עבר והווה נפגשים

13/12/2018 ה' טבת תשע"ט

ביום חמישי 6.12, התמלא אולם עינן בקניון עזריאלי עם מאות אנשים, תושבים ומבקרים, שהגיעו לכנס מורשת החשמונאים ע"ש פרופ' יאיר פרג ז"ל.

הכנס שנערך זו השנה ה-15, עורר עניין רב השנה, לאחר שהופיעו בו שורת מומחים, בהם, היסטוריונים וארכיאולוגים שישבו במושבים שונים, אשר עסקו כל אחד בפן מרתק על תקופת החשמונאים.

מושב מסקרן במיוחד היה על תגליות וחידושים מהחפירות בעיר דוד, עתיקות חדשות מירושלים ההלניסטית וההתיישבות בגבעות מודיעין, בתקופה האיסלאמית הקדומה. מנכ"לית החכ"ל, מיכל ענבר פרפרי, נתנה סקירה עכשווית על תכנון מוזיאון מורשת החשמונאים ההולך ונבנה, שיהווה מוזיאון ייחודי בארץ ובעולם לתקופה הזו שיינתן עליה זרקור מיוחד באופן אינטראקטיבי ומשוכלל עבור מבקרי המוזיאון.

כנס מורשת מודיעין 2018כנס מורשת מודיעין 2018

האירוע המרגש של הכנס היה טקס ההערכה וההוקרה שנעשה לכבודו של זוהר ברעם, מקים הכפר החשמונאי המשוחזר בשילת .תעודת ההערכה אותה העניק לברעם חבר המועצה, שמעון גואטה, המחזיק בתיק תיירות ומורשת, ניתנה לברעם בזכות פועלו ללא לאות מזה עשרות שנים להנחלת מורשת החשמונאים במודיעין וסביבתה .

שמעון גואטה, מחזיק תיק תיירות ומורשת: "זו כבר השנה ה-15 שכנס מורשת מושך אליו מאות תושבים ומבקרים, המבקשים לשמוע את מיטב החוקרים בתחום. השנה, נע הכנס בין עבר מפואר להווה ועתיד מרשימים ההולכים ומתפתחים בעירנו באופן מואץ. אנו נמשיך לשמור ולטפח את המורשת העשירה של העם היהודי הנמצאת בעירנו ואני בטוח שנתראה גם בכנס הבא, עם ממצאים ומחקרים נוספים מרתקים."

לחצו כאן לקריאת ספר התקצירים של הכנס



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד