השיטור העירוני יוצא לדרך

12/02/2017 ט"ז שבט תשע"ז

ביום ראשון האחרון נפגשו ראש העיר, חיים ביבס, ומפקד תחנת מודיעין, סנ"צ אלעד קליין, עם שוטרי ומפקחי מערך השיטור העירוני, אשר נמצאים בימים אלה בתהליך ההכשרה.

כידוע, השיטור העירוני יחל לפעול מיד בתום ההכשרה, ביום ראשון 26.2. מטרתו העיקרית היא לאכוף את חוקי העזר העירוניים, לרבות עבירות בתחומי איכות החיים, אלימות, תיאום פעולות חירום מול גורמי הביטחון בעיר, טיפול בפניות ותלונות התושבים ועוד.

המערך יאפשר נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון ברחובות העיר, ויטפל בנושאים אשר מעסיקים רבות את התושבים. במפגש, שבו נכחו גם מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, מנהל אגף השירות, יעקב כהן, מנהל מחלקת הביטחון, שמוליק כהן, וקצינים מתחנת המשטרה, איחל ביבס לצוות השיטור העירוני הצלחה רבה בהמשך ההכשרה וכמובן בתפקיד החשוב שימלאו, ואמר להם כי "באמצעותכם נוכל לתת לתושבים את המענה הנדרש בתחומים שמעסיקים אותם, ודרך תכנית העבודה שנבנה, נמסד את מערך השיטור העירוני כמנגנון אכיפה מרכזי בעיר."

קליין, ששוחח אף הוא עם השוטרים והמפקחים, אמר לנוכחים כי מבחינתו צוות השיטור העירוני הינו גוף מקצועי שמטרתו לעזור להסדרת הסדר ברחבי העיר. קליין הוסיף וציין כי תחנת מודיעין תסייע לצוות השיטור העירוני בכל דבר ועניין.

ביקור ראש העיר ומפקד משטרת מודיעיןביקור ראש העיר ומפקד משטרת מודיעין

בתוך כך, קליין עדכן את ביבס כי במהלך השבוע האחרון נמשכה הפעילות המוגברת של המשטרה ברחבי בעיר, במטרה למגר את תופעת עבירות הרכוש. בין השאר פעלו במהלך סוף השבוע 15 שוטרים, 9 מתנדבים ו-6 סיירי ביטחון של העירייה, כאשר בין היתר נבדקו 22 כלי רכב ועליהם ציוד שנאסף ברחבי העיר. כלי הרכב נבדקו על ידי בוחן תנועה ו-14 מהם נמצאו שאינם עומדים בתקינה והורדו מהכביש ובעלי הרכבים אף נקנסו, בהתאם להנחיות החוק.

כמו כן, במהלך המפגש סיפר ביבס לנוכחים כי מטה מרחב שפלה של המשטרה יעבור למבנה תחנת משטרת מודיעין החדש, אשר נמצא בימים אלה בתהליכי בנייה מתקדמים, ומוקם במרכז העסקים הראשי של העיר (המע"ר), בסמוך לשדרות החשמונאים. מרחב שפלה כולל את הערים ראשון לציון, רמלה, לוד, רחובות וכמובן את מודיעין מכבים רעות. כמו כן, המרחב אחראי גם על אזור נמל התעופה בן גוריון.

העבודות להקמת תחנת המשטרה החדשה, אשר נבנית על ידי אגף הבינוי של משטרת ישראל, עתידות להסתיים לקראת סוף שנת 2018 ועלותן 40 מיליון שקלים. מבנה התחנה כולל שטח בנוי של 5000 מ"ר, במגרש שגודלו 3.7 דונם. במבנה יהיו שתי קומות, קומת כניסה וקומה ראשונה, בנות 1500 מ"ר כל אחת. מתחתיהן ייבנה מרתף, הכולל חדרי אחסון ומקומות חנייה תת קרקעיים בשטח של 2000 מ"ר. קומת הקרקע תכלול את כל השירותים שמיועדים לתושבים, בהם יומנאי התחנה, קבלת קהל, הגשת תלונה ועוד. הקומה הראשונה תכלול את כל משרדי התחנה, ובהם פיקוד, מודיעין, חקירות ועוד. בניין זה יהיה חדיש ומתקדם, ויכלול גם חדר אוכל ומטבח, בית כנסת וחדר כושר.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון בעירייה, דן ליכטמן: "משטרת מודיעין ובראשם מפקד התחנה, סנ"צ אלעד קליין, עושים לילות כימים במטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל כך הם ראויים לשבח. אני סמוך ובטוח שמאמצים שהשוטרים עושים כיום יביאו לשיפור מיידי בתחושת הביטחון של התושבים, ובמניעת מקרי העבירות ברכוש. אני גם מאמין, שעם כניסת השיטור העירוני בסוף החודש והגברת הסיורים ברחבי העיר, יתאפשר לנו להגביר את האכיפה בנושאי ביטחון עבירות רכוש, רעש, הפרעות סדר וכו', דבר שיבטיח לתושבים איכות חיים, תחושת מוגנות ומרחב ציבורי נעים ובטוח מאי פעם."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד