שמות חדשים לשכונות העיר!

22/10/2014 כ"ח תשרי תשע"ה

ביום שני השבוע אישרה הנהלת עיריית מודיעין מכבים רעות את השמות החדשים של שכונות העיר שיובאו ביום רביעי לאישור סופי במליאת מועצת העיר.

מאכלוס העיר ועד היום נקראו שכונות העיר על שמות האדריכלים המתכננים: קייזר, בוכמן, מירומי, ציפור, השמשוני וספדיה. לפני כחודש הודיע ראש העיר, חיים ביבס, כי בכוונת העירייה לקבוע שמות חדשים לשכונות ופנה לתושבים להציע הצעות.

כ-300 הצעות לשמות הגיעו לועדת השמות בראשות חבר המועצה מוטי גרונר. חברי הוועדה, קבעו כי שמות השכונות ייגזרו משמות הרחובות שנמצאים במתחם המדובר. כך למשל, הרחובות שבמתחם קייזר לשעבר נקראים בשמות אבני חן ומכאן השם החדש של השכונה שכונת אבני חן.

קריטריון נוסף לבחירת השם היה מיקום השכונה. כך למשל מתחם ציפור ייקרא שכונת הכרמים משום שלפני הקמת העיר היו בשטח זה כרמים.

המלצות ועדת השמות הובאו לדיון ואישור בהנהלת העיר. ראש העיר חיים ביבס, סיפר כי בכוונת העירייה להציג את השמות החדשים של השכונות על ידי שלטי רחוב ובעתיד בפסלים שייעשו על ידי אמני העיר.

בתום ישיבת ההנהלה אמר ביבס: "הגיע הזמן, אחרי 13 שנה, שתושבי מודיעין מכבים רעות יגורו בשכונות עם שמות וצביון קהילתי ולא במתחמי בנייה. ועדת השמות העירונית בראשות מוטי גרונר עשתה עבודה מצוינת, בשיתוף פעולה פורה ביותר עם תושבי העיר."

מבט על העירמבט על העיר

"בחירת שמות חדשים הנובעים משמות הרחובות וקשורים לאזורים מהדקים את הקשר של התושב עם השכונה בה הוא גר מצד אחד ומסייעים לאנשים שבאים מבחוץ לבקר בעיר בהתמצאות מן הצד השני".

מוטי גרונר, סיפר בישיבת ההנהלה כי זוהי לו קדנציה שלישית בה הוא מנסה לקבוע שמות לשכונות העיר. "במשך שנים רבות תושבי העיר התלוננו על השמות שהודבקו לשכונות שלהם והיה צורך לשנות אותם. אני שמח שהשנה הצלחנו להגיע לתמימות דעים לגבי השמות החדשים."

"תושבי העיר הציעו קרוב ל300 שמות שנידונו בוועדת השמות ובגדול ההמלצה של ועדת השמות התקבלה על ידי הנהלת העיר. אני מודה לתושבים ששלחו את ההצעות שלהם לאתר העירייה ומודה לחברי ועדת השמות על העזרה בקביעת השמות".

השמות החדשים של השכונות:

ספדיה - שכונת הנחלים.
גבעת סי – שכונת משואה. על שום המיקום הגבוה.
מירומי - שכונת הפרחים.
בוכמן צפון - שכונת השבטים.
בוכמן דרום - מוריה. (שם נשי המייצג את הדמויות הנשיות מהתנ"ך שעל שמן קרויים הרחובות באזור).
שמשוני צפון - שכונת הנביאים.
שמשוני דרום - שכונת המגינים. (אזור עם רחובות על שמות אלופי צה"ל חטיבות צה"ל ומבצעים צבאיים.)
קייזר - שכונת אבני חן.
ציפור - שכונת כרמים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד