מתנדבים לחילוץ והצלה

18/09/2014 כ"ג אלול תשע"ד

המחזור הרביעי של יחידת החילוץ וההצלה של העיר סיים השבוע קורס הכשרה באימון מסכם עם אנשי פיקוד העורף. כחלק מההיערכות העירונית למצבי חירום ביצעה השבוע מחלקת הביטחון ושירותי חירום של עיריית מודיעין מכבים רעות אימון חילוץ והצלה נוסף למחזור הרביעי של יחידת החילוץ וההצלה של העיר.

אימון ההכשרה כלל השתלמות בנושא רעידות אדמה, התנהגות אוכלוסייה במצבי חירום, משמעויות הרס לעיר מודיעין מכבים רעות, יסודות החילוץ הקל, השתלמות עזרה ראשונה, השתלמות כיבוי אש וכן תרגול מעשי ומסכם באתר האימונים שהוקם לטובת הנושא בעיר.

באימון הנוכחי, שהועבר על ידי אנשי פיקוד העורף, השתתפו 15 מתנדבים כאשם בהם גם אנשי מקצוע כגון מהנדסי בניין ואנשי רפואה ועוד. האימון היה מקצועי מאוד, מאתגר ברמת הדילמות בשטח והמתנדבים הפגינו נחישות רבה, מוטיבציה גבוהה ועמדו במשימות בהצלחה.

חילוץ והצלה2

כיום פועלים בעיר כ-200 מתנדבים ומתנדבות העוברים אימונים וריענונם אחת לתקופה. המתנדבים מהווים מערך זמין לתגובה מידית בזמן אירוע חירום לביצוע פעולות הצלה ראשונות של כיבוי אש, חילוץ לכודים, הגשת עזרה ראשונה ופינוי ברחבי העיר עד להגעת כוחות הסיוע. מתנדבים אלה היו במהלך מבצע צוק איתן בכוננות למקרה שיהיה בהם צורך בעיר, דבר שלבסוף העירייה לא נזקקה לו.

גיוס המתנדבים והכשרתם נעשה מתוך הבנה כי ייתכן מצב שבו בשעת חירום, של נפילת טילים או רעידת אדמה באזורים נרחבים בארץ, כוחות צה"ל, פיקוד העורף, וכוחות ההצלה לא יוכלו לתת מענה מהיר ומלא למספר רב של זירות פעולה ועל כן מחלקת ביטחון נערכת מראש בסיוע מתנדבי היחידה לתת מענה ראשוני בכל הקשור להצלה חיים וסיוע לאוכלוסייה.

תושבים המעוניינים להירתם ולהתנדב ליחידה מתבקשים ליצור קשר עם מנהל מחלקת הביטחון,
שמוליק כהן, בטלפון: 08-9726190 או במייל shmulik@modiin.muni.il

חילוץ והצלה5


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד