חצי מרתון מרוץ מודיעין ה-16

24/11/2021 כ' כסלו תשפ"ב

ביום שישי האחרון, 19.11.21, שטפו את רחובות העיר יותר מ-7,600 רצות ורצים העיר במסגרת חצי מרתון מרוץ מודיעין ה-16 ונהנו מחגיגה ספורטיבית גדולה שכללה ארבעה מקצי ריצה תחרותיים ושני מקצים עממיים.

אחרי פגרה של שנה בעקבות הקורונה, חצי מרתון 'מרוץ מודיעין' חזר ובגדול. האירוע, שאורגן על ידי אגף הספורט, נפתח בכינוס של המשתתפים בפארק הדגים ולאחר שכל המשתתפים קיבלו את ערכות המרוץ ועשו חימום, התכנסו ראשוני הרצים על קו הזינוק.

המקצה הראשון של חצי המרתון הוזנק על ידי ראש העיר, חיים ביבס ואחריו, בזה אחר זה הוזנקו יתר המקצים: 10, 5, 1.8 תחרותי, 1.8 עממי וכן מקצה האפרוחים בו רצו יחד עם הורים, מאות ילדים בגילאי 7-3. במהלך המרוץ ולאחריו נהנו הרצים בזמן הריצה מעמדות מוזיקה מבקבוקי שתייה ואחריה גם מפירות טריים, ארטיקים וכן ממדליות מעוצבות שחולקו בקו הסיום.

הריצה, נוהלה על ידי חברת ריל-טיימינג, שהפעילה מערכת ממוחשבת שסקרה את התוצאות האישיות של כל הרצים לפי מקצים וגילאים. במקצה הראשון של ה-21.1 ק"מ, היה זה פנטה גזצאו שסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר, תוך שעה, 13 דקות ושלושים וחמש שניות וזכה במקום הראשון בחצי מרתון. בהפרש של 4 דקות הגיע בלטה ברהן שסיים במקום השני. את המקום השלישי תפס יששכר מתן שגמע 21.1 קילומטרים בשעה 21 דקות ו-52 שניות.

בקרב הנשים במקצה זה זכתה במקום הראשון רעות רוטנברג, שזכתה במקום הראשון במקצה זה גם במרוץ מודיעין הקודם ואף הצליחה לשפר את תוצאת הסיום מ-01:36:39 לפני שנתיים ל 01:31:13. אנה פריס שהגיעה תוך 01:32:50 זכתה במקום השני בנשים. קטי אלמוגי שמככבת על הפודיום המודיעיני בשלושת המרוצים האחרונים סיימה את המרוץ תוך 01:38:52 וזכתה במקום השלישי.

לאחר מקצה זה נערך המקצה של ה-10 ק"מ. במקום הראשון כללי זכתה כרואן חלבי שסיימה את המסלול תוך 35 דקות ו-53 שניות בלבד. את המקום השני הכללי והראשון בגברים, תפס מאיר סילברמן בהפרש של 11 שניות בלבד, לאחר שסיים בתוצאה 0:36:04. במקום השלישי הכללי והשני בגברים על זכה עמנואל ניטקי שסיים את המקצה בתוצאה 0:36:18. בקרב הבנות במקום השני זכתה טלי גודוביץ ובמקום השלישי רעות ברוך.

במהלך המרוץ, לצד המקצים התחרותיים, התקיימה גם אליפות בתי הספר לריצה בה לקחו חלק תלמידי מסגרות הספורט בבתי הספר בעיר שהתחרו במקצה של 1.8 ק"מ. בתום המקצים נערך בפארק הדגים טקס חלוקת מדליות וגביעים למנצחים.

באגף הספורט ציינו השבוע את היענות בתי הספר בעיר למרוץ ובראשם בתי הספר שיבולים, עירוני א' ועירוני ב' עם יותר מ-200 תלמידים וכן בתי הספר, אבני חן, אלונים, דרכי יהודה, חופים, יזמה, יחד ורמון אותם ייצגו יותר מ-100 תלמידים מכל בית ספר.
עוד צוינו לטובה ילדי והורי גן זית שהתארגנו ורצו כולם יחדיו עם הגננת חגית נגב. בית ספר נוסף שלקח חלק פעיל ביום המרוץ היה עירוני ג' שתלמידיו עזרו בצד הלוגיסטי של המרוץ ותרמו רבות להצלחתו בנקודת חלוקת המים, חלוקת ערכות הכוונת הרצים ובחלוקת המדליות.

ראש העיר, חיים ביבס: "החזרה לשגרה בטוחה לצד הקורונה אפשרה לנו להחזיר את מירוץ מודיעין ואין ספק שתושבי העיר הצביעו ברגליים. אני רוצה להודות לכל המשתתפים וכמובן לכל מי שעמל כדי להוציא את המירוץ לפועל ולהצלחתו. ועכשיו חוזרים להתאמן לקראת המירוץ בשנה הבאה."

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הספורט, אלעד שמעונוביץ: "אחרי שבשנה שעברה נאלצנו לבטל את המרוץ בגלל הקורונה, מרוץ מודיעין חזר ובגדול. היה תענוג לחזור לשגרה ספורטיבית ולראות יותר מ-7,600 רצים ורצות נהנים בחגיגה הספורטיבית הגדולה של העיר. תודה לאגף הספורט ולכל מי שלקח חלק בהצלחת המרוץ. הביקוש הגדול והתגובות החיוביות דוחפים אותנו לשדרוג המרוץ בשנה הבאה, הפיכת מרוץ הלילה למסורת חדשה והוספת אירועי ספורט עממיים נוספים."

מרוץ מודיעין ה-16. צילום חורחה נובומינסקימרוץ מודיעין ה-16. צילום חורחה נובומינסקי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד