ובמערכת.
מתן שרות תומך ומסייע לגורמי מערכת החינוך.
סיוע לבתי ספר, לגנים ומסגרות נוספות בהפעלת צוותים רב מקצועיים
שרות מסייע ותורם בהתמודדות עם סוגיות חברתיות: אלימות, גירושין, אבטלה וכו'.
מתן סיוע במצב חירום ברמה פרטנית, מערכתית וקהילתית.
בניית תכניות מניעה והתערבות במערכת החינוך.

תכנית התקשרו''ת (הורות תומכת קשר ותקווה)


האם ילדך מתקשה לקבל משמעת וסמכות של מבוגר?
האם הילד שלך "עושה דווקא" ומתריס?
האם אתם חשים חסרי אונים בשל התנהגותו של הילד בגן?
בואו נעצור ביחד את כדור השלג השלילי!


מקומכם איתנו, בתכנית התקשרו"ת - הורות תומכת קשר ותקווה, בשירות הפסיכולוגי-חינוכי.

תכנית התקשרו"ת, היא תכנית חדשנית וייעודית למניעה והתערבות בבעיות ויסות עצמי בגיל הרך, מוכחת מחקרית, שפועלת בהצלחה רבה מזה 5 שנים.


מיהו הילד עם בעיה בויסות העצמי?
ילדים עם קשיים בויסות העצמי אלו ילדים המגלים:
קושי בשיתוף פעולה עם המבוגר הסמכותי
קושי בשמירה על הכללים,
התנגדות לסמכות- הילד "עושה דווקא", מתריס.
תוקפנות
חוסר שקט פיזי וחולשה בתחום הריכוז וההתמדה

הלמידה של כלים ושיטות אלו מתאימה במיוחד להורים שרוצים ללמוד איך להתמודד עם ילדים מאתגרים. אנו יודעים שההתמודדות היומיומית בבית ובגן קשה יותר עם ילדים אלו. לעתים קרובות, ההורות לילדים מאתגרים כרוכה בתחושות של שחיקה, תסכול וחוסר אונים בהקניית כללי התנהגות בסיסיים  בחיי היומיום. הילד מצידו, נראה מתריס "ועושה דווקא" וחש את אכזבת הסביבה ממנו. כתוצאה מכל אלה נוצר במהרה מעגל שלילי.

התכנית כוללת:
ראיון קבלה של זוג ההורים לצורך היכרות ובדיקת התאמה לתכנית עם זוג הפסיכולוגיות המנחות .
שנים עשר מפגשי השתלמות והדרכה במסגרת קבוצה מצומצמת של הורים (עד שבעה זוגות הורים).
המפגשים מתקיימים אחת לשבוע ומשלבים שיתוף בהתנסויות חווייתיות יחד עם מידע תיאורטי וכלים מעשיים לפעולה ולתרגול.
    קבוצת ההורים מונחית על ידי צמד מנחות, פסיכולוגיות חינוכיות מומחיות שקיבלו הכשרה מיוחדת ובעלות ניסיון בהעברת התכנית
    ברמה הארצית.
תצפית בגן ושיחה עם הגננת בהסכמת ההורים.
שני מפגשים פרטניים עבור כל זוג הורים בהשתתפות הגננת ובהדרכת פסיכולוגית, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין הבית
    למסגרת החינוכית ובמטרה לסייע לגננת בבניית תכנית אישית לילד בגן.

על כן, יש חשיבות רבה להשקעה ולטיפוח בגיל הרך לפני שנוצרת הסלמה בהתנהגות הילד. אלו ילדים שזקוקיםלטיפוח הורי ולהכוונה מיוחדת על מנת לחזק אותם.

בעזרת התכנית תוכלו לפתח אצל ילדכם שליטה עצמית, משמעת פנימית ושיתוף פעולה. בנוסף, תפתחו הבנה כוללת לגבי קשיי ילדכם ותוכלו לעצב אוירה נעימה בבית ולקיים שיח משותף עם הגן.

השירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיר נבחר להפעיל תכנית חדשנית זו בחמש השנים האחרונות ובעקבות ההצלחה בעירנו יצאה הבשורה לערים נוספות בארץ.

ההשתתפות בתכנית כרוכה בתשלום.
לפרטים ניתן לפנות למזכירות השפ"ח בימים א'-ה' בשעות  8:30-  16:00 בטלפון: 08-9262182 ובמייל: shapha_ganim@modiin.muni.il

תכניות ייחודיות שהשפ''ח מפעיל

בגיל הרך

תכנית פסיעות - תכנית ליווי למסגרות פרטיות בגיל הרך בשיתוף עם היחידה לגיל הרך של המתנ"ס. מטרת התכנית: ייעוץ למסגרות המצטרפות, במגוון נושאים פדגוגים, פסיכולוגים והתפתחותיים.

תכנית התקשרו"ת - תכנית דגל של השפ"ח בליווי מחקרי של אוניברסיטת ירושלים.
מטרת התכנית היא לקדם ילדים מאתגרים בגילאי 3-4 שמגלים קשיים בוויסות העצמי התנהגותי. התכנית כוללת הדרכה קבוצתית לזוג הורים ומפגשים עם הגננת וההורים לבנית תכנית התערבות בגן.

תכנית מערך מסייע לגני קדם חובה
מערך מסייע הנועד לתת מענה פסיכולוגי לפניות של הגננות לשם הדרכה וייעוץ בנושאי איתור, סינון והתמודדות עם קשיים בגיל הרך.מערך מסייע מורחב- בשיתוף עם היחידה ההתפתחותית במתנ"ס.
התכנית נותנת מענה משולב (פסיכולוגי והתפתחותי) לפניות של גננות באיתור ילדים עם קשיי התפתחות בתחום המוטוריקה והשפה.

בגיל בית ספר

מרכז מיטיב"ה- מרכז טיפולי לטיפול משולב רב מימדי בילדים בעלי הפרעות התנהגות והוריהם.
מדובר בעבודה קבוצתית עם הילדים לצד הדרכה שוטפת להורים ולמסגרות החינוך.

קבוצה למיומנויות חברתיות - קבוצות לילדים ובני נוער לטיפוח תפקוד חברתי לתלמידים אשר סובלים מקשיים חברתיים בבי"ס יסודי ובחט"ב , החווים בדידות, דחיה וקושי ביחסים הדדיים עם בני גילם. (התכנית כרוכה בתשלום).

השרות הפסיכולוגי המשלים
השרות הפסיכולוגי המשלים (שפ"מ) הוקם כדי להרחיב את השירותים הפסיכולוגים הניתנים לקהילה ולספק מגוון שירותים פסיכולוגים אשר אינם נכללים בסל השירותים הבסיסי של השרות הפסיכולוגי כפי שנקבע על ידי משרד החינוך.
שירותי השפ"מ הינם בתשלום. המחירים בהתאם לתעריפי נציבות שירותי המדינה ונמוכים באופן ניכר ממחירי השוק הפרטי.

שרותי השפ"מ ניתנים על ידי פסיכולוגים חינוכיים בעלי ניסיון בתחום הפסיכולוגיה של הילד והמשפחה.
המחירים מסובסדים
סודיות מובטחת
שמירה על כללי האתיקה והסודיות המקצועית.

השירותים הניתנים:
טיפולים פסיכולוגים ארוכי טווח לילדים ומתבגרים והדרכת הורים.
אבחוני הדלגה/ הקפצה
אבחונים פסיכו-דידקטים לתלמידי חטיבת ביניים ותיכון לצורך התאמת דרכי היבחנות (השפ"מ מוכר כמרכז אבחון ע"י משרד החינוך).
חדש! ביופידבק - בטיפול להגברת הוויסות הרגשי-התנהגותי (חרדה, ניהול כעסים, בעיות קשב)
קבוצות ילדים ובני נוער לשיפור מיומנויות חברתיות.
יעוץ והדרכה להורים לילדים בגיל הרך (0-3).
הרצאות וסדנאות להורים וצוותים חינוכיים.
בקרוב! מבדק חדשני לאבחון ADHD


אנחנו שמחים לפתוח גם בשנה זו, קבוצות לטיפוח מיומנויות חברתיות בהנחיית פסיכולוגים מנוסים. אנו מקבלים פניות רבות לגבי ילדים/בני נוער המתמודדים עם קושי בהשתלבות חברתית על רקע סיבות מגוונות. בהרבה מהמקרים, טיפול פרטני נמצא פחות יעיל עם קשיים המתבטאים בהקשר חברתי; מתבקשת סביבה טיפולית בה ניתן ללמוד כללים, לתרגל תגובות יעילות במצבים שונים ולקבל משוב.

אנו מציעים תוכנית טיפולית הכוללת:
מפגש היכרות אישי – שנקיים במהלך חודש נובמבר בו אפשר לבדוק מכל הבחינות את התאמת התוכנית לילד.
12 מפגשים שבועיים של קבוצת הילדים, בני שעה ורבע, בהם ילמדו מיומנויות הקשורות להבנת רגשות, שפת גוף, ניהול שיחה, איכויות של חבר, חברות לעומת ניצול ועוד.
מפגש קבוצתי של הורי המשתתפים בקבוצה, שמטרתו להיחשף לכלים ולתכנים שיועברו בקבוצה והדרכה לגבי דרכי עידוד היישום של הנלמד בסביבה היום-יומית של הילד.
מפגש אמצע (אישי) של המנחות עם ההורים והמחנכת של כל משתתף.
מפגש סיכום תהליך ומשוב אישי, המאפשר המלצות להמשך טיפוח בתחום.

הרכב הקבוצות: התכנית מיועדת לכיתות ג'- ח'. הקבוצות מורכבות מ-8 משתתפים בהנחיית 2 פסיכולוגים.

תנאי השתתפות בקבוצה: השתתפות בתוכנית הקבוצתית מהווה תהליך טיפולי. חשוב להקפיד על השתתפות סדירה עד תום התהליך. ההורים מתבקשים לחתום על הסכם המפרט את תנאי ההשתתפות. ההשתתפות בתכנית כרוכה בתשלום.

לפרטים והרשמה, יש להתקשר למזכירות השרות הפסיכולוגי בטלפון: 08-9262182.
צור קשר
קבלת קהל בשירות הפסיכולוגי החינוכי
מזכירות ימים א'-ה' 08:00-16:00
עם הפסיכולוג/ית - בתאום מראש
כתובתמיתר 2, רעות
טלפון08-9262182
פקס08-9262183
פניהטופס פניה לשרות פסיכולוגי חינוכי
All Rights Reserved © - Municipality of Modiin   כל הזכויות שמורות © - עיריית מודיעין מכבים רעות, רחוב תלתן  1 טלפון: 08-9726000