נתיב הנחיתה מעל מודיעין  לא יופעל במשך 60 יום

15/06/2009 כ"ג סיון תשס"ט

בית המשפט העליון קבע אתמול, (יום רביעי), כי בחודשיים הקרובים לא יופעל נתיב הנחיתה מעל מודיעין, מכבים-רעות. בעקבות ההחלטה ובהמלצת בית המשפט הסכימה העירייה למחוק את העתירה נגד רש"ת ורת"א על מנת לנסות ולמצות את תהליך ההידברות בין הצדדים במסגרת 60 יום.

הרכב השופטים שכלל את השופט אשר גרוניס, והשופטות אסתר חיות ומרים נאור טען בתחילה כי ידיו של בית המשפט כבולות ואין באפשרותו להתערב בנושאים מקצועיים כמו נתיבי נחיתת מטוסים.

כזכור, לפני שלושה חודשים דן בג"צ לראשונה בתיק וקבע כי לעירייה יתאפשר להציע חלופות לנתיב הנחיתה ובעקבות כך היא נעזרה בצוות מומחים בין-לאומי שתכנן למעלה מ-300 נתיבי נחיתה בשדות תעופה שונים ברחבי העולם. רש"ת ורת"א דחו על הסף את כל החלופות שהציעו.

לטענת העירייה בדחיית החלופות הסתמכה רת"א על חוות דעת של מתכנן הנתיב מטעם רש"ת - פעולה פסולה ביחסי רגולטור וגוף מפוקח.

במקביל, העירייה פנתה לוועדת הכלכלה של הכנסת שבתחילת השבוע תמכה בעמדתה וקראה להקמת ועדת מומחים בלתי-תלויה שתבדוק את הסוגיה.

השופטים היו סבורים כי ועדת הכלכלה הציעה אפשרויות מעשיות לטיפול במחלוקת והמליצו לעירייה למשוך את העתירה תוך שמירה על כל הזכויות שלה אם המשך הפעולות ייכשלו.

נציגי העירייה בדיון, ראש העיר חיים ביבס, סגנו חנן ברנשטיין, היועמ"ש של העירייה עו"ד דנה חפץ-טוכלר ועו"ד עינב לבנה שייצגו את העירייה בעתירה, יצאו להתייעצות והחליטו שלא למשוך אותה. זאת לאחר שרת"א ורש"ת סרבו להקפיא את תהליך למשך 60 יום לצורך המשך הבדיקה.

בהמשך הדיון טענה העירייה כי משמעות מחיקת העתירה היא "תחילת הטיסות מעל העיר באופן מיידי ללא יכולת אמיתית למצות את תהליך ההדברות מול משרדי הממשלה בהתאם להחלטת ועדת הכלכלה".

בעקבות בקשת העירייה "להגנת בית המשפט והתחשבות בלמעלה מ-70 אלף תושבי העיר" הציעו השופטים פרק זמן של 60 יום לרת"א ורש"ת במהלכם לא יופעל נתיב נחיתת המטוסים מעל העיר.

בתחילה נציגי רש"ת ורת"א התנגדו למהלך, אך השופטת חיות אמרה כי "ישנה כאן עתירה רצינית המציגה שאלה רצינית. זו אינה עתירה קיקיונית ולכן זהו הפתרון הטוב ביותר".

נציגי רש"ת ורת"א הודיעו כי מבחנתם לא יתבצעו נחיתות מעל העיר בחודשיים הקרובים ובהסכמת העירייה נמחקה העתירה.

מעיריית מודיעין מכבים-רעות נמסר לאחר הדיון: "החלטת בג"צ היא הישג חשוב עבור תושבי העיר ונותנת הרבה תקווה להמשך המאבק. טענות העירייה על הסתרת מידע, התנהלות בעייתית של גורמי המקצוע והתעלמות מוחלטת מתושבי העיר וצרכיה קיבלו ביטוי בדיון ובהחלטה. "

"כעת הכדור עובר לידיהם של גורמי המקצוע ברש"ת, רת"א ומשרד התחבורה שלא יוכלו להתעלם מהעירייה והתושבים. בעזרת ההחלטה של ועדת הכלכלה של הכנסת מראשית השבוע ההתמקדות של מאבק העירייה יהיה במישור הציבורי והפוליטי מול משרד התחבורה. כפי שנאמר בעבר, העירייה משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בנושא והמאבק יימשך".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד