מתגייסים בצו-ותא

17/05/2018 ג' סיון תשע"ח

פרויקט ראשון מסוגו יושק בקרוב בעיר, תחת השם "פרויקט בצו-ותא". מדובר בפרויקט שבו מודיעין מכבים רעות, נבחרה להיות העיר הראשונה שתשמש כמודל עירוני וארצי, שמטרתו לייעל באופן משמעותי את הליך הגיוס למועמדים לשירות צבאי.

על פי נתונים ארציים של לשכת הגיוס, מידי יום רק כ-50% מסך המועמדים לשירות ביטחון מכל הארץ, מתייצבים לזימונים לצו ראשון. כמו כן, כ-50% מהסיבות לאי קביעת פרופיל, מתרחשות בשל אי קבלת מסמכים או פער במידע בסיסי. בנוסף, היעדרות מלימודים עקב צו ראשון, הינה בממוצע שלושה ימים לכל תלמיד.

צוות יהונתן - קורס הכנה לצה''ל. תמונת המחשהצוות יהונתן - קורס הכנה לצה''ל. תמונת המחשה

הדרכים לייעול ההליך על פי התכנית, מתבצעות במספר שלבים. השלב הראשון, נעשה בבתי הספר אליהם יגיעו נציגי לשכת הגיוס לבתי הספר לאיסוף חומרים רלוונטיים מהתלמידים כדוגמת אבחונים, בדיקות רפואיות, שאלונים למועמדים לשירות ביטחון ועוד. מהלך זה ייסע ללשכת הגיוס בחיסכון במשאבים של כוח אדם, מתן מענה ישיר וזמין על ידי צוות לשכת הגיוס, מפגשי הכנה לתלמידים בבתי הספר, סיוע באבחונים השונים, מרכז מידע ישיר לבית הספר לשאלות ובירורים מול לשכת הגיוס, ליווי הצוות החינוכי בבית הספר ומתן מענה לשאלות שעולות לקראת הגיוס, מפגשי הכנה להורים ותלמידים על ידי לשכת הגיוס ומענה טוב ונכון יותר בשיבוץ.

בשלב השני, יגיעו המועמדים לצו ראשון באופן מרוכז ללשכת הגיוס, בכל פעם כחצי שכבה מכל בית ספר. שלב זה יקל על התלמידים בעניין ההגעה ובעצם היותם עם חבריהם וקבוצה מוכרת מבית הספר בליווי הצוות החינוכי אשר משרה ביטחון ומפחיתה את חוסר הוודאות, וכן ירכז את הפסד יום הלימודים ליום אחד בלבד לחצי שכבה ובכך גם יפחית את נושא אי ההתייצבות עקב חוסר התארגנות.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד