הסדרי החניה החדשים

20/11/2019 כ"ב חשון תש"פ

בימים אלה נמצאת העירייה בהכנות לקראת החלת הסדרי החניה החדשים במרכז העיר, כאשר לאור הביקוש הגדול של תושבי העיר הכולל יותר מ-9,000 פניות לקבלת תו חניה, הוחלט כי האכיפה תחל רק לאחר מסירת תווי החניה לכל הפונים.

כזכור, במהלך חודש אוקטובר הודיעה העירייה כי החניה בחניונים העירוניים במרכז העיר, הסמוכים לפארק ענבה, חניון פארק ענבה והחניון בקצה שדרות עמק זבולון מול מתחם המסעדות "קפית" ו"ענבה" יהיו ללא תשלום לתושבי העיר בלבד (למבקרים תהיה החניה בתשלום). יתר החניונים יישארו פתוחים ללא תשלום, לכלל הציבור.

ההסדר החדש יאפשר לתושבים ליהנות מחניה מסודרת ללא תשלום בחניונים העירוניים, זאת בהדבקת תו חניה על שמשת הרכב. קבלת תו החניה מתאפשרת רק באמצעות אתר העירייה או האפליקציה העירונית , בהם יש למלא טופס מקוון. לבקשה יש לצרף צילום ספח תעודת זהות ללא התמונה (ספח בלבד), צילום של רישיון רכב וצילום של אישור קצין רכב על רכב שבחזקת התושב (מיועד עבור בעלי רכב ליסינג).

נציין כי במהלך החודש שחלף מאז הוכרז על מהלך זה, יותר מ-9,000 תושבים הגישו בקשות לקבלת תו חניה עירוני. בשל הכמות הרבה של תושבים הפונים לקבלת התו, הוחלט לדחות את תחילת אכיפת החניה בחניונים אלה עד לסיום חלוקת תווי החניה לכל הפונים.

הסדרי חניה חדשים במרכז העירהסדרי חניה חדשים במרכז העיר

כמו כן, לאור פניות התושבים הוחלט כי לאחר קבלת אישור בדוא"ל מהעירייה על מילוי טופס תקין לקבלת התו, ניתנות לתושב מספר דרכים לקבלת התו מהעירייה: 1. קבלת התו בבניין העירייה. 2. קבלת התו במשרדי הגבייה של העירייה בקניון עזריאלי. 3. קבלת התו במשרדי מינהלת הרובה מכבים-רעות. 4. שליחת הדואר לתושב בדואר רשום. 5. שליחת הדואר לתושב בדואר רגיל.

נציין כי בדומה לתווי החניה הניתנים לתושבים בערים אחרות, את תו החניה, יש להדביק על השמשה הקדמית של כלי הרכב, מומלץ בצד ימין למעלה.

במקביל לתהליך זה תציב העירייה בחניונים האמורים תמרורי הנחייה המפרטים את הסדרי החניה החדשים. בדומה לתהליך הנעשה בכל הארץ, את התשלום עבור החניה בחניונים ניתן יהיה לבצע באופן מקוון באמצעות האפליקציות "פנגו" ו"סלופארק" או באמצעות המכשיר "איזיפארק". החניה בתשלום, עבור מי שאינו תושב העיר, תהיה בתעריף של 2.81 שקלים עבור כל שעת חניה כאשר החניה בתשלום תבוצע על פי הנחיות השילוט שיוצבו בכל חניון.

אנא שימו לב לשלטים והתמרורים החדשים בכניסות לחניונים העירוניים.

לפרטים ומידע נוסף – לחצו כאן לעמוד תו חניה לתושבים



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד