הפסטיבל שוב חוזר לעיר

11/10/2017 כ"א תשרי תשע"ח

"מה עושים עם הילדים בחול המועד סוכות", זו אחת השאלות הנפוצות ביותר בתקופת חגי תשרי כאשר ההורים משוועים לקחת את הילדים למקומות שווים אבל לא כאלה שבכניסה אליהם הם ייאלצו למשכן חצי מהבית שלהם.

במודיעין מכבים רעות במהלך 5 השנים האחרונות יש תשובה טובה מאוד לשאלה: הולכים לפסטיבל הבינלאומי לקרקס מקום בו לא חייבים להוציא את הארנק מהכיס כדי להיכנס אליו.

פסטיבל הקרקס הבינלאומי, חוויה לכל המשפחה, נערך בעיר זו השנה השישית, ויתקיים בחול המועד סוכות בתאריכים 10-8 באוקטובר.

הקונספט של הפסטיבל פשוט מאוד כל ערב בין השעות שש בערב לעשר בלילה למשך שלושה ימים, מודיעין הופכת לארנה של קרקס מודרני, מפתיע ויוצא דופן.

מופעי קרקס שונים בהשתתפות מאות אמנים, מהארץ ומחו"ל שמופיעים במשך שלושה ימים על יותר מעשר במות שונות ומציגים עשרות מופעים של אקרובאטיקה ותעופה אווירית, להטוטנות, ליצנות ומחול, קטעי ג'אגלינג ומופעי אש, פנטומימה ותיאטרון, אפקטים מרהיבים מלאים במתח, וירטואוזיות והומור – בהשתתפות קבוצות קרקס מובילות מהארץ ומחו"ל.

תוכנית הפסטיבל השנה מפתיעה ומרגשת כאחד וכוללת רפרטואר מרשים של 13 מופעים שונים ובהם שמונה מופעי הקרקס שהובאו במיוחד מחו"ל שעבור מרביתם זהו ביקור ראשון בישראל ובהם המופע "נוייס אום" מברזיל, המשלב בין ריקוד עכשווי, אקרובטיקה, להטוטנות, קונטקט וקפוארה.

פסטיבל הקרקס הבינלאומי חוזר לשנה שישיתפסטיבל הקרקס הבינלאומי חוזר לשנה שישית

המופע A-TA-KAI שיגיע לפסטיבל מספרד מציג מופע סוריאליסטי של דמויות ענק מוארות מעופפות מעל ראשי הקהל, יוצרות יחד מופע אוונגרד ומפתיע במקוריותו המופע הצרפתית, Ups and Downs הוא מופע המושפע מההומור של צ'רלי צ'פלין ובאסטר קיטון ומתאר שני אמני קרקס שמגיעים לישראל על מנת להופיע את המופע המוכר שלהם. לפתע, מגיע הספק? ומפריע למופע! הזוג מנסה להישאר מפוקס אך תוך כדי המופע, הם מתחילים לאבד את העשתונות ואת רצף המופע – מה יקרה בסוף? את זה עוד תגלו בהמשך.

לצד מופעים ישראליים מקוריים ו-וותיקים, כמו הטרפז המעופף העברי עם המופע הכי צבעוני, מרהיב ומסוכן של הקרקסכאשר השנה לאחר המופעים תינתן לקהל הזדמנות לטעום מהחוויה המיוחדת על הטרפז המעופף. "הקרקס מארץ עוץ" גם הוא יגיע לפסטיבל בגרסה קרקסית חדשנית ומפתיעה עם כל הדמויות המוכרות: איש הקש, איש הפח, האריה הפחדן, טוטו הכלב וכמובן הקוסם. מופע מעניין שיגיע אף הוא בסוכות הוא המופע בת-מים אשר מספר על בת הים אשר נולדה במים והופכת לבת אדם ולומדת את האושר והכאב של החיים בגוף האנושי כאשר המופע כולו מתרחש ב... אמבטיה.

במה נוספת שתפעל במהלך הפסטיבל היא בימת הלהקות המקומיות המהוות את דור העתיד של התחום כאשר שתי הלהקות הנותנות את הטון כאן במודיעין מכבים רעות הן "הסנוניות" ו"ענבל מאיו".

בנוסף, בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, גם השנה תיערך בפסטיבל התחרות היחידה בישראל של אומני קרקס, תחרות ה"נאמבר". התחרות תציג קטעי קרקס מיוחדים של יוצרים ואמנים שנבחרו בקפידה, כאשר שופטים מקצועיים יבחרו את ה"נאמבר" הזוכה.

חיים ביבס, ראש העיר: " כמו בכל שנה, גם השנה פסטיבל הקרקס חוזר ובגדול עם מופעים חדשים שיעניקו לאורחים חוויה תרבותית קסומה עם מופעים שטרם נראו בארץ. הפסטיבל מהווה הזדמנות נהדרת לחוויה משפחתית משותפת בו כל אחד יכול ליהנות מתוכן מעניין, חדשני ומרגש, איכותי, מפתיע ומצחיק עם שלל מופעים אומנותיים ואיכותיים מהארץ ומהעולם ובחינם."

אלעד שמעונוביץ, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות: "בכל שנה אנחנו חושבים ומתכוננים כיצד לשדרג ולחדש את פסטיבל הקרקס עם עוד רעיונות, מופעים וחידושים עבור הילדים. באי הפסטיבל השנה יהנו מהופעות מחו״ל איכותיות במיוחד ודברים שטרם נראו בישראל."

אלון שמידט מנהל אגף תרבות ואירועים: "החגיגה הקרקסית היא חוויה לכל אחד ולכל גיל
אני מזמין את תושבי העיר להיות אושפיזין בסוכת הקרקסים הבינלאומית אצלנו בעיר."

ג'קי בכר, מפיק הפסטיבל: "בסוכות חוזרים לפסטיבל הקרקס בפעם השישית והפעם עם הרבה יותר מופעים בינלאומיים. מופעים מז'אנרים שונים ומגוונים שיעמיקו את חוויית הקרקס והפסטיבל. פסטיבל הקרקס של מודיעין מכבים רעות הוא שם דבר בישראל ובקרב אמני הקרקס בעולם מוזמנים להתרגש איתנו גם השנה.״

לחצו כאן לעמוד פסטיבל הקרקס – לתוכנית המלאה



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד