גילי קרנר – זוכת תחרות הצילומים

16/03/2017 י"ח אדר תשע"ז

גילי קרנר

גילי קרנר

גילי קרנר, תלמידת כיתה ב'2 בבית הספר הכרמים, היא זוכת תחרות צילומי הילדים "ילד טבע עיר" שנערכה על ידי העירייה והחברה להגנת הטבע. התמונה של גילי הגיעה לשלב הגמר ונבחרה לתמונה הזוכה מבין עשרות התמונות ששלחו ילדי העיר (עד כיתה ט') המסמלות טבע עירוני. גילי קרנר התרגשה לשמוע כי זכתה בתחרות ואמרה: "שמחתי לצלם ולהשתתף בתחרות ותודה לכל מי שהצביע לי."

הצפייה בתמונות והצבעה לתמונת הטבע העירוני היפה ביותר התאפשרו באמצעות אתר העירייה והאפליקציה העירונית. כמו כן, 20 הצילומים הנבחרים הוצגו בעמק החולה, בסמוך לפארק הכלבים החדש, כך שהתושבים שטיילו באזור יכלו לצפות בתערוכת הצילומים לבחור את הצילום האהוב עליהם.

סביב התחרות ניכרה התלהבות רבה מצד תושבי העיר, כאשר אלפי תושבים הצביעו עבור התמונה שהיוותה עבורם את תמונת הטבע העירוני הטובה ביותר. במהלך ההצבעה נעשו גם פעולות של תומכי חלק מהתמונות להגדיל את מספר ההצבעות באמצעות הצבעות אוטומטיות. הצבעות אלה הוסרו בעת שקלול הקולות.

בסך הכל נספרו 4034 הצבעות, כאשר כ-14.5% מהן היו עבור תמונתה של גילי קרנר (584 קולות), שצילמה את העיר מעל גבעת התיתורה בשעות השקיעה.

למקום השני הגיע נעם בן משה עם 11.5% מהקולות (465 קולות), למקום השלישי הגיעה אלמוג ריצ'לר עם 9.7% מהקולות (392 קולות), למקום הרביעי הגיעה אביב אזולאי עם 7% (281) ולמקום החמישי הגיעה נטע גדעוני עם 6.9% (277).

שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים הבאים: הזוכים במקום השלישי והשני יזכו בערכת פעילות בנושאי טבע וסביבה, והזוכה במקום הראשון תזכה, בנוסף לערכה, בסיור מודרך עבורה ועבור כיתתה, באחד מאתרי הטבע באזור העיר.

התחרות, כאמור, הינה יוזמה משותפת של העירייה והחברה להגנת הטבע, שהתקיימה במסגרת פעילויות שבוע הטבע העירוני של החברה להגנת הטבע, (3-11.3.17). התחרות נועדה לחזק את החיבור שבין ילדי העיר לטבע ולסביבה, ולהגביר את המודעות למתרחש סביבנו, באמצעות העצמת יכולת ההתבוננות, הסקרנות והפליאה.

הרעיון לתחרות נבע מכך שהטבע אינו שמור רק לשמורות הטבע ולמרחבים הפתוחים, אלא נמצא בכל מקום סביבנו, וכי כל מה שצריך לעשות הוא לפקוח את העיניים, להביט סביב ולגלות אותו.

הצילום הזוכה של גילי קרנרהצילום הזוכה של גילי קרנר

ראש העיר, חיים ביבס: "זה לא סוד שאנחנו חיים באחת הערים היפות בארץ ואני שמח שאנחנו שוב נהנים מהיופי של העיר באמצעות התמונות שהילדים שלנו צילמו. אנחנו נדאג לפרסם את התמונות על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשים לחוות את העיר שלנו דרך העיניים שלהם."

מנהלת קהילת מודיעין בחברה להגנת הטבע, אביטל יוגב: "בעבר גדלו הילדים בקשר מתמיד עם ההתרחשויות הממשיות של סביבתם הטבעית. לקשר עם הסביבה והטבע השפעה מהותית על התפתחות הילדים ועל עולמם הפנימי – פיתוח הפליאה, יכולת ההתבוננות, הסקרנות, הבנת תהליכים, וכן חיזוק תחושות הרוגע והאושר. תהליכי השינוי הפועלים בעולם המערבי חוללו שינוי מרחיק לכת בעולמנו בכלל, ובעולם הילדים בפרט. אנו מנותקים רוב היום ממגע ישיר עם הסביבה, הצומח, החי ומתופעות הטבע המשתנות והקבועות.
בהיעדר מגע ישיר ורציף עם הטבע, ניתק החיבור החשוב של הילדים לסביבתם הטבעית. עם זאת, התעניינות הילד בעולם הצומח והחי היא טבעית, וגוברת כשהוא זוכה לעידוד חיובי. תחרות הצילום ילד-טבע-עיר עודדה ילדים לצאת אל הטבע הקרוב לביתם, להתבונן בו, לגלות את המיוחד והמעניין, ולתעד זאת. שמחנו על ההיענות הרחבה של ילדי העיר, ומהבחינה הזאת השתתפותם היא כבר זכייה בפני עצמה."

לכל התוצאות היכנסו לדף התחרות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד