הכשרת הצמתים החדשים בשכונת הציפורים

20/04/2017 כ"ד ניסן תשע"ז

שכונת הציפורים, השכונה החדשה, הנמצאת בצדו הדרומי של ואדי ענבה הולכת ונבנית לקראת השלמתה וכניסת התושבים החדשים בעוד מספר שבועות.

כחלק מההכנות לקראת הכשרת השכונה, הותקנו ארבע מערכות רמזורים בשתי הכניסות והיציאות מהשכונה לכביש 431 (הקרוי, כמו המשכו, בשם שדרות יצחק רבין): הכניסה המזרחית – רחוב שלדג והכניסה המערבית – רחוב צוקית. מערכות הרמזורים, שכבר הוצבו בצמתים, נמצאות ביציאה מהשכונה וגם בהמשך, על חוצי העמק של השדרה (לבאים ממרכז עינב לכיוון העיר).

מטרת הצמתים המרומזרים היא לאפשר גישה בטוחה אל ומחוץ לשכונה, כאשר הפניות ימינה אל השכונה יהיו חופשיות וכך גם היציאות מהשכונה לכיוון מערב. כמו כן, הקמת שני הצמתים המרומזרים תסייע במיתון התנועה בצומת רבין/החשמונאים, הנחשב לצומת מהסואנים בעיר. הצמתים המרומזרים החדשים יאטו למעשה את מהירות הנסיעה של כלי הרכב הנוסעים לכיוון הצומת העמוס, דבר שיתרום למיתון התנועה ואמור לסייע בהפחתת תאונות הדרכים בצומת.

עד לפתיחת הצמתים, בעוד מספר שבועות, החל מהשבוע הבא יהבהבו הרמזורים שהוצבו בהם וזאת בכדי לבשר לנהגים שבקרוב יחלו במקום הסדרי תנועה חדשים. נציין כי במהלך העבודות יתכנו שיבושים בהסדרי התנועה במקום והנהגים מתבקשים לנסוע בזהירות ובהתאם להוראות השילוט והתמרור.

החלה הכשרת הצמתים החדשים בשכונת הציפוריםהחלה הכשרת הצמתים החדשים בשכונת הציפורים

שכונת הציפורים הולכת ונבנית על שטח של 370 דונם. גבולה הצפוני הוא פארק ענבה, וגבולה הדרומי הוא כביש 431. שדרות החשמונאים נמצאת ממזרח ובמערב רחוב יהודה המכבי. בשכונה ייבנו כ-900 יח"ד, ומלבד מתחמי המגורים נבנים בה בית ספר יסודי, שני מרכזים מסחריים, בית כנסת, חמישה קומפלקסים של גני ילדים, מרפאה, טיפת חלב ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמלי.

במסגרת בניית השכונה הוקם גשר המחבר בין שכונת משואה לשכונת הציפורים והוא יאפשר מעבר של כלי רכב בין השכונות. גשר זה כולל גם מדרכות משני צדי הכביש למעבר הולכי רגל, תאורה ומעקות. בימים אלה מוקם גשר נוסף, בחלקה המערבי של שכונת הציפורים, שיעבור מעל כביש 3 העירוני ויקשר בין שכונת הציפורים לשכונת נופים.

ראש העיר, חיים ביבס: "העבודות להקמת שכונת הציפורים כבר נמצאות בישורת האחרונה, כאשר הכשרת הצמתים המרומזרים יאפשרו לתושבים גישה נוחה ובטוחה אל השכונה וממנה. בשבועות ובחודשים הקרובים יתחיל אכלוס השכונה, ואנחנו נעשה כל מאמץ שהדיירים החדשים ייכנסו לבתיהם החדשים מבלי להמתין להשלמת בניית הרחוב או גן ילדים סמוך, כך שלמעשה הכל יחכה רק עבורם."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד