שמים נקיים: בודקים חלופות בארה"ב

19/08/2009 כ"ט אב תשס"ט

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס וסגנו חנן ברנשטיין נפגשו ביום רביעי האחרון עם ראש רשות התעופה האזרחית, גיורא רום. מדובר היה בפגישת עדכון נוספת בין הצדדים במסגרת המאבק לשינוי נתיבי נחיתת המטוסים מעל העיר.

בפגישה אמר רום כי החלופות שהציעה העירייה נבדקות בימים אלו במכשירי סימולציה של חברת התעופה "קונטיננטל" בארה"ב. האמריקאים העבירו מספר שאלות ועדכונים למסלולים שהועברו להם ע"י רת"א ובשבועות הקרובים תתקבל תשובה האם הם אפשריים מבחינת כל תנאי הטיסה והנחיתה.

החלופות כוללות מספר אופציות שהועלו ע"י רת"א ונציגי העירייה המעבירות את נתיב הנחיתה מעל שטחים לא מאוכלסים של העיר או שינוי והגבהת נתיב הנחיתה המצמצם באופן משמעותי את הפגיעה באיכות החיים של תושבי העיר.

כזכור, במסגרת המאבק שכרה העירייה את שירותיהם של מומחי תעופה ישראליים ובין-לאומיים הפועלים מול נציגי רת"א במטרה למצוא חלופות אחרות לנתיב הטיסה המוצע ע"י רת"א.

ראש העירייה ביבס דרש כי בכל מקרה, לאחר תוצאות הסימולציה יתקיימו טיסות ניסוי בפועל לבדיקת החלופות ע"י טייסים ובהשתתפות נציגי רת"א שיגיעו לעיר כי לבחון את השפעותיהן.

בכל מקרה הבטיח רום לנציגי העירייה כי הם יעודכנו בכל שלב והתקדמות בתהליך עם שיתוף פעולה אמיתי בין הצדדים על מנת לפתור את הסוגיה, ולא ייווצר מצב בו נתיב הנחיתה יחל לפעול וייחתם על ידו מבלי ידיעת נציגי העירייה.

מאבק תושבי העיר נגד נתיב נחיתת המטוסיםמאבק תושבי העיר נגד נתיב נחיתת המטוסים

בעיריית מודיעין, מכבים-רעות מדגישים כי הפגישה הייתה ברוח חיובית ובנכונות לשיתוף פעולה אמיתי בין הצדדים כאשר קיימת תחושה שהמאבק העיקש של העירייה ושל תושבי העיר נתן את אותותיו וגם ברשות התעופה האזרחית מבינים כי לא ניתן להתעלם מהעיר מודיעין ותושביה.

פגישות העדכון ובדיקת החלופות יימשכו בשבועות הקרובים בין נציגי העירייה לנציגי רת"א, כאשר בעשירי לספטמבר צפוי להגיע לעיר שר התחבורה ישראל כץ הממונה על רש"ת ורת"א.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד