תכנית מל''מ יצאה לדרך

30/05/2019 כ"ה אייר תשע"ט

תכנית מל"מ (משפחה למען משפחה), הפועלת תחת המרכז למשפחה באגף לשירותים חברתיים וביוזמת מחזיק תיק השירותים חברתיים, עמיעד טאוב, יצאה לדרך. התכנית נולדה מתוך הבנה שהשלבים הראשונים בקבלת הבשורה על חולי, לקות או אבחון של מוגבלות הינם קשים במיוחד עבור בני המשפחה. לא פעם, בעקבות הבשורות, נכנסת המשפחה למשבר כי היא אינה יודעת לאן או למי לפנות וזקוקה להכוונה. חיבורים בין משפחות שחוו משבר למשפחות שנמצאות בראשית המשבר מתקיימים אומנם כל הזמן, אך אילו נעשים ללא הנחייה, ליווי או תמיכה ועל סמך אינטואיציה של המשפחות המלוות. לראשונה, יעברו משפחות עם צרכים מיוחדים הכשרה ייחודית לליווי משפחות שכאלה, ולהעניק להם ליווי, תמיכה, העצמה והכוונה מסודרת על ידי המשפחות המתנדבות.

באירוע השתתפו נציגי הנהגת ההורים המיוחדים בהובלת לאה גולדברגר ובהמשך הציגה עו"ס איילת זלוטניק, מנהלת המרכז למשפחה ומנהלת התכנית, את מבנה ההכשרה והתהליך שיעברו ההורים שיבחרו לקחת חלק בפרויקט. הערב הסתיים בהרצאה של אודי בק, פסיכולוג חינוכי מומחה ומדריך, שינחה את התכנית.

האגף לשירותים חברתייםהאגף לשירותים חברתיים

המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב: ''השקת תכנית מל"מ נותנת ביטוי לאסטרטגיה ולמדיניות החדשה של האגף בה אנו מעניקים לזכאים בנוסף לשירותים, גם כלים משמעותיים הן מקצועיים והן רגשיים להתמודדות בשגרה תחת משבר רפואי. מטרתנו היא לשלב ידיים עם ההון האנושי הנפלא בעיר של מי שבחרו לצאת מהמשבר הפרטי שלהם ולסייע לאחרים ולהרחיב את התכנית לקהלים נוספים."

מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג: " מדובר בתכנית חדשנית וייחודית העונה על צורך מאוד משמעותי של הורים לילדים המיוחדים. הצורך לקבל תמיכה מהורים שעברו תהליך ויכולים לתמוך ממקום של הבנה עמוקה ולקבל סיוע בגובה העיניים. אני מאמין שזאת רק יריית הפתיחה לתוכניות נוספות דומות לתוכנית זו ואני מודה לאיילת זלוטניק על קיום הערב המרגש והמקצועי."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד