תרומה משמעותית לצה''ל

02/01/2013 כ' טבת תשע"ג

תיכון מו"ר נמצא במקום הראשון בישראל בתרומה משמעותית של תלמידיו לצבא ההגנה לישראל- כך עולה מנתונים שמפרסם אגף כח אדם של צה"ל. התיכון זכה לציון הממוצע 86.6 ומדורג במקום הראשון בין התיכונים בישראל. בחלוקה לבנים ובנות נמצא תיכון מו"ר בעשרת המקומות הראשונים בתרומה משמעותית של בנים עם ציון 84.6 ובמקום הראשון בתרומה משמעותית של בנות עם ציון של 88.7.

תיכון מו"ר, תיכון מקיף אזור ברנר ותיכון נהלל הם שלושת התיכונים היחידים בישראל המופיעים בעשרת המקומות הראשונים גם בבנים וגם בבנות. תיכון מו"ר מדורג במקום הראשון בבנים מבין התיכונים בערים- שאר התיכונים שייכים לקיבוצים ומועצות אזוריות. הנתונים מתייחסים לבוגרי התיכון משנת 2009 שהתגייסו ומשרתים בשירות סדיר בשלוש השנים האחרונות. הציון ניתן ע"י צהל על פי הפרמטרים: אחוז גיוס לצבא, אחוז שירות בתפקידי פיקוד, אחוז היציאה לקצונה והיקף השירות הקרבי לבנים והשירות האיכותי לבנות.

לפני כשנה ביקרה בתיכון מו"ר ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי שאף התגוררה ברעות בעבר. האלוף ברביבאי נפגשה עם ראש העיר חיים ביבס, הנהלת העיר ונציגי מערכת החינוך ולאחר מכן פגשה את צוות המורים ותלמידי שכבת י"ב של תיכון מו"ר. ברביבאי הגדירה אז את הביקור "כבוקר של נחת" לאחר שמודיעין, מכבים-רעות הוכתרה מספר חודשים לפני כן כעיר בעלת נתוני הגיוס הגבוהים ביותר בישראל.

על פי הנתונים אותם הציגה ראש אכ"א בשנה שעברה 92.4% מכלל בני הנוער בעיר מתגייסים לצבא, כאשר 59.1% מתוכם מגיעים לתפקידי לוחמה ו-15.6% מהם לתפקידי קצונה.

כנס מתגייסים במודיעין מכבים רעותכנס מתגייסים במודיעין מכבים רעות

האלוף ברביבאי אמרה אז: "בימים אלה כאשר נושא הגיוס לצה"ל אינו ברור כבעבר העיר מודיעין, מכבים-רעות מציגה מודל חיובי ומעורר הערכה והשראה. צה"ל הוא צבא העם ויש בו מקום לכולם. התפיסה הערכית של העיר מתחילה מהבתים של התושבים ממשיך בבתי הספר ובמסגרות החינוך הלא פורמאליות והתוצאה היא נתוני הגיוס המרשימים ואני בטוחה שמודל זה יימשך גם בעתיד."

בביקור ציין ראש העיר חיים ביבס את הקשר החזק ושיתוף הפעולה הפורה שקיים בין לשכת הגיוס בירושלים לבין מנהלי בתי הספר העירונים בדגש על הקשר עם בית הספר לחינוך מיוחד אשר רוב בוגריו נמצאים בתהליכי גיוס לצה"ל והנותרים נמצאים בהליך קליטה לשירות לאומי- דבר שאינו מובן מאליו.

השבוע בעקבות פרסום מיקומו של תיכון מו"ר במקום הראשון בישראל בתרומה משמעותית לצה"ל בירך ראש העיר חיים ביבס את מנהלת בית הספר גלית בר-אל: "במודיעין מכבים-רעות החינוך לתרומה למדינה מתחיל בבית וממשיך במערכת החינוך המצוינת בעיר, דרך המורים והמנהלים, יחד עם תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי. בני הנוער הם גאוות העיר שלנו ואנחנו כעירייה עושים את מירב המאמצים כדי להמשיך ולשמור על מקומנו בראש הערים המובילות בישראל. אני רוצה להודות לצוות המורים של בית הספר, תלמידיו הבוגרים ותלמידיו הנוכחיים על התרומה למדינה וההישג של המקום הראשון. ידוע לי כי אחוזי הגיוס והשירות האיכותי בשאר תיכוני העיר גם כן גבוהים ביותר ובימים הקרובים נקבל גם את תוצאות של העיר כולה".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד