אורט עירוני ד' באליפות העולם

02/03/2023 ט' אדר תשפ"ג

בתאריך 22.2.23 התחרו מספר בתי ספר מהעיר בכיתות ז'-ט' בתחרות האליפות הארצית של תוכנית הרובוטיקה FLL וקצרו הישגים מרשימים מאוד.

במסגרת התחרות, זכתה שכבת ט' Choco Cows #341 מאורט עירוני ד' מודיעין בפרס האליפות במקום הראשון והיא תייצג בסוף חודש מאי הקרוב את בית הספר וארגון FIRST הישראלי באחת מתחרויות ה-FLL הבינלאומיות. נבחרת שכבת ח' Furry Tale #72 אף היא מאורט מודיעין, זכתה בפרס האליפות במקום השלישי.

שתי הנבחרות הציגו פרויקטים מרתקים כאשר נבחרת 72 משכבה ח' עסקה בנושא ייצור אנרגיה ירוקה מן האנרגיה הפוטנציאלית של טיפות הגשם, ונבחרת 341 משכבה ט' עסקה בייצור של אנרגיה ירוקה באמצעות ניצול האנרגיה הקינטית של גלי הים. בנוסף, בנו הנבחרות רובוטים מלגו, שמטרתם לבצע משימות שנקבעו על ידי מארגני התחרות. התלמידים עבדו במרץ לאורך העונה, הראו נחישות, חריצות, ודבקות במטרה.

בעוד מספר חודשים תייצג נבחרת שכבה ט' של אורט עירוני ד' את מדינת ישראל באחת מאליפויות העולם של ארגון FIRST.

נבחרת הרובוטיקה "בואינג 727" של בית הספר עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, השתתפה אף היא בתחרות הגמר הארצית. הנבחרת מורכבת מתלמידי כיתות ז' עד ט' בהדרכת מנטורים תלמידי י"ב מנבחרת הרובוטיקה "פרימו" של התיכון. התלמידים התחרו עם הרובוט "אל ברטו" שתכננו, בנו ותיכנתו במהלך השנה. בנוסף הציגו התלמידים פרויקט חדשנות שמאפשר שימוש בגז מתאן שנפלט ברפתות וניצולו כמקור אנרגיה בר-קיימא.

נבחרת הרובוטיקה של חטיבת הביניים מו"ר, "לגו פנדה", העפילה גם היא לתחרות הגמר הארצית לאחר שזכתה בתחרות המוקדמות בפרס האליפות במקום השלישי. בתחרות הארצית, הגיעה הקבוצה להישגים מצוינים שכללו מקום רביעי במקצי הרצת הרובוט וזכייה במקום השני בפרס פרויקט החדשנות, מבין למעלה מ-70 קבוצות מתחרות.

תוכנית ה-FLL היא תוכנית של ארגון FIRST שמטרתו לפתח זיקה וידע בתחומי הרובוטיקה, ההנדסה והמדעים המדויקים. התוכנית מבוססת על שלושה תחומים, הראשון הוא תחום ההנדסה והתכנות אשר בא לידי ביטוי באמצעות בניית רובוטים ותכנותם. התחום השני הוא תחום החקר המדעי שבמסגרתו ידרשו הילדים לקיים מחקר מעמיק על בעיה מסוימת על מנת למצוא לה פתרון. התחום האחרון והחשוב ביותר הוא התחום הערכי, האתגר האמיתי בתוכנית הוא לנצח את התחרות כקבוצה מאוחדת, דואגת ומשתפת.

נבחרת הרובוטיקה של אורט עירוני ד'נבחרת הרובוטיקה של אורט עירוני ד'


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד