מרוץ מודיעין 2019

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

יותר מ-9,000 רצים ורצות השתתפו בסוף השבוע האחרון (22.11.19) במרוץ מודיעין ה-15 ונהנו מאירוע ריצה ספורטיבי שכלל ארבעה מקצי ריצה תחרותיים ושני מקצים עממיים.

האירוע, שאורגן על ידי אגף הספורט בעמותת סחלבים, נפתח בכינוס של המשתתפים בפארק הדגים, שם נערך הפנינג ססגוני לכל המשפחה עם מתנפחים, שולחנות משחק, עמדות צילום ומידע וכן דוכני מכירה של מוצרי ספורט בהנחה. לאחר שכל המשתתפים קיבלו את חולצות המרוץ, ועשו חימום, התכנסו ראשוני הרצים על קו הזינוק.

המקצה הראשון שהוזנק היה של חצי המרתון. אחריו, בזה אחר זה הוזנקו יתר המקצים: 10, 5, 1.8 תחרותי, 1.8 עממי וכן מקצה האפרוחים בו רוצו יחד עם הורים, מאות ילדים בגילאי 7-3.

במהלך המרוץ, עמדו על קו הזינוק במקצים השונים אלפי רצים, חברי נבחרות ריצה, חיילים, צעירים, ותלמידים, חברי מועצה וכן נציגות מכובדת של עובדי העירייה ומנהלים מבתי ספר, שכמו מורים רבים נתנו דוגמה אישית לתלמידים ורצו עימם, לרבות המורים לחינוך גופני שהכינו את התלמידים למרוץ.

באגף הספורט ציינו השבוע את היענות בתי הספר בעיר למרוץ ובראשם את בית ספר עירוני ג' שלקח ברצינות את האירוע כאשר כ-400 תלמידים ומורים מבית הספר נרשמו והשתתפו במרוץ. כמו כן צוינו בתי הספר אסיף עם 260 תלמידים, ענבלים ועירוני ב' עם יותר מ-200 תלמידים וכן בתי הספר, אלונים, יחד, רמון, שיבולים, עמית, דרכי יהודה, ויזמה אותם ייצגו כ-150 תלמידים מכל בית ספר.

בית ספר נוסף שלקח חלק פעיל ביום המרוץ היה אורט עירוני ד' שתלמידיו עזרו בצד הלוגיסטי של המרוץ ותרמו רבות להצלחתו בנקודת חלוקת המים, חלוקת ערכות הכוונת הרצים ובחלוקת המדליות. בתי הספר היסודיים אופק, דורות ועמית השתתפו גם הם והוסיפו אווירה על המסלול כאשר יצאו לעודד את הרצים מחוץ לבית הספר. קבוצה מיוחדת שהגיעה למרוץ הייתה קבוצת הגמלאים, דיירי "מודיעין פאלאס" שלקחו חלק פעיל מאוד באירוע הספורטיבי.

מרוץ מודיעין 2019. צילום: חורחה נובומינסקימרוץ מודיעין 2019. צילום: חורחה נובומינסקי

במהלך המרוץ ולאחריו נהנו הרצים בזמן הריצה מעמדות מוזיקה מבקבוקי שתייה ואחריה גם מפירות טריים, ארטיקים וכן ממדליות מעוצבות שחולקו בקו הסיום. בנוסף, באגף הספורט ציינו השנה ימי הולדת ל-15 רצים שיום הולדת חל ביום המרוץ. אלה קיבלו ברכה ספורטיבית ליום הולדת, מתנה צנועה וכרטיס כניסה למתחם ה-VIP של המרוץ.

הריצה, נוהלה על ידי חברת ריל-טיימינג, שהפעילה מערכת ממוחשבת שסקרה את התוצאות האישיות של כל הרצים לפי מקצים וגילאים. במקצה הראשון של ה-21.1 ק"מ, היה זה דוד ניב, שסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר, תוך שעה, 23 דקות וחמישים ותשע שניות וזכה במקום הראשון בחצי מרתון. בהפרש של חמש שניות בלבד היה זה שי גלינויר פלד שסיים במקום השני. את המקום השלישי תפס טל כרמל שגמע 21.1 קילומטרים בשעה 25 דקות ו-21 שניות.

בקרב הנשים במקצה זה זכתה במקום הראשון רעות רוטנברג, שסיימה את החצי מרתון אחרי 01:36:39. קטי אלמוגי, שזכתה בשנה שעברה במקום השלישי הצליחה לשפר את מעמדה על הפודיום וזכה במקום השני אחרי שחצתה את קו הסיום אחרי 01:37:18. את המקום השלישי תפסה הינדי גינזברג שסיימה את המקצה לאחר שעה 39 דקות ו35 שניות.

לאחר מקצה זה נערך המקצה של ה-10 ק"מ שהוזנק על ידי ראש העיר, חיים ביבס. במקום הראשון זכה אליהו נקש, שסיים את המסלול תוך 35:49 דקות בלבד. את המקום השני, בהפרש של דקה וקצת, לקח תדהר וייס בתוצאה 37:02. יחד איתו, בהפרש של 5 שניות בלבד זכה רונן אליס במקום השלישי לאחר שסיים את המקצה תוך 37 דקות ו7 שניות. בקרב הנשים הייתה זו הדר אופיר שסיימה את המסלול בתוצאה 39:01, אורלי אלמגור לוטן סיימה שנייה בזמן של 44:45. מעט אחריה הגיעה גאולית ענבי שסיימה בזמן של 44:55.

במהלך המרוץ, לצד המקצים התחרותיים, התקיימה גם אליפות בתי הספר לריצה בה לקחו חלק תלמידי מסגרות הספורט בבתי הספר בעיר שהתחרו במקצה של 1.8 ק"מ. בתום המקצים נערך בפארק הדגים טקס חלוקת מדליות וגביעים למנצחים.

ראש העיר, חיים ביבס: "מרוץ מודיעין הוא אחד המרוצים המאתגרים בארץ והפך בשלוש השנים האחרונות לאתגר של ממש עבור חובבי הריצה מהעיר ומכל הארץ ועל כך מצביעה העלייה בכמות הרצים השנה. מרוץ מהסוג הזה, בדומה למרוצים בערים הגדולות, מחייב סגירת כבישים ואי נוחות מסוימת לחלק מהתושבים, הקפדנו שהפגיעה בתושבים תהיה מינימאלית למספר שעות מצומצם. כל הכבוד ליותר מ-9,000 המשתתפים במרוץ מודיעין, החיילים, בני הנוער, בתי הספר, ועובדי העירייה וסחלבים שסייעו בהפקת האירוע המוצלח."

חבר המועצה ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ: "ללא ספק מרוץ מודיעין השנה היה הגדול והמוצלח ביותר שהתקיים בעיר שלנו הרבה בזכות צוות אגף הספורט ועובדי סחלבים. אנחנו מצליחים להעלות את הרמה בכל שנה מחדש ולהציע לתושבים שלנו מוצר איכותי וחווית ספורט ייחודית שמחברת את הקהילה והילדים לפעילות ספורטיבית ובריאה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד