מתחילים להפריד בשבטים

30/08/2015 ט"ו אלול תשע"ה

פרויקט הפרדת פסולת במקור של עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ממשיך להתרחב בעיר. החל משבוע הבא יוצבו פחים חומים בחדרי האשפה בשכונת השבטים ותושבי השכונה יצטרפו לפרויקט ויחלו להפריד פסולת רטובה ויבשה.

כידוע, העיר מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים המובילות בתחום איכות הסביבה, כאשר הטיפול בפסולת בעיר נעשה כחלק מתפיסת העולם ובמטרה לשפר את חיי תושביה ולתרום לסביבה. במסגרת פעילות זו מיישמת העירייה משנת 2012 את תהליך הפרדת פסולת במקור לשני זרמים, רטוב ויבש.

עד כה ממחזרים בעיר כ-19,000 משקי בית המהווים יותר מ-80% מתושבי העיר. עם כניסתם של 1,220 משקי הבית של שכונת השבטים, יגדל אחוז הממחזרים בעיר לכדי 90% כשהשלב הבא הוא מכבים רעות.
מנהל היחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע, חן טנא, ציין השבוע, כי בשנת 2014 - 50% מכלל הפסולת בעיר מוחזרה וכי 2003 טון פסולת רטובה הועברה לאתר "חץ אקולוגיה" בו לוקחים את הפסולת ומפיקים ממנה ביוגאז וקומפוסט.

במטרה להטמיע את ההפרדה בשכונת השבטים, יבצעו עובדי היחידה הסביבתית, לאחר חגי תשרי, הדרכות בבתי ספר וגני הילדים העירוניים בהם לומדים ילדי השכונה. כחלק מהתפיסה שרואה בבתי הספר ובתלמידים כלי חשוב ביותר לקידום וייעול תהליך הפרדה במקור. כאשר התלמידים הלומדים על הפרדה בבית הספר מהווים "שגרירים" של המיזם בביתם.

מתחילים להפריד בשבטיםמתחילים להפריד בשבטים

חברת המועצה מחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "אחוז המיחזור הגבוה במודיעין מכבים רעות הוא הודות למודעות הגדולה שיש לתושבים לנושא, יחד עם הגברת הפעילויות בנושא מיחזור סביבתי אשר התקיימו בגנים ובבתי הספר היסודיים וכל זאת במטרה שהילדים יהיו אלה שיעודדו בבית להפריד את הפסולת. אני מאחלת לכולנו הצלחה במיזם המאוד מיוחד הזה, ומאמינה כי השתתפותנו הפעילה תסייע לכולנו בשמירה על ערכי הסביבה."

מנהל אגף שפ"ע, חיים בלאיש: "יותר ויותר תושבים מפרידים בעיר וממשיכים להצעיד את העיר קדימה גם בתחום זה. לפי נתוני אתר המיחזור "חץ אקולוגיה" רמת ההפרדה בעירנו היא מהטובות בארץ והתודה לזכות התושבים שרואים בהפרדה דבר בעל חשיבות רבת ערך לסביבה."

ביחידה הסביבתית הדגישו השבוע כי יש להכניס את הפסולת הרטובה (אורגנית) בתוך שקית, ושיש להקפיד להשאיר את הפחים סגורים.

לכל שאלה ניתן לפנות להיחידה הסביבתית בטלפון 08-9726202 או למוקד העירוני הפועל 24 שעות ביממה בטלפון 106 או 08-9726020

היכנסו לדף הבית של איכות וסביבה



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד